Lille fejl i BK 6.1.11
Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 22-01-03 11:06

I forbindelse med opdateringen til version 6.1.11 og for de brugere der har
installeret de danske filer som kan hentes på min web-side. Kommer der
desværre en fejlmeddelelse ved opstart af Brothers Keeper. Fejlmeddelelsen
lyder: "This custum event is over 18 characters long: Borgerlig konfirmation
In file: CustomEvents.bk".

Hvilket betyder at begivenheden "Borgerlig konfirmation" er længere end de
tilladte 18 bogstaver.

Jeg har skrevet til John Steed om dette og forventer at der kommer en
opdatering, således at det er muligt at anvende begivenheder der fylder mere
end 18 bogstaver, i dette tilfælde 22 bogstaver. Grænsen for antal bogstaver
bør nok ligge på mindst de 25.

Ved opstart af Brothers Keeper kommer altså indtil videre denne meddelelse,
du skal blot trykke på ok og forsætte som om denne meddelelse ikke var
kommet.

Eneste problem indtil der kommer en opdatering der retter denne fejl er, at
begivenheden Borgerlig konfirmation bliver forkortet til "Borgerlig
konfirma" - forståeligt - men ikke tilfredsstillende.

Jeg håber at der snarest kommer opdatering fra John Steed - så indtil da må
vi leve med denne fejl.

--
Chris Gade Oxholm Sørensen
support@brotherskeeper.dk

BK - software - opdatering - manual - www.brotherskeeper.dk

Fra : John Thomsen

Dato : 23-01-03 18:59

On Wed, 22 Jan 2003 11:05:36 +0100, "Chris Gade Oxholm Sørensen"
<support@brotherskeeper.dk> wrote:

>lyder: "This custum event is over 18 characters long: Borgerlig konfirmation

Gode Chris

Hvorfor griber du dog ikke om nældens rod, og kalder det i stedet
"Civil konfirmation"

For sandheden er jo, at det ikke har det mindste med borgerlighed at
gøre, tværtimod er der tale om en konfirmationsform som blev indført
af Arbejderbevægelse (Socialdemokatiet) for at være i opposition til
den kirkelige handling.

Hvorfra betegnelsen egentlig stammer er jeg ikke klar over, men det er
helt sikkert ikke Social-kammeraterne, der har brugt "borgerlig";
deres oprindelige betegnelse er blot blevet overdøvet af den udbredte
brug.

Når man tænker sig om, kan man godt forstå, hvorfor det samme ikke gør
sig gældende omkring "borgerlig vielse"

Venligst
John

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~