BK 5.2F + WinXP?
Fra : Bente Feldballe

Dato : 02-02-03 16:02

Efter at have haft problemer med andre ældre programmer ved installation
under WinXP (inkl. et enkelt, større nedbrud) vil jeg hellere spørge først:

Kan ver. 5.2F af BK uden problemer installeres under WinXP?

Med venlig hilsen

Bente Feldballe

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 02-02-03 16:16

Sun, 2 Feb 2003 16:01:51 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"Bente Feldballe" <bf@milloup.dk> wrote:

>Efter at have haft problemer med andre ældre programmer ved installation
>under WinXP (inkl. et enkelt, større nedbrud) vil jeg hellere spørge først:
>
>Kan ver. 5.2F af BK uden problemer installeres under WinXP?

For det første ville jeg brukt 5.2G som er siste versjon av den
generasjon.
Det andre er vel at du må påregne problemer å kjøre BK5 på OS nyere enn
WIn2000. Noen får det til å fungere, andre ikke, slik at en generell
anbefaling er å gå over til BKW6

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 02-02-03 20:06

"Bente Feldballe" <bf@milloup.dk> wrote in message news:eta%9.50912$Hl6.6491758@news010.worldonline.dk...
> Efter at have haft problemer med andre ældre programmer ved installation
> under WinXP (inkl. et enkelt, større nedbrud) vil jeg hellere spørge først:
>
> Kan ver. 5.2F af BK uden problemer installeres under WinXP?

under XP der er et Win98 emulator

paa Dansk ??

mvh

Hugh W

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=%22compatibility+mode%22

Nu siger du, at du gerne vil have win98 ind pga. ældre spil. Har du forsøgt dig frem med winXP's mulighed for at afvikle programmer
i "Compatibility-mode"? På din shortcut til et givet spil kan du ved at åbne properties på den vælge en compatibility-fane. Her kan
du sætte at det f.eks. skal afvikles i win98/ME compatibility. Så kan det være du kan undgå en dual-boot.

http://216.239.51.100/search?q=cache:dF6G5vka-LYC:www.dailyrush.dk/boards/372/topics/20593/+%22compatibility+mode%22+winxp+site:dk&h
l=en&ie=UTF-8

http://min.microsoft.dk/default.aspx

http://www.microsoft.com/danmark/

*********** original searches **************************************
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1&safe=off&q=%22legacy+applications%22+winxp+site%3Amicrosoft.com&btnG=Go
ogle+Search

http://www.microsoft.com/WindowsXP/pro/techinfo/administration/legacyapps/default.asp

For the Average User
The first section, Using the Compatibility Tab, describes the steps to take when adjusting the compatibility properties for a single
application. It describes how to get an application to run correctly on your computer without worrying about distributing this
solution to anyone else. The information in this section refers to technology that is built into Windows XP, and does not require
any additional downloads.

http://www.microsoft.com/WindowsXP/pro/techinfo/administration/legacyapps/compattab.asp

To apply a compatibility mode to a single application

1.. Select the application executable by using My Computer or Windows Explorer to browse for it.
2.. Right-click the executable file for the program and select Properties from the context menu.
3.. Click the Compatibility tab to display the Property sheet as shown in Figure 1 above.
4.. Check the box beside Run this program in compatibility mode for, and then select the compatibility mode to apply. Click OK.
5.. Launch the application and test the effectiveness of the compatibility mode.
It is likely that you will need to repeat this process until you find the correct compatibility mode.

<<

Fra : Alf Christophersen

Dato : 04-02-03 01:12

On Sun, 2 Feb 2003 19:05:36 -0000, "Hugh Watkins"
<hugh_watkins@net.dialog.dk> wrote:

>under XP der er et Win98 emulator

Men BK 5.2 er da et Win 3.0 program?? (Men jo, det er jo en Win 3.0
emulator der også, om ikke noen har deinstallert det for en)

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 04-02-03 06:32

Tue, 04 Feb 2003 01:12:13 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi, Alf
Christophersen <alf.christophersen@basalmed.uio.no> wrote:

>Men BK 5.2 er da et Win 3.0 program?? (Men jo, det er jo en Win 3.0
>emulator der også, om ikke noen har deinstallert det for en)

Men BKW5.2 har ikke noe problemer med WIn98

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/
http://home.online.no/~otjoerge/bk/
All email is checked by NORTON

