Kvante-teori er inspirerende, men...
Fra : Bo Warming

Dato : 06-03-03 17:57

Kvante-teori er inspirerende, men...

Planck opdagede at stråleenergi optages og afgives i bestemte
energistørrelser - og det gav Bohr ide til en smuk model om elektronspring
fra "planetbane" til længere ude bane, og "græsset må ikke betrædes" imellem
de to orbitaler.

Sådanne modelforestillinger har nok været inspirerende, når man forskede
faststoffysik, transistorer og meget andet - men der er vist (?) ikke sikker
viden om at det har været absolut afgørende for at et praktisk fremskridt er
opnået, fx vedr chips eller radar.

Afgørende var snarere at tysk organisk kemi gav fine plast materialer, og
krig gav penge til dyre eksperimenter og masser af prøven sig frem - med
intuitiv styring
(hvor Planck-observationerne bestemt har givet INSPIRATION - men er der tale
om en flaskehals.?)

Curie's oprensning af radium var en flaskehals vedr atombomben. Hahn og
Meithers Berlin-forsøg i 30erne var også.

Og Edisons glødelampe var flaskehals for at radiorør og dermed computer
opstod.

Men hvad har avanceret fysik givet os?

Har andre elementarpartikler end proton, neutron og elektron været gavnlige
at kende til? Og hvad med "superstrenge"?

Kinesisk krudt var flaskehals for raketter der gav os GPS - hvad ellers?

At ting opstår i tilsyneladende samklang, er ikke bevis på at de ikke var
opstået ellers - markedets udbud og efterspørgsel mekanismer er nok
vigtigste årsag til alt forbrugergavnligheds opståen.

Massespektroskopi er gavnlig for laboratorie-kemikeren - men der er ikke
meget mysterie i det - de store helte er her Avogadro, Dalton, Lavoisier
o.lign.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-03-03 18:23

Bo Warming wrote:

<Snip>

Ikke igen ...

For det første, hvis du føler en grund til at krydsposte til
news:dk.livssyn, så er der praktisk taget nul chance for at det har
relevans for news:dk.videnskab.

Fundatsen for news:dk.videnskab kan findes på:
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab

Under afsnittet med eksempler på uønskede emner står der:

- Christian Science og New Age kosmologi, henvises til dk.livssyn.
- Astrologi og parapsykologi, henvises til dk.livssyn.
- Historierevisionisme, henvises til dk.politik.
- Politisk censur af videnskabsfolk, henvises til dk.politik.
- Bevillinger til videnskaben, henvises til dk.politik.
- Videnskabens evt. nyttevirkning, henvises til dk.politik.

Det ser ud til at du brød med mindst den sidste regel. Den regel opstod
vist også på grund af dig ...

Til dem der ikke kender Bo Warming er der en FAQ her:
http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

FUT: news:dk.admin.netmisbrug

--
PeKaJe

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 13-03-03 14:34

Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> writes:

> Ja, det er en klam en. Men ikke mindre klamt end at true med at
> melde folk til politiet, fordi de tillader sig at have afvigende
> meninger...

"I may disagree with what you have to say, but I shall defend,
to the death, your right to say it." -- Voltaire

[ Han snakkede nok fransk, og det var ikke ham men selv en biografist
der skrev det, men meningen er god nok. ]

Fra : N/A

Dato : 07-03-03 10:28

Fra : N/A

Dato : 07-03-03 10:28

Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-03 10:28

"Per" <per@lstarkeys.com> wrote in message

> Jo, Bo Warming, man må give lektor Hüttel al mulig respekt og
> anerkendelse for en sober, saglig, gennemgribende og omfattende
> gennemgang af dit virke i og udenfor nyhedsgrupperne.
>
> Det er utroligt at han har kunnet holde til det, uden at brække sig i
> lårtykke stråler hvert andet minut.

Min cand.scient. kollega Hüttel fik fed hyre af et lille jysk universitet
for at lade sine studerende finde citater fra mig , som var egnet til
plukcitering. - out of context.

