Korn Cirkler?
Fra : Klaus G.

Dato : 02-02-03 12:42

Ja kort og godt. Er det "for real", eller er det "fake"? Personligt tror jeg
det er fake, men nogen folk påstår at der har været korn cirkler i flere
hundrede år. Andre at det startede med 2unge mænd som ville lave noget sjov,
osv. osv. osv..

På denne side:
http://www.skopet.dk/kulturmag/korn.htm
....er der et lille referat af et foredrag. Spændene at læse.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Bjarne og Marianne

Dato : 02-02-03 12:56

Hej

Fandt lige nogle links til et gymnasie i Sønderborg, som beviste at det ikke
var noget problem at lave dem selv.

http://www.amtsgym-sdbg.dk/as/ufo-2001/

http://www.skeptica.dk/2001/05_5_cropnews.htm

MVH

Bjarne

Fra : N/A

Dato : 05-02-03 13:43

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-02-03 13:43

"Thomas Frandzen" <thf@fzc.dk> writes:

> Rigtigt - Discovery har også haft nogle programmer om det. Men nu er det jo
> trods alt ikke det samme at vise at de KAN være menneskeskabte, som at
> bevise at de ER menneskeskabte.

Nej, men det er så sandelig med en bred, bred margen den simpleste og
mest sandsynlige forklaring.

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 06-02-03 10:36

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Nej, men det er så sandelig med en bred, bred margen den simpleste og
> mest sandsynlige forklaring.

Specielt for de mest komplicerede mønstre, selv om tilhængere ofte
bruger argumentet, at de er for komplicerede til at være
menneskeskabte.

   Torben

Fra : mik

Dato : 06-02-03 11:57

her er lidt om emnet
http://www.geocities.com/korncirkel/videnskab2.html

Michael

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 02-02-03 14:48

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> det er fake, men nogen folk påstår at der har været korn cirkler i flere
> hundrede år. Andre at det startede med 2unge mænd som ville lave noget

Selvfølgeligt er det lavet af mennesker (spasmagere). Menneskene har da
lavet mønstre på jordens overflade i mange tusinde år.
mvh Erland

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 02-02-03 15:10

Klaus G. skrev:
> [...]
> det er fake, men nogen folk påstår at der har været korn cirkler i flere
> hundrede år. Andre at det startede med 2unge mænd som ville lave noget

http://www.hellojupiter.com/inwebE/participation.htm

En artikkel pro korn cirkler. Jeg synes i hvert fald de er utrolig flotte
hvad enten det er utrolig dygtige mennesker eller ukendte rumvæsener der har
udført arbejdet.
Selv hælder jeg til at der er mange mennesker som har lavet korncirkler, men
at der ligeledes er mange korncirkler, hvor det er svært at forklare det
skulle være mennesker der kunne lave dem.
Hvordan kan man f.eks. forklare fænomenet med at alle aksene i "ægte"
korncirkler alle er knækkede helt nede ved roden og normalt lagt (flettet) i
baner af ca. 15-20 cm?
Ved menneskeskabte korncirkler ligger kornene knækkede kaotisk uden mønstre,
hvor de i de såkaldte "ægte" korncirkler normalt ligger flettet i
geometriske mønstre.
Endnu en ting er den kemiske ændring i jordbunden man finder ved mange
"ægte" korncirkler, men det kunne teoretisk set godt være mennesker der har
hældt forskellige kemiske stoffer ud over jorden - eller hvad?

Desværre har jeg endnu ikke fundet en fuldstændig neutral database
indeholdende videnskabelige facts om alle fundne korncirkler. Her kunne det
være spændende at se hvilke (op)målinger der er bleven gjort uden at de
efterfølgende er bleven fortolket af en pro eller contra korncirkler.
Men jeg ved i hvert fald at der et eller andet sted er en liste som
beskriver egenskaberne for menneskeskabte og ikke-menneskeskabte korncirkler
som i øvrigt skulle være til at acceptere.

Mvh. Bjarke

Fra : Klaus G.

Dato : 02-02-03 15:19

"Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> wrote in message
*klip*

> [...]
> beskriver egenskaberne for menneskeskabte og ikke-menneskeskabte
korncirkler
> som i øvrigt skulle være til at acceptere.

Som du skriver til sidst. Så har du heller ikke kunne finde en neutral
database. Folk smider rundt om sig med en masse "facts", men hvor har de dem
fra?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : alexbo

Dato : 02-02-03 15:54

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev

> Andre at det startede med 2unge mænd som ville lave noget sjov,

Underligt nok var der også unge mænd der ville lave sjov for tusind år
siden.

