Navne.
Fra : Aage Møller-Nielsen

Dato : 22-01-03 19:58

Fornavne.

Jeg synes at det er en uskik kun at oplyse fornavn. Jer der gør det, er i
bange for at lægge navn og adresse til
Aage Møller-Nielsen

Fra : Bjarne Bidstrup

Dato : 22-01-03 22:16

Hej Til Aage

Det kunne ikke tænkes at nogle af os måske er af den årgang hvor vi sige HEJ
og altid er på fornavn m.v.

Med venlig hilsen

Bjarne Bidstrup
Stavnsbjerg Alle 22
2730 Herlev
Årgang 1957

Fra : Erik P. Vinther

Dato : 23-01-03 22:08

Fra : Peter Weis

Dato : 23-01-03 22:01

"Aage Møller-Nielsen" <oldefar@post6.tele.dk> wrote in message
> Fornavne.
>
> Jeg synes at det er en uskik kun at oplyse fornavn. Jer der gør det,
er i
> bange for at lægge navn og adresse til

Det er en gammel diskussion på usenet.
Sat på spidsen er der jo ikke nogen garanti for at du faktisk hedder
Aage Møller.Nielsen og er oldefar. Du kunne hedde Ole van Beethoven og
være en 24 år gammel impotent ungkarl.
Vi kan ikke umiddelbart stole på de opgivne identiteter, og må
forholde os ret klart til de udtalte argumenter frem for "persons
anseelse" - i hvert fald indtil deltagere er etablerede herinde.

mvh
Peter

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 24-01-03 01:53

"Aage Møller-Nielsen" <oldefar@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes at det er en uskik kun at oplyse
> fornavn.

Det kan jeg kun være ganske enig i.

Det er en uskik, der er en følge af, som Peter Weis skriver, man alligevel
ikke kan være sikker på afsenderen virkelig er den han udgiver sig for at
være.

Det kan sidestilles med lokumsdigtere, der jo (kun?) tør udfører deres
handling under dække af den anonymitet man har i det aflukke, hvortil der er
offentlig adgang - og enhver kan hævde: "Det så sådan ud da jeg indtog det".

Bare den enkelte så ville holde sig til een "John Doe" - og bruge den hver
gang, så man i hvert tilfælde kunne skille får fra bukke
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
http://www.genealog.dk