Statistik for 2001
Fra : Bent Fleron

Dato : 21-01-03 01:30

Hej Arne (F)
I forbindelse med en meningsudveksling i dk.admin vedrørende aktive
brugere her i gruppen (dk.genealogi)for året 2001 mener jeg at kunne
huske at du sidste forår bragte en statistik over indlæg samt antallet
af de aktive brugere der havde skrevet disse indlæg for 2001.
Har du stadig denne statistik liggende for så vil jeg gerne vide hvor
mange aktive skribenter du registrerede.
I følge Bertel Lund Hansen var der ca. 140, hvilket kun er 10 % af det
tal jeg mente at kunne huske. Jeg kan selvfølgelig have misforstået et
eller andet.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Elin Galtung Lihaug

Dato : 21-01-03 08:21

"Bent Fleron" <bent@fleron.dk> skrev i melding
> [...]
> I følge Bertel Lund Hansen var der ca. 140, hvilket kun er 10 % af det
> tal jeg mente at kunne huske. Jeg kan selvfølgelig have misforstået et

Hei Bent,
Er det kanskje dette innlegget du tenker på?
http://groups.google.com/groups?q=feldborg+statistik+group:dk.
admin.*&hl=no&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=bcpi0u8i6
d25g1t4v23eip9n9qn512kbcd%40sunsite.dk&rnum=1

(alle tre linjene hører med til adressen)

Vennlig hilsen
Elin Galtung Lihaug

Fra : Arne Feldborg

Dato : 21-01-03 09:54

"Bent Fleron" <bent@fleron.dk> skrev Tue, 21 Jan 2003 01:30:11 +0100

> [...]
>huske at du sidste forår bragte en statistik over indlæg samt antallet
>af de aktive brugere der havde skrevet disse indlæg for 2001.

Ja jeg havde i par år eller så kørt denne statistik månedligt. Pga. de
mage serverskift og ditto nedbrud hos både tele.dk og sunsite sidste
forår frygtede jeg at jeg måske ikke havde fået hentet alle tilgængelige
indlæg, og jeg fik også en del dubletter som mit program (Agent) af een
eller anden grund ikke opfattede som dubletter.

Jeg fandt derfor at statistikken blev for usikker og holdt op med at
opdatere den. Men den senest producerede er stadig tilgængelig:
http://www.haunstrup.dk/feldborg/genealogi/statistik/

Og jeg har også stadigvæk samtlige indlæg siden den 15-03-99 i min egen
msgbase (med de ovenfor nævnte usikkerheder). Så jeg kunne da godt finde
på at genoptage det ved lejlighed.

>Har du stadig denne statistik liggende for så vil jeg gerne vide hvor
>mange aktive skribenter du registrerede.

Jeg har gennem året 2001 registreret ca. 300 skribenter på måndesbasis.

Men det er ikke de samme 300 der går igen og igen, på årsbasis var der
1305 forskellige skribenter og for perioden 15-03-99 til apr. 2002 har
jeg registreret knapt 2800 forskelige.

Bemærk dog at en skribent er en entydig afsenderadresse, folk der har
skiftet adresse er altså registreret for hver adresse de har brugt.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Bent Fleron

Dato : 23-01-03 12:57

Arne Feldborg wrote:

> Men det er ikke de samme 300 der går igen og igen, på årsbasis var der
> 1305 forskellige skribenter og for perioden 15-03-99 til apr. 2002 har
> jeg registreret knapt 2800 forskelige.

Tak for svar. Dit tal rammer rimeligt præcis det tal jeg opgav for året
2001 efter hukommelsen, men når Bertel Lund Hansen kunne referere til
sin statistik og jeg alene til min hukommelse skulle jeg nok dy mig for
at fortsætte, men hans tal på ca. 140 skurede fælt i mine ører (læs:
øjne), derfor mit spørgsmål, og dit svar har jeg citeret i dk.admin.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-01-03 14:15

"Bent Fleron" <bent@fleron.dk> skrev Thu, 23 Jan 2003 12:57:15 +0100

> [...]
>at fortsætte, men hans tal på ca. 140 skurede fælt i mine ører (læs:
>øjne), derfor mit spørgsmål, og dit svar har jeg citeret i dk.admin.

Jeg har ikke tidligere været opmærksom på den pågældende diskussion. Men
jeg har efterfølgende kort kommenteret Bertels indlæg.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Bent Fleron

Dato : 23-01-03 14:38

Arne Feldborg wrote:

> Jeg har ikke tidligere været opmærksom på den pågældende diskussion.
> Men jeg har efterfølgende kort kommenteret Bertels indlæg.

Ja, det var en ret bastant meddelelse du lagde i admin-gruppen. Det er
helt fint
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-01-03 01:01

"Bent Fleron" <bent@fleron.dk> skrev Thu, 23 Jan 2003 14:38:07 +0100

>Ja, det var en ret bastant meddelelse du lagde i admin-gruppen. Det er
>helt fint

Jo, såmænd. Bertel plejer selv at give råt for usødet, og han kan tåle
at få igen af samme skuffe.

Problemet her er dog, at Bertel baserer sine tal på ugebasis. Det er alt
for lidt til at sige noget om interessen for en gruppe. Han har givetvis
ret i at der 'kun' er ca. 140 forskellige skribenter den ene uge efter
den anden. Men det er jo ikke de samme 140 der skriver i hver uge.

Faktisk er det ca. 300 bare på månedsbasis og ikke mindre end 1.300 på
årsbasis. Og dermed blandt de Usenet grupper her i landet der har den
største bredde.

Nu er disse tal (både Bertels og mine) jo ganske vist et år gamle, men
jeg ser absolut ingen tegn i sol og måne på at det skulle have ændret
sig siden dengang.

Så påstanden om at folk fravælger gruppen her, enten af den ene eller af
den anden grund, kan altså ikke bekræftes. Det var iøvrigt en lignede
påstand der i sin tid fik mig til starte med at udarbejde statistikken,
og heller ikke dengang fandt jeg i de konkrete tal noget belæg for
dette.

Pardoksalt nok var det dengang affødt af en påstand om at Helbo og
undertegnede (også kaldet Dupond og Dupont) havde rottet sig sammen og
altid var enige om alting.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-01-03 08:40

Fri, 24 Jan 2003 01:00:59 +0100, skrev Arne Feldborg:

>Pardoksalt nok var det dengang affødt af en påstand om at Helbo og
>undertegnede (også kaldet Dupond og Dupont) havde rottet sig sammen og
>altid var enige om alting.

Som værende den der lancerede udtrykket, vil jeg blot konstatere, at
Helbo har ændret en del karakter siden da

Venlig hilsen
Kurt Hansen