Fra : Alf Christophersen

Dato : 04-02-03 18:53

On Tue, 04 Feb 2003 06:32:00 +0100, Otto Jorgensen
<otjoerge@online.no> wrote:

>Men BKW5.2 har ikke noe problemer med WIn98

Neppe, men under XP må det ant. kjøres i 3.1 emuleringsmodus (trykk på
høyre museknapp og velg emulering eller hva nå ennvalget heter)

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 02-02-03 20:30

Jeg bruger ikke selv XP men da jeg har kontakt med mange der bruger dette
styrresystem så har jeg fået prøvet en hel del teorier af.
Jeg har hørt at det skulle være umulæigt at få programmer oprettet i dos til
at køre effektivt.
Men jeg ved ikke hvad funktionen hedder men det er sådan at når man opretter
et program i XP så skal der sættes en variabel der fortæller hvilket
styrresystem som programmet er udviklet til.
Jeg fik en til at prøve et program til DOS3 som kørte helt uden problemer
men i windows 98 kørte det fast flere gange.
Årsagen til at XP klarede sagen fejlfrit var at XP var blevet præsenteret
for programmet som et gammelt DOS program.
Du skal bare finde den facilitet der gør at du kan fortælle XP at BK5 er et
gammelt program til et ældre styresystem, det gælder også programmer til Win
95 og 98, så skulle der ikke være problemer.
Men spørg mig ikke hvordan da jeg ikke selv bruger XP, jeg har bare tillid
til mine kilder i denne sag.

Niels Gjermandsen

Fra : Krabsen

Dato : 02-02-03 22:42

Den er simpel:

Højreklik på ikonen på skrivebordet.
Vælg Egenskaber (nederste punkt)
Tredie faneblad hedder 'Kombatibilitet' - måske med lidt færre slåfelj
Sæt X i 'Kør dette program i kombatibilitetstilstand
Vælg det ønskede system i dropdown-boksen.

Det er faktisk rimeligt robust, også til meget kringlede 95-programmer.

mvh

Krabsen

Fra : Bente Feldballe

Dato : 02-02-03 23:22

Tusind tak for de forskellige reaktioner. Nedenstående virker fortræffeligt,
så ekstra tak for det. Programmet kan køre under kompatibilitet op til
Win98/ME, ser det ud til.

Hvor er alting egentlig enkelt, når man bare ved hvordan... )

Med venlig hilsen

Bente Feldballe

Fra : A.Bruun

Dato : 04-02-03 12:09

Hvorfor ikke downloade og Upgrader den ældre udgave af BK til BK6 som køre
uden dikkedarer og snedige 'undtagelsesgreb' under WinXP.
Det tager selvfølgelig lidt tid at downloade programmet, men herefter kan du
gemme det på en CD - hvis du har en brænder. Herefter kommer installation
og konvertering fra BK5 til BK6.

Med venlig hilsen

A.Bruun

A.Bruun

Fra : Bente Feldballe

Dato : 04-02-03 13:07

A.Bruun skrev i meddelelsen ...
> [...]
du
>gemme det på en CD - hvis du har en brænder. Herefter kommer installation

Jo, det er også en mulighed. Men jeg var ikke klar over, at min nøgle til
BK5 *også* gælder til BK6. Det er jeg nu, det har Otto fortalt mig. Normen
er vist ellers, at man skal betale nyt opgraderingsgebyr for hver ny, større
version, så det er service ud over, hvad jeg ventede og kom lidt bag på
mig - i positiv retning

Med venlig hilsen

Bente Feldballe

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 04-02-03 17:00

Tue, 4 Feb 2003 13:06:44 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,

> [...]
>version, så det er service ud over, hvad jeg ventede og kom lidt bag på

det at man slipper å betale for oppdateringer og jeg vet om de som
anskaffet programmet for mange år siden i DOS-versjon som enda kun
henter ned oppdateringer.
Men det er klart, skal man ha noe tilsendt i posten så koster det
ekstra.

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 04-02-03 20:26

Brothers Keeper 5.2F kan anvendes under Windows XP - men jeg vil anbefale at
opgradere til Brothers Keeper 6.1.
Læs mere herom på www.brotherskeeper.dk

Du kan dog ikke opgradere 5.2F til 6.1 ved hjælp af opdateringsfilen - her
skal du anvende fuld version.
Efter installationen af version 6.1 konverteres dine data til 6.1.

Er du i forvejen registreret bruger, kan du anvende samme
registreringsnummer og password.

--
Chris Gade Oxholm Sørensen
support@brotherskeeper.dk