Poppeskære????
Fra : Sven Trønning

Dato : 22-01-03 12:12

I forbindelse med fund af en forfader er jeg støt på følgende: Fh. kontorist
og Poppeskære i Thisted.
Vedkommende er cand. theol. fra 1839, men så vidt jeg kan se har han aldrig
været præst.

HVAD er en poppeskære????

På forhånd tak
trønning

Fra : Bodil Madsen

Dato : 22-01-03 14:02

Jeg er stødt på udtrykket proppeskærer, kan det være det?
mvh
Bodil Madsen

Fra : Sven Trønning

Dato : 22-01-03 18:01

I fororret til bogen Danmarks Præstehistorie i Årene 1869-1884, lover
forfateren biskoppen at han ikke vil bringe morsomme historier. Jeg har
gættet på dukkeskære, men en cand theol. selv om han kun fik "Godsejerlav" i
eksamenskarakterer. Han står side 683 i nævte bog.