T68i og Bluetooth.
Fra : junk

Dato : 03-03-03 16:47

Jeg har en T68i og en Bluetooth enhed i min computer. Jeg kan fint få
telefonen til at synkronisere kalender og sende billeder til telefonen.
Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvordan man sender lydfiler
(ringetoner) til telefonen. Jeg har hentet alle programmer på Ericssons
hjemmeside. (XTNDConnect, Sony Ericsson Image Editor osv.)

Håber nogle kan hjælpe.

Fra : L@rs K

Dato : 03-03-03 20:18

"junk" <090497@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (ringetoner) til telefonen. Jeg har hentet alle programmer på Ericssons
> hjemmeside. (XTNDConnect, Sony Ericsson Image Editor osv.)

Prøv med "SendFile" fra christersson.org !
Husk dog lige at "frakoble/lukke" for XTNDConnect når du skal sende filerne.
Så kan du sende hvad du vil til telefonen,,,,,, den genkender .EMY og .IMY
filer som ringetoner.

L@rs

Fra : Niko

Dato : 03-03-03 20:38

On Mon, 3 Mar 2003 20:18:17 +0100, "L@rs K" <Lars.Kongsdal@IT.dak>
wrote:
> [...]
filerne.
>Så kan du sende hvad du vil til telefonen,,,,,, den genkender .EMY og

Det skulle vel ikke være sådan, så man også kan føre filerne den anden
vej?

Fra : junk

Dato : 04-03-03 18:36

Tak for hjælpen, det virker. Nu er spørgsmålet så hvordan man laver filer af
typen EMY og IMY.

Mvh. L.

Fra : L@rs K

Dato : 04-03-03 20:48

> Tak for hjælpen, det virker. Nu er spørgsmålet så hvordan man laver filer
af
> typen EMY og IMY.
>
> Mvh. L.
Man kunne jo begynde sådan her........

Opret en fil ! ,,,,,,,,f.eks kunne man kalde den "Ny Tekstdokument.txt"

Åbne den og indsætte nedenstående tekst
--klip--
BEGIN:IMELODY
VERSION:1.2
FORMAT:CLASS1.0
NAME:Fat Joe feat. Ashanti - What's Luv
COMPOSER:wAizz
BEAT:90
STYLE:S1
VOLUME:V7
MELODY:backon*5c4*6c4*5#d4*6#d4backoffvibeonr4vibeoffbackon*6#d4backoffvibeo
nr4vibeoffbackon*6g4*6#g4backoffvibeonr3vibeoffbackon*5#g4backoffvibeonr2vib
eoffbackon*4#g4*5#g4*4#g4*5#g4backoffvibeonr3vibeoffbackon*5#g4backoffvibeon
r4vibeoffbackon*4g4*5g4*4g4*5g4backoffvibeonr4vibeoffbackon*5#a4*5#a4*5#a4*5
c4*6c4*5#d4*6#d4backoffvibeonr4vibeoffbackon*6g4backoffvibeonr4vibeoffbackon
*6g4*6#g4backoffvibeonr3vibeoffbackon*5#g4backoffvibeonr2vibeoffbackon*5#g4b
ackoffvibeonr4vibeoffbackon*4#g4*6#g4backoffvibeonr2vibeoffbackon*5g4backoff
vibeonr3vibeoffbackon*5#d4backoff
END:IMELODY
--klip--

Så........ kunne man omdøbe sin fil til "Thats luv.imy" !

SÅDAN der ligger der en .IMY fil !! Med Backlight, Vibrator, Blinklys og
lyd.

L@rs

Fra : junk

Dato : 04-03-03 21:38

Tak for hjælpen.

Fra : junk

Dato : 04-03-03 21:59

Hej igen. Jeg har endnu et spørgsmål. Jeg har været ved at søge efter
"noder" til Ericsson telefoner på nettet, og har fundet en del. Problemet er
at jeg ikke kan få dem til at virke når jeg benytter den fremgangsmåde jeg
fik tidligere. Jeg kunne godt få det eksempel til at virke som du sendte. I
de andre filer jeg har prøvet at lave, har jeg kun udskiftet melodien og
navnet.

Eks.

klip---
BEGIN:IMELODY
VERSION:1.2
FORMAT:CLASS1.0
NAME:Sunday, Bloody Sunday
COMPOSER:U2
BEAT:90
STYLE:S1
VOLUME:V7
MELODY:EGBGDGBGCGBGCGBGEGBGDGBGCGBGCGBG
END:IMELODY
klip---

Er det de forkerte "noder" jeg bruger? Hvis det er, kender du så nogle
steder man kan finde dem der passer til en T68i?

Tak for hjælpen

Fra : L@rs K

Dato : 05-03-03 22:07

> [...]
> de andre filer jeg har prøvet at lave, har jeg kun udskiftet melodien og

EGBGDGBGCG
--klip--

Informationer som : VERSION:, FORMAT:, BEAT:, STYLE:
hænger sammen med selve melodi informationerne.......

Formatet du viser i eksempel er EMELODY ikke IMELODY !!

Der findes små gratis programmer til at lave / convertere EMY og IMY
melodier med !
F. eks. EMelodyLap
http://www.ractive.ch/gpl/EMelodyLab.html

Så kan man sætte sig ned og læse "SonyEricsson Developers Guidelines
Enhanced Messaging Service.pdf"
http://www.mobileems.com/ems2.pdf

Men held og lykke det er langhåret.....

L@rs