Pest i Europa
Fra : Preben Andersen

Dato : 09-02-03 21:06

For et stykke tid siden læste jeg en artikel om pesten i Europa i ca. 1347.
En ny teori gik ud på, at det første "angreb" ikke kunne være pest pga. den
store udbredelseshastighed, men at det snarere var en virus som f.eks.
Ebola.
Jeg kan ikke huske hvor jeg læste det.Kan nogen hjælpe?

mvh
Preben

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 09-02-03 21:16

Preben Andersen wrote:

> [...]
> f.eks. Ebola.
> Jeg kan ikke huske hvor jeg læste det.Kan nogen hjælpe?

Første link på google:

http://www.google.com/search?hl=en&ie=ISO-8859-1&q=ebola+plague+europe&btnG=Google+Search

-Claus

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-02-03 23:04

"Claus Rasmussen" <clr@cc-consult.dk> wrote in message
> Første link på google:

http://www.google.com/search?hl=en&ie=ISO-8859-1&q=ebola+plague+europe&btnG=
Google+Search

Ja den har jeg set, men det jeg søgte, var en dansk artikel.

mvh
Preben

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 09-02-03 23:32

Preben Andersen wrote:

> [...]
> Ebola.
> Jeg kan ikke huske hvor jeg læste det.Kan nogen hjælpe?

Ilustreret "videnskab"?

Fra : Preben Andersen

Dato : 10-02-03 06:25

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message

> Ilustreret "videnskab"?

Du har ret, nr. 6, 2002, side 50-51.
Tak for hjælpen.

mvh
Preben

Fra : Karsten Krambs

Dato : 10-02-03 18:44

>"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message

>Du har ret, nr. 6, 2002, side 50-51.
>Tak for hjælpen.

Fanden tag det blad

--
Karsten
http://stepBstep.dk/

Fra : Preben Andersen

Dato : 11-02-03 06:30

"Karsten Krambs" <snabelulrich@hotmail.com> wrote in message

> Fanden tag det blad

Hvorfor nu det? Er artiklen forkert?

mvh
Preben

Fra : hr.P

Dato : 10-02-03 21:03

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ebola.
> Jeg kan ikke huske hvor jeg læste det.Kan nogen hjælpe?

http://www.dellarco.com/ontarget/bodies/genetics.html

....og så har der lige været en udsendelse på National Geographic Channel der
omhandlede samme emne.

mvh. leif