Fejlmeddelelse fra BK6
Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 04-02-03 21:57

Hej NG

Når jeg forsøger at udskrive en liste i alfabetisk orden, får jeg denne
fejlmeddelelse mens udskriften bliver dannet på skærmen:
file: BKPERSON.DT6 Key Value Not Found, Btrieve 4
Xcode= 0

Er der nogle der kan forklare hvad der er galt?

Ole Gyldenløve
E-mail: ole@gyldenlove.dk

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 04-02-03 23:26

"Ole Gyldenløve" <ole@*fjern*gyldenlove.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> file: BKPERSON.DT6 Key Value Not Found, Btrieve 4
> Xcode= 0
>
> Er der nogle der kan forklare hvad der er galt?

Findes der ikke en brugergruppe for Brothers Keeper (BK), hvor denne slags -
og lignende, ofte stillede - spørgsmål er mere relevante at stille, ligesom
der findes en brugergruppe for blandt andet Family Tree Maker?

Med den trafik, der er i brugergruppen for Family Tree Maker (FTM), er jeg
ret sikker på, at flere af denne nyhedsgruppes medlemmer ville henvise denne
trafik til en separat gruppe, som jeg forsøger her med BK.

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

ole.bielefeldt@adslhome.dk
FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 04-02-03 23:40

http://home.online.no/~otjoerge/bk/bkmail.htm

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/
http://home.online.no/~otjoerge/bk/
All email is checked by NORTON

Fra : Harry Lund

Dato : 11-02-03 11:42

Prøv at give manden et svar i stedet at virker som skolemester )
Harry Lund

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 12-02-03 08:40

Tue, 11 Feb 2003 11:41:39 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"Harry Lund" <hcl@stofanet.dk> wrote:

>Prøv at give manden et svar i stedet at virker som skolemester )
>Harry Lund

Har du ikke bedre kommentarer så er ikke dette noe bedre heller.
Leser du samtlige meldinger så ser du at det er gitt svar 5.2.2003.
Skulle vel holde med et svar ? :=)))

--
Otto Jørgensen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 05-02-03 01:46

Ole P. Bielefeldt wrote:

> Findes der ikke en brugergruppe for Brothers Keeper (BK), ...
Jo, der findes mange forskellige specielle brugergrupper, men fordi du nu
fører dig frem med et alternativt program, så hverken kan eller skal du jage
nogen brugere ud af denne konference.

ALLE er velkommen til at bruge denne Usenetgruppe, uanset hvilket program de
benytter - også brugere af det program du sælger og på denne slet skjulte
måde forsøger at promovere, hvilket til gengæld er ganske imod gruppens
fundats.

FUT: dk.admin.netikette
Hvilket betyder, at dette ikke kan debatteres her i gruppen.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
http://www.genealog.dk

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 05-02-03 17:08

"Ole P. Bielefeldt" <ole.bielefeldt@adslhome.dk> skrev i en meddelelse:

> [...]
denne
> trafik til en separat gruppe, som jeg forsøger her med BK.

[klip]
Tak for et konstruktivt svar Det er muligt der findes andre fora at
rejse sådanne spørgsmål i. Men i henhold fundatsen for denne gruppe (som
du kan læse her:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.historie.genealogi) kan
jeg ikke se noget ondt i at stille spørgsmål af teknisk karakter her.

mvh
Ole

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 05-02-03 21:36

Umiddelbart kan jeg ikke sige hvad der kan være årsagen.

Har du oprettet en list over alle personerne i databasen først?
Prøv at anvende funktionen Undersøg database.

Hvilken version anvender du?
Det kan ses ved at vælge Hjælp i hovedmenuen og her vælge Om Brothers
Keeper.
Nyeste version hedder 6.1.11

Hvis det ikke er den version du anvender kan en opgradering være en fordel.

--
Chris Gade Oxholm Sørensen
support@brotherskeeper.dk

BK - software - opdatering - manual - www.brotherskeeper.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 06-02-03 00:10

Chris Gade Oxholm Sørensen wrote:
> Hvis det ikke er den version du anvender kan
> en opgradering være en fordel.

At det kan være en fordel kan jeg ikke afvise, men det hjælper næppe hvis
der er fejl i databasen, der jo er den samme uanset verson. Det er dog en
udmærket ide at følge Chris' råd med en kontrol af databasen, og undervejs
noterer sig de bk# der meddeles fejl på - og arten af disse.

Den omtalte fejl opstår svjv fordi der er bedt om en data der ikke findes på
det angivne sted, hvilket kunne indikere at der er et "pejepind-problem".
Nogen gange peger en person på en anden men ikke modsat, uvist af hvilken
grund, og uden at det er muligt (som i tidligere versioner, hvor man havde
værktøj dertil) at kunne genoprette databasen.

Det kan derfor være en måde at afhjælpe manglende/forkerte link mellem
personer at fjerne de aktuelle bk#-personers link til andre
familiemedlemmer, til ægtefæller, børn, forældre - uden at slette de enkelte
personerne - og bagefter linke det hele sammen igen.

Ingen garanti - men det er lykkedes for mig )

Fejlen kan dog svjv også være knyttet til en forkert angivet sti til en
extern fil (billed, txt, etc.), så det var måske værd at undersøge dette
først.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk