en eller anden dijoridoo sang?
Fra : osten.dk

Dato : 18-03-01 14:36

jeg var lige et smut i byen i går på danmarks tiltider bedste disko Panorama
i Ribe, her hørte jeg et eller andet nummer med en dijoridoo som spillede i
starten, det var et dance/techno ligende nummer

Jeg spørger menigheden

Hvilket nummer er der tale om?

--
Hygge osten.dk

ostendk@worldonline.dk

Fra : Niles

Dato : 18-03-01 17:42

osten.dk <ostendk@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:992dkr$3qa$1@sunsite.dk...
> [...]
> i Ribe, her hørte jeg et eller andet nummer med en dijoridoo som spillede
> starten, det var et dance/techno ligende nummer

Det kunne måske være et nummer med Jamiroquai, de bruger det af og til -
f.eks. på Supersonic og Didjerama (sp?)

mvh Niels

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-03-01 18:45

"osten.dk"
> jeg var lige et smut i byen i går på danmarks tiltider bedste disko Panorama
> i Ribe, her hørte jeg et eller andet nummer med en dijoridoo som spillede i
> starten, det var et dance/techno ligende nummer

Først må du så svare på, hvad en dijoridoo er?

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 18-03-01 19:24

In article <GD6t6.2083$Tp3.114460@news101.telia.com>,
brandt@etklikherfra.dk says...
> "osten.dk"
>
> Først må du så svare på, hvad en dijoridoo er?

Det er den lange bambuspind som Australiens originalbefolkning spiller
på/blæser i.

mvh Betina

Fra : sune vuorela

Dato : 18-03-01 20:18

>Det er den lange bambuspind som Australiens originalbefolkning spiller
>på/blæser i.
Kald det lige bambus en gang til!!

Gum Tree. Træets krne er død, så der lever termitterne. Derfor er den
hul. Så er det bare at gå ud og samle dem ind....

Og der meget stor forskel i lyden på en bambusbind og så på en
rigtig...

/sune

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 19-03-01 19:31

In article <3ab50987.17627385@news.worldonline.dk>,
nospam@vuorelaXXremoveXX.dk says...
> Gum Tree. Træets krne er død, så der lever termitterne. Derfor er den
> hul. Så er det bare at gå ud og samle dem ind....
>
> Og der meget stor forskel i lyden på en bambusbind og så på en
> rigtig...
Undskyld mig, jeg prøvede bare at komme med en forståelig forklaring.

mvh Betina

Fra : LazyA

Dato : 18-03-01 22:09

Det kan være "Go go Project - Australia"

Anders Hagstrøm
stud.med.attitude
www.dikkendoof.dk

Fra : dennis norgaard

Dato : 18-03-01 23:29

Om end ikke særligt sandsynligt så kan det være et ældre (1992) Aphex
Twin nummer "digeridoo". På nedenstående url kan du lytte til et
lille bid af numret:

http://users.ev1.net/~joyrex/audio/classics/01_digeridoo.ram

Dennis