Koda opringning vedr. ringetoner
Fra : En Koda Tvivler

Dato : 07-03-03 16:21

Hej mobilister,

Jeg fik et opkald pr. telefon fra Koda i dag, hvor de havde set at jeg
har mobile ringetoner på min hjemmeside.
Fyren i røret bad mig fjerne dem eller betale koda-afgift, samtidig
med at han bad mig bekræfte denne slettelse pr. mail.
Skal jeg sende en mail til ham eller vil jeg med den indrømme et eller
andet skyldsforhold, som jeg senere kan blive stillet økonomisk til
regnskab overfor?

Jeg ved at APG (Anti-Pirat-Gruppen) tidligere har brugt sådanne mails
til at retsforfølge personer i forbindelse med MP3 filer på nettet.

Venlig hilsen

En Koda-tvivler

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 07-03-03 18:06

"En Koda Tvivler" <accepted_at@asean-mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Skal jeg sende en mail til ham eller vil jeg med den indrømme et eller
> andet skyldsforhold, som jeg senere kan blive stillet økonomisk til

Hvis det virkelig har været en fra Koda, så tror jeg roligt, at du kan
slette filerne, sende den venlige mand en mail og sige pænt undskyld. Hvis
de ville har de jo kunnet indsamle de beviser de skal bruge, inden de
ringede til dig. Jeg tror bare, at du er blevet givet en change fordi de
ikke vil (af flere grunde) gøre mere ved det, hvis du bare sletter filerne.
(OBS: Jeg er ikke jurist, og du burde nok også have spurgt i jura gruppen)

Men det kunne jo også bare være en af dine venner, som laver fis med dig
eller har ondt i røven over det...

> Venlig hilsen
> En Koda-tvivler

Og så brug da dit rigtige navn, eller i det mindste et alias som du plejer
at bruge.

mvh Frank

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-03-03 18:07

Frank K. Jensen skrev:

>(OBS: Jeg er ikke jurist, og du burde nok også have spurgt i jura gruppen)

Yup, de folk er meget bedre til at kunne besvare spørgsmålet.

>Men det kunne jo også bare være en af dine venner, som laver fis med dig
>eller har ondt i røven over det...

"Venner"?

Det kan være en god idé (hvis man tvivler), at bede om nummeret, så
man kan ringe gutten op i stedet.

>Og så brug da dit rigtige navn, eller i det mindste et alias som du plejer
>at bruge.

Ja!

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk fejrer fødselsdag i marts, med tilbud til alle modtagere af
nyhedsbrevet - så tilmeld dig: http://www.simlock.dk/nyheder.php

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-03-03 15:16

> Jeg ved at APG (Anti-Pirat-Gruppen) tidligere har brugt sådanne mails
> til at retsforfølge personer i forbindelse med MP3 filer på nettet.

Hvis du er bange for at det kan bruges som bevis, kan du jo formulere din
email så det ikke kan bruges.

eks.
"Hej Koda
Der er ikke nogen ringetoner på min hjemmeside www.....
Hilsen xxxxx"

På den måde kan de ikke på nogen måde sige at du har erkendt at der har
været noget !

Jakob

Fra : En Koda Tvivler

Dato : 10-03-03 22:09

> Hvis du er bange for at det kan bruges som bevis, kan du jo formulere din
> email så det ikke kan bruges.

Hej og tak for svarene,

Jeg har nu sendt den e-mail og "glæder" mig til at se hvad der sker!

Jeg har ikke brugt mit normale alias, da jeg ikke normalt debatterer i
nyhedsgrupper.

Jeg har i øvrigt forsøgt at sætte spørgsmålet på jura, men her var der
ingen, der svarede.

I øvrigt var det ikke en ven, jeg har nummerviser, og det var KODA's
nummer.

Endnu en gang tak for svarene.

Venlig hilsen

En "mindre" KODA tvivler

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-03-03 23:49

En anonym gut skrev:

>Jeg har ikke brugt mit normale alias, da jeg ikke normalt debatterer i
>nyhedsgrupper.

Men du har vel et almindeligt navn, ligesom du har en mailadresse. Et
rigtigt navn er endnu 'bedre' end et alias, så brug du bare det.

Venligst,
Lasse Hedegaard