Pi
Fra : Magnus Edinger

Dato : 06-03-03 18:13

Hvis I vil have lidt ekstra decimaler til pi, så prøv denne adresse:

http://3.1415926535897932384626433832795028841971693993751058209.autopron.org/pi

Fra : Mikkel Lund

Dato : 07-03-03 05:21

"Magnus Edinger" <MagnusE@jubiipost.dk> wrote in message
> Hvis I vil have lidt ekstra decimaler til pi, så prøv denne adresse:

http://3.1415926535897932384626433832795028841971693993751058209.autopron.or
g/pi

Det skal lige siges at HELE siden fylder 283,081,166 bytes, så det er ikke
noget man lige henter.

Hilsen Mikkel

Fra : Magnus Edinger

Dato : 07-03-03 17:47

"Mikkel Lund" skrev:
> Det skal lige siges at HELE siden fylder 283,081,166 bytes, så det er ikke
> noget man lige henter.

Indrømmet. Min computer kunne ikke følge med, da den er ret langsom,
så browseren brød sammen.

Magnus

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 06-03-03 23:05

Magnus Edinger skrev:
> Hvis I vil have lidt ekstra decimaler til pi, så prøv denne adresse:

http://3.1415926535897932384626433832795028841971693993751058209.autopron.or
g/pi

Den fløj ind i mine favoritter med det samme! -- med 2 Mbit ADSL tager
den ikke lang tid at hente.

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 06-03-03 23:43

Bjarke Walling Petersen wrote:

> http://3.1415926535897932384626433832795028841971693993751058209.autopron.or
> g/pi
>
> Den fløj ind i mine favoritter med det samme! -- med 2 Mbit ADSL
> tager den ikke lang tid at hente.

Det kan være

http://3.autopron.org/

eller
http://3.14.autopron.org/

er nemmere at huske.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-03-03 00:28

Bjarke Walling Petersen skrev:

>Den fløj ind i mine favoritter med det samme! -- med 2 Mbit ADSL tager
>den ikke lang tid at hente.

Kan du komme over 34 KB/s? Det kan jeg ikke med en 1 Mbit linje.

--
Bertel

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 07-03-03 09:57

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du komme over 34 KB/s? Det kan jeg ikke med en 1 Mbit linje.

Hastigheden var 210 KB/s ~ 20 minutter. Ikke optimalt, men selvfølgelig
fuldstændig overkommeligt.

Mvh. Bjarke

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-03-03 10:45

Bjarke Walling Petersen skrev:

>Hastigheden var 210 KB/s ~ 20 minutter. Ikke optimalt, men selvfølgelig
>fuldstændig overkommeligt.

Underligt. Jeg har normalt ikke problemer med at nå 100 KB/s hvis
serveren og linjen er til det.

--
Bertel

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 07-03-03 17:02

Bertel Lund Hansen skrev:
> Underligt. Jeg har normalt ikke problemer med at nå 100 KB/s hvis
> serveren og linjen er til det.

Ja, det virker lidt som et mysterie.

Mvh. Bjarke

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-03-03 23:47

"Magnus Edinger" <MagnusE@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse news:63fc42b2.0303060741.19983511@posting.google.com...
> Hvis I vil have lidt ekstra decimaler til pi, så prøv denne adresse:

Så ryger man ind på en side på over 200 mb

Prøv hellere denne hvor filen kan fås zippet (hvis du mangler fyld
til harddisken):
http://3.1415926535897932384626433832795028841971693993751058209.autopron.org/info.html

Mvh
Martin

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 07-03-03 09:24

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> writes:

> Så ryger man ind på en side på over 200 mb
>
> Prøv hellere denne hvor filen kan fås zippet (hvis du mangler fyld
> [...]

Hvis du vil komprimere denne fil, så kan det gøres helt ned til 1
tegn: det græske bogstav pi. Mere seriøst, så kan det komprimeres ned
til et program, der beregner cifrene i pi. For folk uden hurtig
netforbindelse vil det nok være hurtigere at downloade programmet og
beregne cifrene end at downloade cifrene selv.

   Torben

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 07-03-03 09:57

Torben Ægidius Mogensen wrote:

> [...]
> netforbindelse vil det nok være hurtigere at downloade programmet og
> beregne cifrene end at downloade cifrene selv.

Har du set siden?

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 07-03-03 13:00

"Jens Axel Søgaard" <usenet@soegaard.net> writes:

> Har du set siden?

Ikke før jeg skrev ovenstående. Men jeg ser, at der på siden er
angivet en køretid på ca. en halv time (der står godt nok
"compilation", men jeg går ud fra, at det inkluderer køretid, ellers
ville det være absurd). Der er ganske rigtigt mindre tid, end det vil
tage at downloade de ca. 100MB, som den GZIP-ede fil fylder.

   Torben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-03-03 10:47

Torben Ægidius Mogensen skrev:

>til et program, der beregner cifrene i pi. For folk uden hurtig
>netforbindelse vil det nok være hurtigere at downloade programmet og
>beregne cifrene end at downloade cifrene selv.

Man kan ikke hente programmet, men jeg kan da tilbyde et par
stykker (med kode) der kan regne op til 40'000 decimaler. Jeg har
dog ikke skrevet dem selv.

--
Bertel

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 10-04-03 20:42

Magnus Edinger wrote:
> Hvis I vil have lidt ekstra decimaler til pi, så prøv denne adresse:
>
> http://3.1415926535897932384626433832795028841971693993751058209.autopron.org/pi

Man ser jævnligt at nu har man fundet nogle flere decimaler til pi.

Har det overhovedet noget videnskabeligt formål, eller er det bare for
sjov.?

Jeg formoder det sidste.

Mvh. Jørgen

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 10-04-03 21:35

Jørgen Rasmussen wrote:

> Man ser jævnligt at nu har man fundet nogle flere decimaler til pi.
>
> Har det overhovedet noget videnskabeligt formål, eller er det bare for
> sjov.?
>
> Jeg formoder det sidste.

Til dels. Se Peter Borweins "The Quest for Pi", som er en kort redegørelse
for pi-beregninger gennem tiden. Borwein-brødrene er med i kapløbet om at
have beregnet det største antal decimaler. Han skriver godt.
Teksten kan findes på

http://www.cecm.sfu.ca/~pborwein/PAPERS/P130.ps

De sidste sider forklarer, hvorfor man stadig laver pi-beregninger.

Han nævner blandt andet, at pi-beregninger er gode til at teste korrektheden
af nye supercomputeres numeriske beregninger.

Andre pi-tekster af sammen mand kan findes på