Han brugte og bruger vist stadig offentlige resourcer til at udsprede på
nettet sit personlige hade-projekt, som intet har at gøre med hans
jobbeskrivelse.

Han tør ikke gå i debat med mig, om de mange lodrette løgne han har føjet
ind i sit OSS.

Hans tilhængere bruger gadedrengetaktikken - smid sten og flygt. Man
argumenterer for killfiltre, for man ved at man ikke kan klare sig i ærlig
debat.

Siden har han fået Sunsite udbyderen (tilknyttet samme universitet i
Ålborg) til at smide mig ud - ytringsfrihed er ikke værdsat af Hüttel og
ligesindede

Find noget usandt eller ulogisk i plukciteringen på den (idag meget gamle og
ikke opdaterede) OSS - det har ingen evnet.

Fra : Per

Dato : 07-03-03 11:10

> Min cand.scient. kollega Hüttel fik fed hyre af et lille jysk universitet
> for at lade sine studerende finde citater fra mig , som var egnet til
> plukcitering. - out of context.

Mon ikke det er nok at lade folk kigge på disse citater og danne sig
deres egen mening? Din såkaldte mening er det jo umuligt at slippe for,
med mindre man putter dig i kill-filter (hvilket jeg havde gjort, men
åbenbart ikke aktiveret - suk). Og selv om der er plads til alles mening
i et univers af den størrelse, så ville det have været rart om du havde
været på en helt anden planet - Pluto eller Venus eller lignende
ubehagelige steder - så vi almindelige dødelige jordmennesker slap for
den evige støj fra dig.

Normalt er jeg ikke den, der i så høj grad skammer folk ud, eller ønsker
dem ubehageligheder på halsen, men overfor et væsen der i ramme alvor
mener at der ikke blev myrdet jøder i den helt store stil under anden
Verdenskrig kan jeg ikke holde mig. Af personlige familiære årsager.

BW - lad være med at henvende dig til folk før du er istand til at gøre
dette på en fornuftig, rationel, velgennemtænkt, analytisk og
menneskelig facon. Og selv dér, bør du af hensyn til andre, holde dig
tilbage.

Måtte dit næste liv blive bedre.

> Han brugte og bruger vist stadig offentlige resourcer til at udsprede på
> nettet sit personlige hade-projekt, som intet har at gøre med hans
> jobbeskrivelse.

Argumentativt - du har ingen anelse om mandens jobbeskrivelse idet det
er h a m der er ansat dér, ikke d i g.

> Han tør ikke gå i debat med mig, om de mange lodrette løgne han har føjet
> ind i sit OSS.

Han har forsøgt det tidligere, men kun mødt tilsvining med
gadedrengesprog - ignorantens eneste våben.

> Hans tilhængere bruger gadedrengetaktikken - smid sten og flygt. Man
> argumenterer for killfiltre, for man ved at man ikke kan klare sig i ærlig
> debat.

Ærlig debat = BW har altid ret ? Uanset hvor indlysende løgnagtigt han
skriver?

> Siden har han fået Sunsite udbyderen (tilknyttet samme universitet i
> Ålborg) til at smide mig ud - ytringsfrihed er ikke værdsat af Hüttel og
> ligesindede

Han må søreme have stor magt, denne lektor Hüttel. At kunne bestemme
over et firma af Sunsite's størrelse og omfang. Brrrr.....
Get real, Bo.
Det er netop ytringsfriheden, der her bliver forsvaret, Bo, men hvorvidt
du er istand til at se dette gennem dine uhyggeligt racistiskt farvede
øjne er tvivlsomt.

> Find noget usandt eller ulogisk i plukciteringen på den (idag meget gamle og
> ikke opdaterede) OSS - det har ingen evnet.

Mon ikke du netop nu bider dig selv i halen Bo? Du har netop i
ovenstående konstateret at du h a r udtalt dig som citeret på
vedkommende site. Og at det du har sagt, er hvad du står for og mener.....

