Pflug
Fra : PERNILLE CHRISTOFFER~

Dato : 04-02-03 22:57

Findes der nogen derude der har forsket i navnet Pflug. De stammer næsten
alle fra København og Frederiksberg. Hvis nogen sidder inde med oplysninger
vil jeg meget gerne i kontakt med dem.
På forhånd tak
Pernille Christoffersen

Fra : Leif Rasmussen

Dato : 04-02-03 23:23

Hej Pernille

Nu skriver du ikke lige noget om hvilken periode du taler om. Men i
folketællingen 1801 vil du finde et antal Pflug'er i Kalundborg. Blandt dem
er en glarmester Christen (Hansen) Pflug, som havde to døtre Conradine
Bartholomine Pflug og Christiane Kirstine Pflug (hvoraf naturligvis kun den
første optræder i FT1801). Begge pigerne er dog født i Holbæk hhv. 14.
januar 1801 og 27. januar 1807 og blev begge gift med en bror til min
tip2-oldefar.

I FT1801 i Kalundborg vil du også finde en 82-årig glarmester ved navn
Heinrich Pflug. Han kan være Christen Pflugs far, men jeg er ikke sikker.

Jeg ved ikke om ovenstående hjælper dig - jeg har ikke forsket så meget i
Pflug'erne, så jeg ved kun lidt...

Og så er der da vist også en Pflug i vor tid i Farum......???

Mvh
Leif Rasmussen

Fra : Hans Nørgaard

Dato : 05-02-03 09:10

Læst kontrakt mellem Augustinus Pflug, skarpretter i Koldinghus amt, boende i
Fredericia, og Jeppe Mogensen, borger i Fredericia, angående udleje af Pflugs
gård Kobbel i Ullerup sogn for 8 år.
Klip fra Johs Linds tingbogsudskrift på nettet: Tingbogen 1726-1737
(Filmrulle M 30895)
mvh
Hans N

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 05-02-03 11:17

PERNILLE CHRISTOFFERSEN <pernille.christof@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:PKW%9.4542$qf.18@news.get2net.dk...
> Findes der nogen derude der har forsket i navnet Pflug. De stammer næsten
> alle fra København og Frederiksberg. Hvis nogen sidder inde med
> [...]
Hej Pernille.
Ifølge Danmarks statistik findes der 40 personer i Danmerk med navnet Pflug.
Mvh. Kurt Nielsen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 05-02-03 14:52

"PERNILLE CHRISTOFFERSEN" <pernille.christof@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:PKW%9.4542$qf.18@news.get2net.dk...
> Findes der nogen derude der har forsket i navnet Pflug. De stammer næsten
> alle fra København og Frederiksberg. Hvis nogen sidder inde med
> [...]
*********************
Hmmm, - det skal man ikke sige med sandkage i munden . . . .

Forsker og forsker, det er så meget sagt, men jeg kan bidrage med at:
I Kertinge Pr. Kølstrup ( hvor pokker det så ligger? grundlagdes i 1888
et handelsgartneri af P. Hassel Pflug der var født 12 /11-1861.
Efter grundlæggerens død den 20/10 1824 blev gartneriet drevet videre af
enkefru Hassel Pflug til det i 1930 blev overtaget af H. C. Kordal der
solgte videre i 1931 til Thorkild Sørensen.

Hvor jeg har det fra?
Værket "Danske Gartnerivirksomheder 1934 bind II"

Videre:
Fr. Pflug & søn Møbelforretning, grundlagt 1. august 1906 af Fr. Pflug født
1881. Sønnerne overtog forretningen 1945: Kaj P. født 1912 og Erik P. født
1922.
Adressen var Nørregade 3 i Ålborg.

Kilde: Kraks "Danmarks Ældste Forretninger1950".

Hilsen.
Flemming Svendsen, Korsør.

Fra : Børge Askholm

Dato : 05-02-03 17:24

"Flemming Svendsen" <zeus1@mail.dk> wrote in message

> Forsker og forsker, det er så meget sagt, men jeg kan bidrage med at:
> I Kertinge Pr. Kølstrup ( hvor pokker det så ligger?

Såmæmd ovre på den anden side vandet. Kølstrup er et fynsk sogn der ligger
helt ned til Kertinge nor med både Ladbyskib, Troels Trier (ned sit
gynækologiske landbrug) Munkebo og Amanda fra Kerteminde )

Vindskibelig hvislen

Børge Askholm

sæl gammel (og osse forhenværende) fynbo

Fra : Christian Wirenfeldt

Dato : 05-02-03 19:08

"Børge Askholm" <bask@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>sit gynækologiske landbrug

Nu pirrer du min nysgerrighed. Ganske vist er jeg vant til meget spam
vedr. porno, men jeg har dog aldrig hørt om et gynækologisk landbrug?

Mvh
Christian

Fra : Børge Askholm

Dato : 06-02-03 07:36

"Christian Wirenfeldt" <chr.wir@get2net.dk> wrote in message

> "Børge Askholm" <bask@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nu pirrer du min nysgerrighed. Ganske vist er jeg vant til meget spam
> vedr. porno, men jeg har dog aldrig hørt om et gynækologisk landbrug?

Det er noget jeg fra sædvanligvis pålidelig kilde har hørt at T Trier selv
kalder det, spam eller ikke.

Børge

Fra : Jan Nissen

Dato : 05-02-03 21:05

On Wed, 5 Feb 2003 14:51:35 +0100, "Flemming Svendsen" <zeus1@mail.dk>
wrote:

> [...]
>1881. Sønnerne overtog forretningen 1945: Kaj P. født 1912 og Erik P. født

Hej

Angående Erik Pflug så bor han stadig i Aalborg, det samme gør sønnen
Søren Pflug, hvis det kan bruges til noget.

Mvh Jan