Billigste mobiltlf til børn?
Fra : Zarh

Dato : 08-03-03 10:10

Hvad er den billigste form for mobiltelefoni samt køb af mobiltelefon til
børn? Har nogen gode råd om det?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-03-03 12:49

Zarh skrev:

>Hvad er den billigste form for mobiltelefoni samt køb af mobiltelefon til
>børn? Har nogen gode råd om det?

Nu skriver du at det er til børn, men der findes jo ikke specielle
abonnementer/taletidskort til børn.

Spørgsmålet er, om børnene kan forstå, at de ikke bare skal ringe løs.
Hvis de kan det, så er Telmore et godt bud. Hvis ikke, så skal du nok
have fat i noget taletidskort - som koster _væsentligt_ mere, men ikke
kan overtrækkes.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk fejrer fødselsdag i marts, med tilbud til alle modtagere af
nyhedsbrevet - så tilmeld dig: http://www.simlock.dk/nyheder.php

Fra : Fischer

Dato : 08-03-03 15:54

> [...]
> Hvis de kan det, så er Telmore et godt bud. Hvis ikke, så skal du nok
> have fat i noget taletidskort - som koster _væsentligt_ mere, men ikke

Man kunne vælge CBB-mobil.
Rimelige priser og det kan ikke overtrækkes.

Desværre er CBB jo ikke just landets mest kompetente mobil-udbyder, men i
mangel på bedre .........

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-03-03 23:27

Zarh wrote:

> Hvad er den billigste form for mobiltelefoni samt køb af mobiltelefon til
> børn? Har nogen gode råd om det?

Hvor gammel er børnene? 7-8 eller 12-13 eller hva?
Kommer an på ungernes behov....

Skal det være en SMS-maskine eller noget til at snakke i eller måske
mere det ene eller det andet...

Ja, valget af mobiltelefon og abonnement-type hhv. taletid er sgu et
svært valg at træffe.

Fortæl lidt mere om, hvordan ungerne vil bruge mobilen, så kan der gives
mere specifikke råd.
Ud fra de oplysninger du giver, så er det meget svært at give bedre
svar.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Zarh

Dato : 09-03-03 09:08

Fortæl lidt mere om, hvordan ungerne vil bruge mobilen, så kan der gives
mere specifikke råd.
Ud fra de oplysninger du giver, så er det meget svært at give bedre
svar.

Tak for diverse svar!

Det er ikke fordi den skal bruges så meget, det er til at bruge den så der
kan opnåes kontakt til hjemmet, til og fra skole og lign. og måske lidt
ekstra såsom lidt sms også. Ville orange være en god ide, således man kunne
"deles" om et abonement med barnet?

Fra : Fischer

Dato : 09-03-03 10:38

> Det er ikke fordi den skal bruges så meget, det er til at
> bruge den så der kan opnåes kontakt til hjemmet, til og fra
> skole og lign. og måske lidt ekstra såsom lidt sms også.

Hvis det er den første mobil, er det svært at forudsige forbruget. Mange af
ungerne bliver jo grebet af skidtet, og så kan forbruget godt ryge voldsomt
i vejret.

Hvis I kan bruge for 99,- kr. hvert halve år, så synes jeg stadig at CBB
mobil er et godt bud.
Men husk at indsætte penge hvert halve år - ellers lukker CBB for nummeret.

Hvis forbruget er meget mindre end dette, så vil jeg anbefale TDC mobiltid.
Godt nok er taksterne meget højere, men man kan nøjes med at bruge for 50,-
kr. om året.

> Ville orange være en god ide, således man kunne "deles"
> om et abonement med barnet?

Ikke forstået. Hvad mener du?

--
*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.
En bekendt har et godt mobilnummer til salg:
http://shor.ter.dk/160688331

Fra : Zarh

Dato : 09-03-03 15:40

"Fischer" <express2003@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mobiltid.
> Godt nok er taksterne meget højere, men man kan nøjes med at bruge for

Der findes et abonnement i Orange hvor man kan deles om det og ringe for et
eller andet bestemt beløb, men det hele er jo den rene jungle, næsten ikke
til at finde ud af.

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-03-03 13:29

Zarh wrote:

> [...]
> ekstra såsom lidt sms også. Ville orange være en god ide, således man kunne

Hvis du tænker på Orange Modus For Flere:

Ulempen ved modus er, at du skal være relativ sikker på, at du for
forbrugt de minutter som er inkluderet i abonnementet. Så hvis det kun
er små samtaler internt et par gange om ugen, så får du ikke forbrugt de
6 timer som er inkluderet i /Modus 3 for Flere/.

Overskydende minutter kan naturligvis overføres til næste måned, men så
skal man altså bare snakke endnu mere end man gjorde i foregående måned,
fordi man kun kan overføre det antal minutter man har købt. Og mister
man fx 1 times taletid, så er det lige pludselig nogle dyre minutter.

Man skal selvfølgelig også tænke på de samtaler man fører eksternt (den
for modus gruppen). De "spiser" jo også af de inkluderede minutter.

Får du forbrugt de minutter som er inkluderet i abonnementet og
sms-behovet er ret lille, så er Modus et udemærket valg.

Tænk også på, at du altså binder dig til abonnementet i minimum 6
måneder dvs. 6 gange 235 kroner.

Det kan også være, at du tænker på Orange Match for Flere, men det kan
jeg sgu ikke rigtig gennemskue det smarte ved. Det kunne overhovedet
ikke betale sig for mig, da konen og jeg forsøgte os med Match For
Flere.

PS: Her i lejligheden har vi Modus 3 for Flere. Ulemperne som jeg nævner
har aldrig været aktuelle for os.