Sic transit Gloria mundi

Per L.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-03 15:28

"Per" <per@lstarkeys.com> wrote in message

Ø Mon ikke det er nok at lade folk kigge på disse citater og danne sig
> [...]
> været på en helt anden planet - Pluto eller Venus eller lignende
> ubehagelige steder - så vi almindelige dødelige jordmennesker slap for

Ø Når Hans Hüttel ikke tør gå i debat med mig - ikke svarer vedr min
påvisning af den misinformation, der er i hans OSS - er der grund til at
tvivle på mandens troværdighed.

Ø Giv eksempel på hvad du finder oprørende i de citater, som han bringer (ud
af sammenhæng).

> [...]
> mener at der ikke blev myrdet jøder i den helt store stil under anden
> Verdenskrig kan jeg ikke holde mig. Af personlige familiære årsager.

Ø Du antyder at nogen i din familie er dræbt ved holocaust. Du er altså ikke
dansker. Ingen danskere omkom af andet end naturlig sygdom i
Theresienstadt(de dødes gennemsnitsalder var 70 år).

Ø HVIS du er udlænding og har mistet pårørende - kan de eller deres minde
skades af, at en neutral, ikke-nazisympatiserende videnskabsmand påviser
tvivl vedr. 6 mio-tallet eller brugen af gaskamre til andet end aflusning?

> [...]
> dette på en fornuftig, rationel, velgennemtænkt, analytisk og
> menneskelig facon. Og selv dér, bør du af hensyn til andre, holde dig

Ø Du postulerer, at noget fra mig ikke er "fornuftigt" osv. Så giv konkret
eksempel på ufornuft, mangel på logik, fejl i data.

> Argumentativt - du har ingen anelse om mandens jobbeskrivelse idet det
> er h a m der er ansat dér, ikke d i g.

Ø Jeg har som han været universitetsansat cand.scient, og jeg ved derfor, at
hans jobbeskrivelse giver ham ikke adgang til at producere private
hade-hjemmesider i arbejdstiden og bruge statslige resourcer til at sprede
sit uvidenskabelige had.

> Han har forsøgt det tidligere, men kun mødt tilsvining med
> gadedrengesprog - ignorantens eneste våben.

Ø Ingen har påvist, at jeg begår gadedrengesprog - jeg går altid efter
bolden og ikke efter manden

> Ærlig debat = BW har altid ret ? Uanset hvor indlysende løgnagtigt han
> skriver?

Ø Jeg har aldrig påstået at jeg altid har ret. Jeg gør ofte brug af
arbejdshypoteser. Men påvis eksempel på noget usandt fra mig.

Fra : Per

Dato : 07-03-03 16:10

Et sidste forsøg på at tage dig alvorligt Bo - nu hvor jeg har fundet ud
af at sætte mit killfilter rigtigt op vil du derefter blive dybt
hamrende P L O N K'et...........

> Ø Når Hans Hüttel ikke tør gå i debat med mig - ikke svarer vedr min
> påvisning af den misinformation, der er i hans OSS - er der grund til at
> tvivle på mandens troværdighed.

Jeg prøver igen - Manden HAR været i dialog med dig, men er blevet
tilsvinet på det groveste af dig. Tror da pokker han ikke gider snakke
med dig mere. Som de fleste andre herinde heller ikke gør.

> Ø Giv eksempel på hvad du finder oprørende i de citater, som han bringer (ud
> af sammenhæng).

Dét gjorde jeg vist med al ønskelig tydelighed i sidste mail, Bo. Men vi
prøver lige igen. Hele din holdning til, opførsel overfor, sprogbrug
overfor, og antipati overfor, mennesker der ikke lige kan datere deres
oprindelse i Danmark tilbage til Gorm den Gamle, eller mennesker der
ikke kigger beundrende på dig når du åbner munden, er mig så yderst
kvalmeskabende. Du opfører dig som om du ville ønske en eller anden
ville komme forbi og afstraffe dig for dine "grimme grimme " udtalelser.
Ret masokistisk, ville jeg udfra mine personlige erfaringer sige.
Og for at spare andres båndbredde, kan de der måtte læse med i denne
tråd (alle 3) se her

http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming-citater-1999.html

for nærmere direkte præsentation af dine udtalelser. Heriblandt de
citater, du blev dømt for. Såfremt der derefter skulle være andre end
dig, Bo, der synes at de ikke er kvalmeskabende vil jeg anbefale disse
at blive ædru - hurtigst muligt.......