Jeg tror det hele startede med at Adam ville lave sjov med Eva

mvh
Alex Christensen

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 02-02-03 22:08

"alexbo" <alexbochr@email.dk> wrote in message

> [...]
> siden.
>
> Jeg tror det hele startede med at Adam ville lave sjov med Eva

Nu laver du da vist sjov med os. Adam og Eva er lige så dårlig en historie
som korncirkler, åndernes magt, religion og trolde.

mvh Erland

Fra : alexbo

Dato : 02-02-03 23:14

"Erland R. Nielsen" <erland_refling@mail1.stofanet.dk> skrev

> Nu laver du da vist sjov med os. Adam og Eva er lige så dårlig en historie
> som korncirkler, åndernes magt, religion og trolde.

Apropos trolde,
For 100 år siden var aviserne fyldt med historier om folk, der havde set
både trolde og alfer, de såkaldte underjordiske.
Ja nogle havde ligefrem været "taget" af alferne, det hører man ikke mere
om,
nu har de "samme" troværdige personer, været på besøg i rumskibe.
Enter er alferne flyttet hjemmefra eller også er de udryddet af marsmænd.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjørli Lehrmann

Dato : 02-02-03 16:12

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> Ja kort og godt. Er det "for real", eller er det "fake"?

Jeg synes, at denne side: http://www.circlemakers.org er meget fin.
Den beskriver ganske grundigt, hvordan cirklerne fremstilles. Også de helt
og aldeles ægte korncirkler.

Hilsen Bjørli

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 02-02-03 22:10

"Bjørli Lehrmann" <bjorli@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg synes, at denne side: http://www.circlemakers.org er meget fin.
> Den beskriver ganske grundigt, hvordan cirklerne fremstilles. Også de helt

Rigtig flot side. Der er altså nogle der tager det her seriøst. Altså det
med at lave utroligt flotte mønstre i markerne
Hammer flotte kunstværker.

mvh Erland

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-02-03 16:54

Klaus G. skrev:

>Ja kort og godt. Er det "for real", eller er det "fake"?

Det er for real - lavet af mennesker. Og her er the true story:

   http://www.circlemakers.org/

--
Bertel

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 02-02-03 18:39

"Klaus G." wrote:

> [...]
> hundrede år. Andre at det startede med 2unge mænd som ville lave noget sjov,

Der har altid været cirkler i det væltede korn.
Da konet sjældent vælter helt lige,
Når de første strå vælter de næste.
så når de danner en cirkel, så kan det ikke vælte længer.
Men det drejer sig mest om små pletter, dannet at vivler under en tordenbyge.
tænk på blade som danser i ring bag et hushjørne.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 03-02-03 11:06

"Klaus G." wrote:

> [...]
> hundrede år. Andre at det startede med 2unge mænd som ville lave noget sjov,

Korn cirklerne er skabt af et overnaturligt væsen,
som vil fortælle os at vi er dumme og naive.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-03 12:30

Peter Ole Kvint skrev:

>Korn cirklerne er skabt af et overnaturligt væsen,
>som vil fortælle os at vi er dumme og naive.

Hvad er det så det vil fortælle os her:

   http://www.circlemakers.org/withabix.html

--
Bertel

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-02-03 13:52

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> writes:

> Hvad er det så det vil fortælle os her:
>
>    http://www.circlemakers.org/withabix.html

At der var et "overnaturligt" for meget i Peter Ole Kvints sætning?

/L "Korncirkler! Et ord!"
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-02-03 13:58

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> /L "Korncirkler! Et ord!"

Nemlig. Hvorfor er der ingen der har rettet emnelinjen noget før?

// Klaus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-03 14:16

Klaus Alexander Seistrup skrev:

>Nemlig. Hvorfor er der ingen der har rettet emnelinjen noget før?

Fordi det bryder tråden hos overskrifttrådere, og fordi vi ikke
er i en sproggruppe?

--
Bertel

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-02-03 14:32

Bertel Lund Hansen skrev:

> Fordi det bryder tråden hos overskrifttrådere,

Det er korrekt, men er det ikke kun en mindre del af newsreadere
der gør det?

Man kunne osse argumentere for at det senere er svært at finde en
artikel hvis man skal søge på en forkert emnelinje. Det er i hvert
fald dét der får mig til at korrigere emnelinjen når jeg ellers er
opmærksom på det.

> og fordi vi ikke er i en sproggruppe?

Derfor kan man nu godt være omhyggelig med sproget alligevel.

// Klaus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-03 17:01

Klaus Alexander Seistrup skrev:

>Man kunne osse argumentere for at det senere er svært at finde en
>artikel hvis man skal søge på en forkert emnelinje.

Det argument beviser jo bedre at man *ikke* skal pille ved
overskriften.

>Derfor kan man nu godt være omhyggelig med sproget alligevel.

Ja da, men kan man kræve det af andre?

--
Bertel

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-02-03 17:13

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det argument beviser jo bedre at man *ikke* skal pille ved
> overskriften.

Nah, så kan sætningen læses på to måder. Jeg mente naturligvis at
det er svært at finde artiklen senere hvis man for at skulle finde
den skal bruge et forkert søgeudtryk (i det konkrete tilfælde skal
man søge på "korn cirkler" for at finde tråden (indtil emnelinjen
blev ændret)).

