Massevis nye FT Holbæk amt
Fra : Brian Petersen

Dato : 31-01-03 13:22

Hej venner!

Ja, så er jeg da endelig blevet færdig med at indtaste OEDER Efterretninger
fra 1771.
Hele tællingen er lagt ud på Holbæk Amts Hjemmeside og det drejer sig altså
om næsten 9.000 nye personer, der kan søges i.
Finn Folkman har også stillet sine egne ter indtastninger fra 1771 til
rådighed og disse er også med på hjemmesiden.
Ved et par tællinger, står der xxxx i stedet for 1771 og det betyder altså,
at denne tælling ikke findes. Søstrup sogn bliver lagt ud i næste uge
(glemte den på arbejde). Håber også at få lov til at lægge Ugerløse ud, når
jeg får kontakt med indtasteren.

God jagt!
Brian

Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 31-01-03 13:39

Fri, 31 Jan 2003 13:22:07 +0100 skrev Brian Petersen:

> God jagt!
> Brian

1000 tak for dit store arbejde.

Første del af jagten var at finde den www-side,
hvor du gemmer sagerne.

Tillad mig derfor at foreslå at du i dine Usenet-indlæg
anvender en signatur med en URL, sådan som jeg gør nedenfor.

Jeg har allerede fundet "Peder Svendsen";"Gaardmand,
i Jyderup, hvor han døde et par år efter - før sognets
ældste bevarede kirkebog.

Tak igen.

-Lars Lundin.
--
GEDCOMP: En omfattende og gratis database for slægtsforskere med
interesse i Danmark: http://www.lklundin.dk/gedcomp/

Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 01-02-03 12:39

> [...]

> Finn Folkman har
> også stillet sine egne ter indtastninger fra 1771 til rådighed og disse

Lidt mere reklame for siden med indtastninger
fra Holbæk amt (http://w1.454.telia.com/~u45414926/):

Der har for nylig være noget diskussion om hvordan indtastninger
bedst distribueres parallelt med DDA ('s mangel på samme).

Brian har formået at få en række indtastere, der alle arbejder
med Holbæk amt, til at slutte op om hans websted, så man har
adgang til hele herreds- og amtsvise tællinger. Og man kan tydeligt
se indtasternes navne, så man ved hvem man skal være taknemmelig.

Derudover er siderne meget overskuelige og let tilgængelige (synes jeg).

Så hvis der er andre indtastere som også ønsker en fri distribution
af deres arbejde, så synes jeg Brian's websted er et godt eksempel
på, hvordan det kan gøres.

-Lars Lundin.

Fra : erik

Dato : 01-02-03 14:33