Lad mig citere fra lektor Hüttels præsentation af dig:

"Den ustandselige Bo Warming er det, erfarne news-folk kalder en "net
kook". "Net kooks" er specielt bizarre og irriterende størrelser på
news, der hensynsløst tæppebomber nettet med utallige, meget lange
indlæg. Når de får svar på deres indlæg, udnyttes dette til udsendelse
af en lavine af 'nye' indlæg, og dette er tilsyneladende deres eneste
formål.

Erfarne brugere ignorerer net kooks. Hertil er et killfilter nyttigt.

Nyhedsgruppen alt.usenet.kooks er stedet, hvis man vil læse mere om net
kooks."
citat slut.

> Ø Du antyder at nogen i din familie er dræbt ved holocaust. Du er altså ikke
> dansker. Ingen danskere omkom af andet end naturlig sygdom i
> Theresienstadt(de dødes gennemsnitsalder var 70 år).

Jeg er født af en fuldt ud dansk familie, med aner længere tilbage end
dine - hvor flere af familien blev dræbt af nazisterne under
2.Verdenskrig, Bo. Begynd at betvivle dette, og du ligger direkte til en
politianmeldelse. Som det skal være mig en glæde at indgive, og en glæde
at følge helt til Højesteret, om nødvendigt. Og naturligvis en glæde at
vinde..........

> [...]
> tvivl vedr. 6 mio-tallet eller brugen af gaskamre til andet end aflusning?

1. Jeg er ikke udlænding ". Du er ikke neutral 3. Du er nazist af sind
og indstilling. 4. Du er ikke videnskabsmand - for hvis videnskabsmænd
var som du, ville man stadig tro at jorden var flad og universets
centrum. 5. Du burde skamme dig dybt og inderligt over at være
medvirkende til en tilsvining af de millioner af mennesker som dig og
mig, der døde i stærke pinsler som følge af ZyklonB-gassen.

Utroligt at Osama bin Laden ikke har taget dig til sig, som tro
proselyt. Du ville passe godt ind i filosofien.

> føjet

Såfremt du mener han lyver, bedes du finde telefonnummeret til den
nærmeste politistation, og anmelde ham for det han gør. Jeg tror ikke du
tør, bette Bo........

> Ø Ingen har påvist, at jeg begår gadedrengesprog - jeg går altid efter
> bolden og ikke efter manden

Og månen er en grøn ost, og grise kan flyve.........

Når jeg har læst dit svar på dette, PLONK'er jeg dig. Jeg har ingen
intentioner om at kommunikere mere med dig - ej heller lyst til
nogensinde at komme i nærheden af dig på nogen måde.

Du er det mest usympatiske, jeg har mødt i løbet af min levetid.

Måtte dit næste liv blive bedre................

i dyb foragt

Per L.

Fra : Svend Pedersen

Dato : 07-03-03 16:31

"Per" <per@lstarkeys.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> citater, du blev dømt for. Såfremt der derefter skulle være andre end
> dig, Bo, der synes at de ikke er kvalmeskabende vil jeg anbefale disse

Det pudsige er, at det for blot fire år siden var dybt kvalmeskabende for
mange at læse en tekst som denne:

"Det er farligt at gøre modstand mod de ofte velbevæbnede muslimbander.
Politiet afholder sig fra det, Men hvis man har evne til at vise modstand,
som en lille gruppe svagtbevæbnede korthårede gjorde det vellykket mod
overtalligt autonom-angreb på et DDF-grundlovsmøde Hillerød 1992, så er det
værdifuld beskyttelse af danskheden. "

