Hjælp til tydning nr. 2
Fra : Heino Rost-Nielsen

Dato : 30-01-03 22:47

Hej

Jeg har placeret en indscannet tekst på dk.binaer.historie med sanne emne.

Mit problen her består i efternavnet til den af fadderne der nævnes efter
Maren Andersdatter:

der står Lars ????????s, Kone.

På forhånd tak

Heino Rost-Nielsen
rost.nielsen@get2net.dk

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 31-01-03 14:30

> Mit problen her består i efternavnet til den af fadderne der nævnes efter
> Maren Andersdatter:
>
> der står Lars ????????s, Kone.

Hej Heino,

Mon ikke det er Lars Hukers Kone?

Nutidig staveform ville være: Lars Huggers,
altså en skovhugger.
Jeg har mødt en del af dem i mine indtastninger af sognene
omkring Grib Skov 1845, også stavet som her.

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Børge Askholm

Dato : 01-02-03 12:06

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> wrote in message

> Mon ikke det er Lars Hukers Kone?
>
> Nutidig staveform ville være: Lars Huggers,
> altså en skovhugger.

Må jeg lige gøre opmærksom på at en hugger osse godt kan være en tømrer i
vore dages sprogbrug.

Vindskibelig hvislen

Børge Askholm

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 01-02-03 12:57

"Børge Askholm" <bask@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> wrote in message

> Må jeg lige gøre opmærksom på at en hugger osse godt kan være en tømrer i
> vore dages sprogbrug.

Tak for det Børge!
Det er altid rart at blive klogere

--