Telefonsvarer når telefonen er slukket
Fra : Rasmussen

Dato : 05-03-03 18:21

Hej,

Jeg har for nyligt flyttet mit nummer til CBB, men jeg har fået et problem:
kan det virkeligt være rigtigt at man ikke kan få telefonsvarer på når
telefonen er slukket ?

Ifølge CBB er dette ikke muligt ved et nummer, der er flyttet fra et andet
selskab !

For mig er dette helt uacceptabelt !

Er det samme tilfældet hos Telmore ?

Mvh

J. Rasmussen

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 05-03-03 18:31

"Rasmussen" skrev i en meddelelse news:b45bqt$2to5$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> telefonen er slukket ?
>
> Ifølge CBB er dette ikke muligt ved et nummer, der er flyttet fra et andet

Øh, lyder fuldstændig vandvittigt! Hvorfor skulle man ikke kunne
viderestille til sin tlf.svarer når mobilen er slukket?!

Jeg har flyttet (for lang tid siden) mit nummer fra Sonofon til Telmore og
jeg kan sagtens viderestille alt det jeg lyster...!

- Daniel

Fra : Jean

Dato : 05-03-03 19:47

Rasmussen skrev:
> Jeg har for nyligt flyttet mit nummer til CBB, men jeg har fået et
problem:
> kan det virkeligt være rigtigt at man ikke kan få telefonsvarer på når
> telefonen er slukket ?

Hvilken telefon har du?

Mvh Jean

--
Vil du vinde rejser, dyre mobiltelefoner, tjene penge...,
så prøv Wanna-save.com! (dansk side)

Fra : Erling Simonsen

Dato : 05-03-03 20:28

"Jean" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse
> problem:

Hej.
Jeg tror ikke det er rigtigt.
Jeg fandt lige mine papirer frem fra CBB.
Ifølge disse er der et tlf. svarernummer : 4090 0700
ligesom du også har et sms-beskedcentrals-nr.: 4059 0000

Nu ved jeg ikke om det er en Nokia 3310 du har, men hvis det er, så gå ind i
Omstilling > f.eks. Omstil alle taleopkald > Aktiver > Telefonsvarernr. >
Indtast Telefonsvarernummer 40900700.

Ovennævnte er kun et eksempel, da man kan vælge hvilken måde man vil have
sin telefon omstillet til telefonsvarer på. (Omstill alle teleopkald, Omstil
ved optaget, Omstil ved intet svar, Omstil når slukket eller ingen dækning,
Annuller alle omstillinger).
Prøv selv at læse i din manual, hvorledes din telefon skal sættes op.

Ha en god dag :)
m.v.h.
Erling Simonsen
www.qsl.net/oz1eee

Fra : Rasmussen

Dato : 06-03-03 18:07

> Hej.
> Jeg tror ikke det er rigtigt.

Det er desværre rigtigt nok, er er forklaringen fra CBB:

"Desværre understøtter den platform vi er på hos Sonofon ikke videre
stilling når telefonen er slukket, når dette drejer sig om nummer som du har
fået flyttet over fra et andet selskab. Køber du derimod et 606 nummer, er
der ingen problemer."

Jeg fatter ikke at det er acceptabelt for nogen !

Mvh

Rasmussen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-03-03 09:17

"Rasmussen" <how@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> der ingen problemer."
>

> Jeg fatter ikke at det er acceptabelt for nogen !

Øhh nej, men hvad sker der da når du prøver at omstille?

Fra : Rasmussen

Dato : 07-03-03 18:11

> Øhh nej, men hvad sker der da når du prøver at omstille?

Hvis jeg omstiller og derefter ringer til telefonen, får jeg en
optaget-tone...
Telefonen siger ikke at jeg ikke kan omstille. På telefonen står at
omstillingen er aktiveret !

Mvh

Rasmussen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-03-03 11:14

Rasmussen skrev Fredag den 7. marts 2003 18:10 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Hvis jeg omstiller og derefter ringer til telefonen, får jeg en
> optaget-tone...
> Telefonen siger ikke at jeg ikke kan omstille. På telefonen står at
> omstillingen er aktiveret !

Hvis ikke du er blevet oplyst det inden du skiftede, så mener jeg at det er en
mangel der beritiger dig til at kræve ophævelse af købet, og kræve det du har
givet for at få flyttet nummeret til CBB tilbage.

Spørg evt. i dk.videnskab.jura gruppen

Ivar Madsen