Men det er det jo ret beset ikke længere. Selv de radikale og SF er begyndt
at erkende, at der findes muslimske gadebander, som politiet står magtesløse
overfor. Nazi-hentydningen med "værdifuld beskyttelse af danskheden" tager
jeg som "landsbytossens" forsøg på at kritisere dét, Poul Henningsen kaldte
"Den offentlige mening" (her: den politiske korrekthed) - "rend mig i denn
offentlige mening", sagde han, og det havde han - som jo også var lidt af en
landsbytosse på den gode måde - så evigt ret i. BW er for mig at se den
hofnar, der siger en hel masse vrøvl, men som ind imellem kommer med et
guldkorn. "Den modgang man ikke dør af, bliver man stærk af" er et eksempel.

Dine boblende og sydende udfald mod BW har ikke bund i anden virkelighed end
socialdemokratisk snævertsyn. Fra dén side har vi i umindelige tider hørt
mange, større uhyrligheder end BW's, og dem ler vi også af, nu de ikke
længere har indflydelse.

Fra : Per

Dato : 07-03-03 16:53

> [...]
> overtalligt autonom-angreb på et DDF-grundlovsmøde Hillerød 1992, så er det

Det er det skam stadig væk - dybt kvalmendeskabende......

> [...]
> guldkorn. "Den modgang man ikke dør af, bliver man stærk af" er et eksempel.

Hvis så bare, der VAR nogle guldkorn mellem mandens udgydelser, så ville
det være til at leve med. Men det er der ikke.....

> [...]
> socialdemokratisk snævertsyn. Fra dén side har vi i umindelige tider hørt
> mange, større uhyrligheder end BW's, og dem ler vi også af, nu de ikke

LOLOLOLOL - tak, for eftermiddagens største latteranfald. Det gør altid
godt at grine. Jeg er selv fuldstændigt uvidende overfor din påstand, at
jeg skulle lave "boblende og sydende udfald mod BW". Jeg gør såmænd
ikke andet, end alle rationelt tænkende væsener ville gøre. Reagerer
roligt overfor BW's diverse hadske udfald, men momentane arrige bid.

Og socialdemokrat? Dér var det at filmen bristede På samme måde
som BW, tager du afsæt i en viden, du ikke har - her omkring mit
partitilhørsforhold. Hvis det er snævertsyn at protestere mod BW's
diverse udtalelser, da er jeg glad for at være snævertsynet.....

smilende

Per L.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 07-03-03 20:29

Per <per@lstarkeys.com> mælte sligt:

>Det er det skam stadig væk - dybt kvalmendeskabende......

Ja, det er en klam en. Men ikke mindre klamt end at true med at melde folk til
politiet, fordi de tillader sig at have afvigende meninger...

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Is it too fast? Not for normal people!"

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-03-03 10:35

In news:uksh6vokr9pc7nil36h409i3pi62qpnmvc@4ax.com, Rasmus Underbjerg
Pinnerup <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote:

> Ja, det er en klam en. Men ikke mindre klamt end at true med at melde
> folk til politiet, fordi de tillader sig at have afvigende meninger...

*SUBSCRIBE*

--
-Jens B.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-03 18:00

"Svend Pedersen" <sv.pedersen@FJERN.DETTE.mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> som en lille gruppe svagtbevæbnede korthårede gjorde det vellykket mod
> overtalligt autonom-angreb på et DDF-grundlovsmøde Hillerød 1992, så er

Faktisk var der kun een i den maskerede autonom-bande, der var muslim, viste
det sig ved retssagen i Hillerød Byret.

Alle aviserne skrev at DNF, var vagtværn for Den Danske Forening.

Men de var tilfældig kommet fordi de finder at Glistrup er en god
foredragsholder.

De overfaldtes ofte af autonome, selvom Dansk National Front intet har med
nazisme at gøre - omend de er korthårede og har kelter-kors tatoveringer. De
var blevet skygget af ungdomshius-folk og disse kom i en kommunalt betalt
bus og var maskerede og angreb pludselig mødet, incl Glistrup, og heldigvis
var der så mange tomme flasker som DNFerne kunne bruge som kasteskyts, at de
kunne drive de autonome væk - og i armene på politiet.
Nogle af DNF'erne såredes alvorligt.

En af de autonome var tidligere straffet - de andre fik bøder, som de næppe
har betalt.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-03 17:47

> [...]
> politianmeldelse. Som det skal være mig en glæde at indgive, og en glæde
> at følge helt til Højesteret, om nødvendigt. Og naturligvis en glæde at

Ingen retsinstans vil tage alvorligt en anmeldelse vedr at jeg fejlretter
dig.

.. Min far førte anetavle vedr i sær den sønderjyske by Varmings forfædre,
og den gren der var Hamburg-købmænd og skiftede til dobbelt-v, fordi v
udtales f -
Min 16 gange tipolde far hed von Bülow.

Næsten alle der påstår deltagelse i frihedskamp er løgnere, og du påstår at
flere i din familie er DRÆBT - jeg har en bog med navne de få hundrede der
blev dræbt og jeg tror kun at to er af samme slægt, når bortses fra
Hvidsten-gruppen. Skidt - jeg postulerer at du lyver!
Skal vi vædde om at du får sagen til Højesteret - ti mod en, hvor mange
tusser?

Hilsen Bo Warming, cand.scient. gymnasielærer, revisionist: = sandhedssøger

"Livets mål er at forstå det. Menneskets forstand vokser med det, det møder"
Empdokles

Fra : Per

Dato : 07-03-03 19:35

Som jeg skrev i den mail, du kun citerede nedenstående fra, Bo Warming,
så PLONK'er jeg dig herefter.

Og må det så være mig tilladt at gratulere dig med Europa's til dato
dybeste dumhed - at du påstår dig selv intelligent......

Jeg har kalve i stalden, der er klogere end dig...

(og dér forfaldt jeg til den samme argumentationstype som BW - suk -
godt, at jeg PLONK'er ham)

Per L

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-03-03 10:51

In news:3E68E638.9060609@lstarkeys.com, Per <per@lstarkeys.com> wrote:

> Som jeg skrev i den mail, du kun citerede nedenstående fra, Bo
> Warming,
> så PLONK'er jeg dig herefter.

Hvornår gør du alvor af det? Nu har du "truet med det i dine sidste mange
indlæg, men det bliver tilsyneladende ikke til så meget.

> Og må det så være mig tilladt at gratulere dig med Europa's til dato
> dybeste dumhed - at du påstår dig selv intelligent......
>
> Jeg har kalve i stalden, der er klogere end dig...

Tænk, jeg tror, du tager fejl.

> (og dér forfaldt jeg til den samme argumentationstype som BW - suk -
> godt, at jeg PLONK'er ham)

Av, så fik vi den sør'me én gang mere.

Forresten, inden du plonker mig også, kan du så ikke lige fortælle, om din
"trussel" om at hive BW i retten skal tages lige så alvorligt som dine
"trusler" om at plonk'e ham? Nu har han jo anfægtet din påstand om, at flere
i din familie blev dræbt i Danmark af nazisterne under ww2. Ved du hvad, du
kan sgu' tage mig med i retten:

Du er fuld af løgn, Per L. (anonym). Jeg, Jens Bruun, skal hermed betegne
Per L. (anonym) som løgner, idet samme Per L. (anonym) påstår, at flere
danske familiemedlemmer skulle være blevet dræbt i Danmark af nazisterne
under ww2 - en påstand, jeg således anfægter. Dokumentér din påstand og hiv
mig gerne i retten, eller træk din påstand tilbage her. Du kan så passende
benytte dit fulde navn, hvis du da har nosser til det. Såfremt du skal bruge
yderligere information om mig (f.eks. adresse oa.) i forbindelse med
udtagelse af stævning, er du meget velkommen til at skrive til mig privat.

--
-Jens B.