Hvor komme Lydeking fra
Fra : Rene Lydestad

Dato : 26-01-03 08:39

Hej NG..

Jeg søger oplysninger om personer med navnet Lydeking, Lüdeking eller
Luedeking.
Specielt Herman Heinrich Lydeking født 1763 der omkring år 1800 var
skoleholder
og kirkesanger i Allindemagle, Ringsted,Sorø. Han døde 1825 i Allindemagle.
Hverken skifteprotokol eller kirkebøger, hvor hans børn er indført, står der
hans fødested.

Hvor kommer han fra?
Hvor blev han gift med Ane Dorthe Fanøe, født 1766 i Kbh?

Selv mener jeg han muligvis kommer fra Tyskland, men hvordan finder jeg ud
af det?.

Mvh.
Rene Lydestad

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 27-01-03 09:13

"Rene Lydestad" <Rene@lydestad.dk> wrote in message
> [...]
> Hvor blev han gift med Ane Dorthe Fanøe, født 1766 i Kbh?
>
> Selv mener jeg han muligvis kommer fra Tyskland, men hvordan finder jeg ud

F.eks. ved at søge på www.familysearch.org/.
Jeg fandt disse personer ved at søge på hele verden:
1. ANNE DOROTHE LYDEKING - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Marriage: 18 APR 1835 Frue Kirke Or Vor Frue Kirke,
Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

2. HERRMANN HEINRICH ADOLF LYDEKING - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 24 AUG 1879 Aabenraa, Aabenraa-Sonderborg, Denmark

3. JOHAN FRIDERIK CHRISTOPHER LYDEKING - International Genealogical Index /
DE
Gender: Male Marriage: 06 JUN 1827 Kirke-Hvalso, Kobenhavn, Denmark

Matches: International Genealogical Index/Denmark - 3

----

International Genealogical Index - Germany
4. Anna Maria <Lydeking> - International Genealogical Index / GE
Gender: Female Christening: 19 JAN 1777 Evangelisch,Cappel Blomberg, ,
Lippe, Germany

5. Anna Maria <Lydeking> - International Genealogical Index / GE
Gender: Female Christening: 13 MAY 1779 Evangelisch,Cappel Blomberg, ,
Lippe, Germany

6. Anna Catharina <Lydeking> - International Genealogical Index / GE
Gender: Female Christening: 12 JUL 1789 Evangelisch,Cappel Blomberg, ,
Lippe, Germany

7. Henritte Anna <Lydeking> - International Genealogical Index / GE
Gender: Female Christening: 03 FEB 1782 Evangelisch,Cappel Blomberg, ,
Lippe, Germany

8. HANS HENRICH LYDEKING - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Christening: 02 JUN 1744 Evangelische,Donop, , Lippe, Germany

9. WILHELMINA LYDEKING - International Genealogical Index / GE
Gender: Female Birth: 28 MAR 1849

Så mon ikke du har ret i din formodning om Tyskland?

Mvh. Bodil.

Fra : Børge Askholm

Dato : 27-01-03 15:04

> [...]

> Hvor kommer han fra?

> Selv mener jeg han muligvis kommer fra Tyskland, men hvordan finder jeg ud

Navnet er i hvert fald af tysk oprindelse. Jeg har kikket i min uundværlige
Danske for- og Efternavne af Georg Søndergaard (1. udgave ca 2001). Her
står det kommer af det tyske navn Lüdeken, der er kort for Lüder. Og om
Lyder står der at det stammer fra mandsnavnet Lüder, Luther. Men hvor din
Lydeking kommer fra kan jeg følgelig ikke sige.

Vindskibelig hvislen

Børge Askholm