Nokia 8210 Måske Stjålet
Fra : Amran Farooq

Dato : 18-03-01 14:29

Jeg har gennem den Blå Avis købt en Nokia 8210, selvfølig var
den uden manual og kvittering. Kun selve telefonen og opladeren følgte med.
NU er jeg blevet i tvivl om den har været stjålet og videre solgt til mig.

Er der så nogen der kan fortælle mig om hvordan jeg kan se om den er
stjålet. Eller
skulle jeg henvende mig til en telebutik eller hos Nokia, for at få at vide
om den er stjålet.

Håber at i kan hjælpe mig!

amran.farooq@privat.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 18-03-01 14:35

Ring til din nærmeste politi station, og få dem til at chekke EMEI nummeret

Så nemt er det

Mvh
Morten

Fra : Møgelmose

Dato : 18-03-01 14:46

Men så tager de jo nok telefonen fra dig og så står du med en lidt lang næse
for så har du jo mistet en masse penge eller også får du en masse bøvl med
at få dem igen...
det tror jeg får de fleste til at beholde den telefon der er under mistanke
for at være stjålet...

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.brinck.dk/mobil.htm

Fra : Morten Juel

Dato : 18-03-01 14:55

> [...]
næse
> for så har du jo mistet en masse penge eller også får du en masse bøvl med

Hehe du taler da vist ikke af erfaring hva..
Når jeg køber tlf uden kvitt, så ringer jeg til næstved politi og får dem
til at chekke den (inden jeg køber) og er den stjålet, siger de bare at den
vil de gerne ha fingrene i, så kan man jo fortælle sælger det, de kommer
ikke ud eller noget..

Mvh
Morten **som sender tak til Næstved Politi, for at være hjælpsomme når man
skal ha ny phon**

Fra : JK

Dato : 18-03-01 14:55

Men er det ikke bedre at komme politiet i forkøbet. Hvis telefonen er
stjålet og han bruger den så vil den jo blive sporet

Jk

Fra : Møgelmose

Dato : 18-03-01 15:22

Ja, men det er ikke alle der tænker sig om en af mine kammerater købte en
8210 og fik en lang næse der var ingen afsender på telefonen og det kunne
ikke spores øvbøv for ham men han nåede heldigvis ikke at betale før han
tjekkede med politiet...

Men det er ikke alle der tjekker før de køber og så må man jo håbe at det
ikke er en e-mail adresse man kun åbner på netcafeer så kan ip adressen jo
ikke spores hjem til personen og at den ikke står i falsk navn som feks.
Hr. Røv O Nøgler
Inspektør på Kolbøtte skolen
666 Babseland
dette læste jeg engang i en artikel om internet handel

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.brinck.dk/mobil.htm

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 19-03-01 17:51

"Møgelmose" wrote:

> [...]
> ikke spores øvbøv for ham men han nåede heldigvis ikke at betale før han

Næh - men hvor var det godt nok meningen at han skulle betale til??? For
hvis han fx skulle betale til en bankkonto så skulle det da ikke være
noget større problem for politiet at finde afsenderen...

> [...]
> Inspektør på Kolbøtte skolen
> 666 Babseland
> dette læste jeg engang i en artikel om internet handel

Tjah - man skal læse meget før øjnene falder ud

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm