Lokalhistorie Morud
Fra : Niels Erik Simonsen

Dato : 21-01-03 10:23

Hej. Jeg har fået en forespørgsel fra Knut Fasting i Norge, som søger efter
eventuelle nulevende fra samme slægt i Morud:
Hei.
Jeg er nylig kommet over ditt arbeid som ligger ute på internett, flott !!
Jeg leter for tiden etter min danske familie som jeg antar kommer fra Morud
på Fyn. Jeg har henvendt meg til biblioteket og til kirkekontoret uten
resultat. Lokalarkivet har ingen epostadresse. Jeg bor selv i en liten by i
Norge og kan ikke selv lete i kirkebøkene så nå leter jeg etter en
lokalkjent slektsgransker som kan gi meg råd og kanskje hjelp. Kjenner du
til noen som kjenner lokalmiljøet og som kanskje kan være behjelpelig med å
finne frem ?
Vennlig hilsen
Knut Fasting
Hei.
Jeg har fått litt flere opplysninger om Morup-slekten:
Nils Jørgensen Mohr kommer vissnok fra en gård ved navn Morud og er bror til
Mads Jørgensen som overtok gården. Mads J. er morfar til sognefoged Marius
Jensen som bodde på gården i 1958 sammen med sin halvbror
Dette skulle være forholdsvis enkelt å spore opp, tror du det er mulig å
finne noen av slekten med epostadresse ?
;o} Knut F

Ancestors of Nils Jørgensen Mohr

First Generation

1. Nils Jørgensen Mohr, son of Jørgen Christensen and Bodil Hansdatter,
was
born on 14 Jan 1797 in Morud, Vigerslev, Fyn and died in 1875 in
Bergen, at age 78.

General Notes: Gartner
Tøyen, Hafslo

Second Generation (Parents)

2. Jørgen Christensen, son of Christen Knudsen and Anna Maria
Nielsdatter,
was born in 1754 in Øster Lunde, Odense and died on 6 Jun 1834 in
Morud, Vigerslev, Fyn, at age 80.

3. Bodil Hansdatter, daughter of Hans Nielsen and Mette Anna Hansdatter,
was
born in Morud, Vigerslev, Fyn.

Third Generation (Grandparents)

4. Christen Knudsen was born in 1698 in Øster Lunde, Odense and died in
1761, at age 63.

5. Anna Maria Nielsdatter was born in Fremmelev.

6. Hans Nielsen was born in Lundegaard i Rue and died in Morud,
Vigerslev,
Fyn.

7. Mette Anna Hansdatter, daughter of Unknown and N, was born in
Grindløse.

Fourth Generation (Great Grandparents)

15. N was born in Grindløse. General Notes: Klog kone

Hvis nogen kan hjælpe ham, så skriv til kfasting@online.no
--
mvh Simon
http://home19.inet.tele.dk/simonshp

Fra : Jette Pedersen

Dato : 23-01-03 19:14

"Niels Erik Simonsen" <niels_erik@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Grindløse.
>

> Fourth Generation (Great Grandparents)
>
> 15. N was born in Grindløse. General Notes: Klog kone

Har sendt ham adressen, som er:

Søndersø Lokalhistoriske Arkiv
Rugårdsvej 729
5462 Morud
Telefon: 65 96 53 24
Arkivleder: Jens Åge S. Petersen, Sønderdalen 32, 5260 Odense S, Telefon 65
92 06 69