HJÆLP!: Snedkersvend Carl Christian Jensen~
Fra : Jens M. Jensen

Dato : 21-01-03 00:08

Hej NG!

Endnu en gang trænger jeg til hjælp af gode mennesker: Jeg er kørt aldeles
fast i søgen efter min tip-oldefar CARL CHRISTIAN JENSEN. Oplysningerne er
sparsomme, idet kirkebøgerne, som p.t. er eneste kendte kilde, ved min
oldefar Anton Christian Jensens fødsel i 1877 kun anfører følgende:

Udlagt fader: Ugift snedkersvend Carl Christian Jensen.
Moder: Indsidderske Maren Pedersen (f.1850 - d.1887), Kagløs, Taars.

Moderen oplyses desuden (i kirkebogen) i tiden 9 måneder før fødslen at have
opholdt sig på Voerbjerggård ved Nørresundby, hvor faderen på tidspunktet
havde arbejde som snedker. Samme Carl Christian Jensen er i øvrigt i 1875
tillige udlagt som fader til et barn af samme moder(!), og han anføres da at
være "af Aalborg".

Familiehistorierne vil vide, at den virkelige barnefader var proprietæren på
den gård hvor Maren Pedersen tjente som malkepige, og kirkebøgerne anfører
rigtignok at han stod fadder ved dåben......
Moderen blev i øvrigt senere muligvis gift med en svensk snedker ved navn
Johan Edward Andersson ?
Jeg har forsøgt mig i folketællingerne fra Aalborg på landsarkivet i
Aabenraa, men har indtil videre måttet opgive at nå til bunds i det. Heller
ikke DDA har givet bonus.

Er der nogen der kender til bemeldte Carl Christian Jensen ? Eller blot ved
hvordan man kommer videre ?

På forhånd tak,
mange venlige hilsner,
Jens Møller Jensen
Toftlund

(Anetavle med flere oplysninger findes på min hjemmeside:
http://hjem.get2net.dk/jensmjensen )