Jad-filer -> Ukendt filformat...
Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 10-03-03 16:38

Hej,

Jeg kæmper stadig en sej kamp med at få jad-filer til at virke... Når jeg
uploader en jar-fil til min server, har jeg et script der automatisk danner
en jad-fil. Men når jeg med telefonen (N6610) wapper ind på jad-filen,
kommer fejlen ukendt filformat?

Nu kan det jo være, at jeg gør noget forkert når jeg skriver denne jad-fil,
derfor har jeg uploadet filen alpha.jad fundet på midlet.org:

MIDlet-1: AlphaMania, /icon.png , AlphaMania
MIDlet-Jar-Size: 47653
MIDlet-Jar-URL:
http://midlet.org/repository/heshamzriek/alphamania/40AlphaMania7210.jar
MIDlet-Name: AlphaMania
MIDlet-Vendor: ZGroup (www.zgroup-mobile.com)
MIDlet-Version: 1.4.0
Manifest-Version: 1.0
MIDlet-Info-URL: http://www.zgroup-mobile.com

Men også denne giver samme fejl. Skal serveren sættes specielt op? Tror det
ikke selv, for billeder virker fint.
Endelig, hvis en enkelt med en anden tlf end jeg gider prøve at wappe ind på
http://www.eaid.dk/wap/alpha.jad for at se hvad den siger, ville det være
cool?

-Peter

--
Upload billeder, musik og java-programmer til din mobiltelefon GRATIS på:
www.eaid.dk/mobil.php?action=upload

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 10-03-03 18:45

Hej,

> Men også denne giver samme fejl. Skal serveren sættes specielt
> op? Tror det ikke selv, for billeder virker fint.

Jeg har også en 6610.. Jeg har ca. samme problem som dig.. Se min post,
andetsteds..

> Endelig, hvis en enkelt med en anden tlf end jeg gider prøve at
> wappe ind på http://www.eaid.dk/wap/alpha.jad for at se hvad
> den siger, ville det være cool?

Det har jeg lige prøvet. Og den siger, som du nok frygtede, ukendt format..
Det er RET mystisk.. :(

Held og lykke.. Jeg skal nok kontakte dig, hvis jeg skulle gå hen og finde
en løsning.

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Brian J. N. - [ New-York@City.dk ]

Fra : Christian Poulsen

Dato : 10-03-03 20:22

> Det har jeg lige prøvet. Og den siger, som du nok frygtede, ukendt
> format.. Det er RET mystisk.. :(

Det er skam slet ikke så mystisk. Telefonen ved jo ikke hvad den skal
downloade. Det gør den hvis I fortæller serveren hvordan den skal
håndtere .jad / .jar filer. Med Apache skal der i http.conf tilføjes :

AddType application/java-archive .jar
AddType text/vnd.sun.j2me.app-descriptor .jad

Jeg har været med til at lave en smule på :

http://www.crazyslagelse.dk/wap.wml

Der virker det perfekt. Men først efter de MIME-types blev tilføjet.