Grænse i dk.binaer.historie
Fra : Ole S.D. Hansen

Dato : 02-02-03 13:57

Er der grænser for hvor store billeder må være i dk.binaer.historie ?

Jeg får flg meddelelse når jeg sender

Outlook Express kan ikke sende meddelelsen. Emne 'Billede af sønderjyde fra
1 verdenskrig - Hvor?', Konto: 'news.inat.tele.dk', Server:
'news.inet.tele.dk', Protokol: NNTP, Svar fra server: '441 435 Article
exceeds local size limit', Port: 119, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 441,
Fejlnummer: 0x800CCCA9

Venlig hilsen
Ole S.D. Hansen

Fra : Michael Lund

Dato : 02-02-03 14:16

Hej Ole

Der er en grænse og jeg mener den er omkring 225 kb.

Mvh.
Michael Lund

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 02-02-03 14:51

Ole S.D. Hansen wrote:
> Er der grænser for hvor store billeder må være i dk.binaer.historie ?

Principielt nej - men meget store billedfiler er dels unødvendige, dels ikke
venlige over for modtagerne og kan indskrænke det ellers ønskede publikum
der hente konferencen - specielt de der skal afregne pr. forbrug.

Derfor er det hensynsfuldt at reducere større billeder til en bredde på max
6-800 pixel og gerne med en reduktion af billedkvaliteten der er tilpasset
mediet.

Derudover er der forskellige grænser for filstørrelser sat af de enkelte
udbydere, hvilket som sådan ikke har noget at gøre med Usenet-grupperne, der
i sig selv ikke sætter andre grænser end de hvad fundatsen foreskriver.

www.usenet.dk er god læsning generelt om Usenet.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
http://www.genealog.dk