URL - samling af kildemateriale på forskel~
Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 27-01-03 07:24

Et bestemt sted at samle URL efterlystest her i gruppen og selv om der er
mange med gode, brugbare linksamlinger, så er der ikke noget sted samlet
links til download af zipfiler - det er der nu:

http://www.genealog.dk/genlink

Om dette første forsøg er brugbart, det han kun tiden vise - forslag til
forbedringer modtages gerne.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
http://www.genealog.dk

Fra : Krabsen

Dato : 27-01-03 08:43

Du har naturligvis overvejet, hvordan en 'totalliste' skal håndteres, når
den indeholder 300 links - og dermed kommer til at fylde i omegnen af 150
kilo

For ikke at snakke om måske 1000 poster. Med i snit 770 bytes pr. post + det
løse så snakker vi i omegnen af 760 KB!

Så er det mest hensigtsmæssige efter min opfattelse en søgbar database.

mange hilsner

Krabsen

p.s. Se osse tidligere indlæg om, at 'Kiparkivet' også kan håndtere links.
Jeg har endnu ikke hørt reaktioner på
indlægget og har derfor ikke pudset det færdigt..

Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 27-01-03 09:03

Mon, 27 Jan 2003 08:43:11 +0100 skrev Krabsen:

> [...]
> links. Jeg har endnu ikke hørt reaktioner på
> indlægget og har derfor ikke pudset det færdigt..

Jeg er enig i at en søgbar database er at foretrække.
Med jævne mellemrum kan web-masteren evt. lade generere en
pakket totalliste over hele indholdet til download.

Derudover er krabsens database både i stand til at håndtere
henvisninger til links og egentlig fil-distribution.

Oven i det synes jeg at Poul Erik Jensens liste er på een
gang overskuelig og med god og relevant information
om de viste links - med en velvalgt URL.

Så i virkeligheden synes en kombination af de to være det bedste.

-Lars Lundin.
--
GEDCOMP: En omfattende og gratis database for slægtsforskere med
interesse i Danmark: http://www.lklundin.dk/gedcomp/

Fra : Krabsen

Dato : 27-01-03 14:53

Jamen det kunne da godt være, at vi skal stikke hovederne sammen (uden at
støde) og kreere en løsning. Jeg mener:
jeg er go' til det med databaser, men bruger ikke selv KIP og alt det der.
Så PEJ og andre er bedre til at sige, hvad man som bruger har brug for af
oplysninger og søgemuligheder.

mvh

Krabsen
www.krabsen.dk
www.responsnord.dk

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 28-01-03 00:38

Jeg vil lige gøre opmærksom på at der på www.dis-danmark.dk/kirke er muligt
at ligge link til relevante sider på de enkelte kirke/sogne sider..

Thomas