Efterlysning Slagelse
Fra : Max

Dato : 06-02-03 15:46

Hej alle

Hvordan finder jeg noget og de "gæster" der kom til Danmark som besættere
(tyske soldater)?
Den jeg søger på er far til en bekendt, som meget gerne vil vide mere om
"sin far", han var soldat i Slagelse omkring slutningen af 1943 starten
1944.

Jeg har søgt på de udenlandske søgemaskiner og her også uden held...

Før skrevet:

Håber der er en eller flere der kan hjælpe med familien Marcleb.
Familien er formodentlig fra Tyskland, men jeg har søgt mange steder og
dette uden held.
Søgningen er både tele/navne bøder, men det kan være at jeg har glemt et
sted.
Det eneste jag har er Frantz Marcleb - soldat i Danmark under krigen, og
hjemsendt da Tyskland overgav sig.

Har du/I noget?

Mange hilsner
Max Hvornum Kristoffersen
hvornum@hvornum.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 07-02-03 00:37

"Max" <hvornum@hvornum.com> wrote in message news:b1tsfg$5ct$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> sted.
> Det eneste jag har er Frantz Marcleb - soldat i Danmark under krigen, og

spur iu Tyskland
noget med krigs pensionister

Hugh W

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 07-02-03 05:52

Når der søges på navnet Marcleb på http://de.yahoo.com/ (den tyske version
af Yahoo) bliver der ikke fundet noget. Så måske der er en eller anden
stavefejl.

--
Chris Gade Oxholm Sørensen
support@brotherskeeper.dk

BK - software - opdatering - manual - www.brotherskeeper.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 08-02-03 07:52

"Chris Gade Oxholm Sørensen" <support@brotherskeeper.dk> wrote in message news:b1ve1u$l6k$1@sunsite.dk...
> Når der søges på navnet Marcleb på http://de.yahoo.com/ (den tyske version
> af Yahoo) bliver der ikke fundet noget. Så måske der er en eller anden
> stavefejl.

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1&safe=off&q=site%3Ade+genealogisch&btnG=Google+Search

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1&safe=off&q=site%3Ade+Ahnen+%DCbersicht&btnG=Google+Search

site:de Ahnen Übersicht

trying to find a search string

http://www.google.com/language_tools?hl=en

list surnames

Listenfamiliennameen

Listen familiennamen

http://www.truckenbrodt-ahnen.de/reg.htm

Namensverzeichnis

Your original search: marclaub returned zero results.
The alternate spelling: marc laub returned the results below.

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1&safe=off&q=Namensverzeichnis&btnG=Google+Search

http://www.hogrefe.de/psychkal/adresse/registerM.html

MERKEL

Mark Lebling