> Ja da, men kan man kræve det af andre?

Overhovedet ikke - jeg undrer mig bare over at emnelinjen har fået
lov til at forstætte uændret i så lang tid. Mine fingre har kriblet
for at ændre den, men jeg har ikke haft noget påskud før nu.

// Klaus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-03 18:31

>Nah, så kan sætningen læses på to måder.

Nej, det var ikke det der var problemet. Hvis jeg skal finde et
svar i en tråd og leder på den originale overskrift
"Korn cirkler", så går jeg måske glip af svar i tråden
"Korncirkler".

Men alting ville naturligvis være nemmere hvis folk skrev
korrekt.

--
Bertel

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-02-03 23:19

Bertel Lund Hansen skrev:

> Nej, det var ikke det der var problemet. Hvis jeg skal finde
> et svar i en tråd og leder på den originale overskrift
> "Korn cirkler", så går jeg måske glip af svar i tråden
> "Korncirkler".

Ja, det er rigtigt, men jeg tænkte på den situation hvor man så at
sige kommer udefra og leder efter emnet på fx Google Groups. Eller
hvis man ikke holder denne gruppe til daglig og kun kommer for en
kort bemærkning.

Men sådan er der jo så meget.

> Men alting ville naturligvis være nemmere hvis folk skrev
> korrekt.

Enig.

// Klaus

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-02-03 02:33

Klaus Alexander Seistrup <spam@magnetic-ink.dk> writes:

> Ja, det er rigtigt, men jeg tænkte på den situation hvor man så at
> sige kommer udefra og leder efter emnet på fx Google Groups.

Så er der nok et enkelt indlæg eller to der staver det rigtigt,
så man finder tråden. :)

/L

Fra : LazyJones

Dato : 03-02-03 20:01

From "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> came:

> [...]
>hundrede år. Andre at det startede med 2unge mænd som ville lave noget sjov,

Nej-nej, det er skam ganske vist! Korn-cirkler er skabt af en
ikke-terrestriel intelligens, som desværre udelukkende er i stand
til at kommunikere v.h.a. mønstre i visse agerbrugs-gevækster.

Så vidt jeg har forstået på deres hidtidige kommunikation er
de meget ivrige efter at høre om vi her på Jorden har
udviklet teknologien til også at udtrykke sig i de mere
avancerede agerbrugs-gevækster, så som majs- og raps-marker!

Jeg håber det besvarer dit spørgsmål fyldestgørende.
M.v.h. Thomas (der selv har bakset med nogle kartoffelmark-cirkler)

/ Thomas Hejl Pilgaard | <lazyjones@tdcspace.ns.dk> \ __~@
/ Susåvej 5 - 4700 Næstved | Remove the ".ns" to mail me \ ¸_`\<,_
\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯/¯¯¯¯¯(*)/ (*)
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯ ¯

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 03-02-03 22:23

LazyJones wrote:

> [...]
> udviklet teknologien til også at udtrykke sig i de mere
> avancerede agerbrugs-gevækster, så som majs- og raps-marker!

Nej nej, du misforstår de ekstraterrestriske. Det de prøver at spørge
os om, er om vi vil afsløre hemmelighederne bag vores opfindelse af
hjulet.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Sven Nielsen

Dato : 03-02-03 21:19

In article <Mt7%9.50809$Hl6.6464790@news010.worldonline.dk>,
klaus_godt@hotmail.com says...

> [...]
> hundrede år. Andre at det startede med 2unge mænd som ville lave noget sjov,

Jeg vil lige gøre opmærksom på et endnu mere mærkeligt fænomen:
Korncylindere! Nogle ukendte væsener efterlader disse cylindere, der
vejer flere hundrede kilogram, på marker. Ud fra vægten og størrelsen
at dømme kan de næppe være lavet af mennesker. Se mere på:

http://www.qubit.org/people/david/UFO/UFO.html

Med venlig hilsen Sven.

Fra : Mathness

Dato : 03-02-03 21:40

On Mon, 03 Feb 2003 21:19:16 +0100, Sven Nielsen wrote:

> [...]
> vejer flere hundrede kilogram, på marker. Ud fra vægten og størrelsen at
> dømme kan de næppe være lavet af mennesker. Se mere på:

Det er rumvæsnernes version af rette lak.

--
Thomas Klietsch m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Only a Sofa-Wrestler would dare attack The Mighty FurNiTaur.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-03 04:40

> [...]

> hundrede år. Andre at det startede med 2unge mænd som ville lave noget sjov,

Jeg vil bare gøre opmærksom på, at subject ikke er særligt
hensigtsmæssig.

Man tænker jo automatisk på ksh - Korn shell.

Den korrekte måde at skrive det på havde naturligvis været
»korncirkler«.
--
Per Erik Rønne