Datoer for folketællingerne?
Fra : Jakob Hoffmann

Dato : 27-01-03 18:00

Hej.

På hvilke datoer blev folketællingerne her i Danmark foretaget?

Jeg ved at 1870 og 1880 var 1. februar, men har alle folketællinger været
denne dag?

Mvh Jakob

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 27-01-03 18:23

> På hvilke datoer blev folketællingerne her i Danmark foretaget?
>
> Jeg ved at 1870 og 1880 var 1. februar, men har alle folketællinger været
> denne dag?

Nej,- men jeg mener at huske, at det kan findes via dette link:

http://www.sa.dk/ra/salgservice/foldere/folke.htm#Følgendefol

-men jeg har ikke checket for nylig...

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Helmer Christiansen

Dato : 27-01-03 18:37

"Jakob Hoffmann" <alijakob@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> På hvilke datoer blev folketællingerne her i Danmark foretaget?
>
> Jeg ved at 1870 og 1880 var 1. februar, men har alle folketællinger været
> denne dag?

Ja, alle de frit tilgængelige, dvs. frem til 1921, bortset fra 1. juli 1787
og 18. februar 1834.

--
Helmer Christiansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-01-03 18:47

Mon, 27 Jan 2003 17:59:46 +0100, skrev Jakob Hoffmann:

>På hvilke datoer blev folketællingerne her i Danmark foretaget?
>
>Jeg ved at 1870 og 1880 var 1. februar, men har alle folketællinger været
>denne dag?

1. juli 1787
1. februar 1801
18. februar 1834
1. februar 1840
1. februar 1845
1. februar 1850
1. februar 1855
1. februar 1860
1. februar 1870
1. februar 1880
1. februar 1885 (kun Kbh.)
1. februar 1890
1. februar 1895 (kun Kbh.)
1. februar 1901
1. februar 1906
1. februar 1911
1. februar 1916
1. februar 1921

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jakob Hoffmann

Dato : 27-01-03 18:50

Hej.

MANGE tak for hjælpen.

Jeg havde en familie hvor et sæt tvillinger var 2 dage gamle ved
folketællingen i 1787, så nu ved jeg i hvertfaldt at det må være omkring 1.
juli 1787 de var født...

Mvh Jakob