Frederica Sophie Juhl
Fra : jensaxel

Dato : 21-01-03 12:18

Fredrica Sophie Juhl var en datterdatter af sognepræst til Husby-W. Rasmus
Rosing, er der nogen der kender hendes forældre, og ved hvor hun er født.
Hun blev gift med sognepræsten til Ulkebøl Peder Høeck.

mvh
jensaxel

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 21-01-03 19:10

"jensaxel" <jensaxel@oncable.dk> wrote in message
> Fredrica Sophie Juhl var en datterdatter af sognepræst til Husby-W. Rasmus
> Rosing, er der nogen der kender hendes forældre, og ved hvor hun er født.
> Hun blev gift med sognepræsten til Ulkebøl Peder Høeck.

Det kunne muligvis være denne person, en nærmere granskning af kirkebøgerne
vil afsløre det. Denne oplysning er fundet på www.familysearch.org/:

Friderica Sophia Charlotta <JUHL>
Sex: F
Event(s):
Christening: 28 May 1725 Place: Tikob, Frederiksborg, Denmark
Parents:
Father: JUHL
Source Information:
Batch Number: C221151
Source Dates: 1683 - 1764
Film or Fiche Number: 48781
Collection Details: Tikob; Den Danske Folkekirke

Hvis det er den rigtige person, er hun ganske vist
lidt "gammel", nemlig 36, da hun bliver gift i
1761 med PETER HOECK VON HOIST, som
han åbenbart retteligt hedder, i hvert fald på
Familysearch.
Vielsen foregik 10 sep 1761, Augustenborg
på Als.

Mvh. Bodil.

Fra : jensaxel

Dato : 22-01-03 09:27

Peder Høeck hedder nu ikke von Hoist, det er sådan lidt typisk for
oplysningerne i Familysearch, som er god til at lede en på sporet, men har
mange fejl, da der ikke er resourcer til at rette fejlene. Nå men
indtasteren har nok ikke kendt det tyske sprog og vel heller ikke landsbyen
Højst, hvor den gode Peder Høeck var sognepræst.
Iøvrigt mange tak for hjælpen
jensaxel
"Bodil Grove Christensen" <grovebgcFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3e2d8c1c$0$156$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-01-03 22:31

Så, så, små slag.........
> [...]
> oplysningerne i Familysearch, som er god til at lede en på sporet, men har
> mange fejl, da der ikke er resourcer til at rette fejlene.

Det er ikke det, der er argumentet for ikke at rette fejlene,
men derimod, at de indtastede oplysninger "tilhører" den
indtastende, som har aflæst oplysningerne fra den originale
kilde. Det er derfor sædvanligvis kun denne person, som
kan rette de evt. fejl.

>Nå men
> indtasteren har nok ikke kendt det tyske sprog og vel heller ikke
landsbyen
> Højst, hvor den gode Peder Høeck var sognepræst.

Tror du ikke, at landsbyens navn tidligere har været stavet på den måde?

Jeg kan trøste dig med, at der med 99,99%'s sandsynlighed
har hans navn ved vielsen været skrevet på netop dén måde.
Og så kan du jo have fornøjelsen af at kalde ham noget andet,
eller stave det på en anden måde, det sker da jævnligt.
Men at skrive det anderledes end kilden angiver - det er utroværdigt!

Mvh. Bodil.