SMS - indholdsbetalt
Fra : ska

Dato : 05-03-03 21:21

Hvordan stopper man fremsendelsen af indholdsbetalte SMS til sin GSM.

Min datter har et taletidskort hos Sonofon. Hun har selv tilmedt sig en
service hos Easy Traffic, et norsk firma.
Nu er problemet at selv om hun er afmeldt igen fortsat modtager SMS.
Jeg har kontaktet Easy Traffic (afsender er 1231) og de oplyser, at hun ikke
er i deres database - men hvad hjælper det ?
(Flinke var de såmen også - tror da pokker).

Min datter har siden modtaget mange (7 stk) meldinger - 4 kr. stykket.

Det er da utroligt, er der slet ingen lovgivning på dette område. Kan de
(Easy Traffic) bare "hugge" pengene af hendes taletidskort
uden der er anden mulighed end at se på og så ellers stoppe abonnementet.
Jeg har forsøgt at komme gennem til Sonofon for at få oplyst om man kan få
blokkeret for Indholdsbetalte SMS'er, men deres kundeservice !!!! De svarer
ikke på mails.

mvh
ska

Indlægget er sendt til dk.forbruger;dk.teknik.telefoni.mobil

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-03 21:41

ska skrev:

>Hvordan stopper man fremsendelsen af indholdsbetalte SMS til sin GSM.

Måske er den nemmeste løsning at droppe hendes nuværende kort og
så købe et nyt?

--
Bertel

Fra : Camilla

Dato : 06-03-03 10:53

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Måske er den nemmeste løsning at droppe hendes nuværende kort og
> så købe et nyt?

Det er vel næppe løsningen, det egentlige problem fortsætter jo bare uden at
blive løst for andre kunder eller næste gang hun tilmelder sig en mobil
service. Jeg ville bede om en skriftlig erklæring på at abonnementet er
opsagt.

Fra : jan

Dato : 05-03-03 23:50

"ska" <ska@xxx.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan stopper man fremsendelsen af indholdsbetalte SMS til sin GSM.
>
> Min datter har et taletidskort hos Sonofon. Hun har selv tilmedt sig en
> service hos Easy Traffic, et norsk firma.
Hej
Jeg abonnerer selv på easy-traffic, og har ikke haft problemer!
Man kunne prøve at "afbryde" - som ved ferie...
eller blot abonnere på een enkelt kommune!

Venlig hilsen
Jan Larsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-03-03 10:40

jan skrev:

>Jeg abonnerer selv på easy-traffic, og har ikke haft problemer!

Har du prøvet at holde op med at abonnere?

Pigen havde jo ikke problemer med at melde sig til.

--
Bertel

Fra : Jonas Levring

Dato : 06-03-03 11:40

Et lille hurtigt kig på easytraffic's hjemmeside gav følgende løsning:

SMS med indholdet:

TRAFIK AFMELD

sendes til 1231

Håber det hjælper.. se evt. mere på deres hjemmeside:
http://www.easytraffic.dk/default.aspx?page=main&module=smsremote

/Jonas Levring

Fra : Z

Dato : 06-03-03 01:08

prøv at lade være at bruge sim kortet i nogle uger!!!... for så får firmaet
en masse sms tilbage om at smsér ikke er blevet modtaget da de så ikke har
kunne få fat i telefonen!!
det er nok svært for hende at undvære den men i slipper for gebyret da ik jo
så ikke modtager dem....
hvis i så er heldige bliver i slettet fra afsender listen... men det kan jo
også være at i er det mender er måske stadig nogle smsér undervejs!!!

Fra : David

Dato : 06-03-03 09:55

> Hvordan stopper man fremsendelsen af indholdsbetalte SMS til sin GSM.
Prøv at se her: http://www.fi.dk/aktuelt/sms/

mvh

David

Fra : John K

Dato : 06-03-03 12:46

> [...]

> Jeg har forsøgt at komme gennem til Sonofon for at få oplyst om man kan få
> blokkeret for Indholdsbetalte SMS'er, men deres kundeservice !!!! De

Glem det. Ring til dem i stedet for.

(nu er der så sikkert dem der vil skrive "glem det..."

Det er dog min erfaring at man kommer længst ved at kontakte teleselskaberne
telefonisk - mærkeligvis.

Mvh

John K