Firmware 4.18 til Nokia 6610???
Fra : Martin T.

Dato : 02-03-03 20:36

Hej Alle

Jeg har lige fået opdateret min ovennævnte telefon fra 3.09 til 4.18 hos
Teleservice. Hvad består en softwareopdatering helt præcist af???

Jeg har siddet og rodet med telefonen og opdaget nogle irriterende ting.
Alle javaprogrammer (Spil og programmer) virker ikke, får fejlen mislykket
handling.

Baggrundsbilledet på telefonen er vist i displayet, men er forsvundet fra
galleriet. Selvom jeg fjerner baggrundsbilledet under indstillinger optager
den stadigvæk hukommelse og jeg kan som sagt ikke se filen listet i
galleriet.

Hmm... skal den genopdateres?

Mvh. Martin T.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-03-03 22:21

In article <b3tme5$302l$1@news.cybercity.dk>, Martin T. wrote:
> [...]
> galleriet. Selvom jeg fjerner baggrundsbilledet under indstillinger optager
> den stadigvæk hukommelse og jeg kan som sagt ikke se filen listet i

Det lyder som noget er gået galt. Jeg har ikke de problemer du
nævner.

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 03-03-03 13:40

"Martin T." skrev i en meddelelse news:b3tme5$302l$1@news.cybercity.dk...
> [...]
optager
> den stadigvæk hukommelse og jeg kan som sagt ikke se filen listet i

Jeg havde samme problem (næsten)! Da jeg fik min tilbage fra opdateringen
var der kun 55 KB ledig hukommelse, men der lå kun standard-programmerne
osv. Desuden en masse programmer og spil som ikke kunne åbnes (og var viist
med en streg igennem). Jeg havde også på fornemmelsen at mine gamle
billeder, toner og programmer stadig lå der, men ikke kunne ses. Det blev
jeg bekræftiget i (stavet rigtigt? da jeg gik ind i profiler. Der stod
ringetonen stadig til den jeg havde downloadet inden opdateringen. - Det
sjove var, at jeg kunne ikke se den nogen steder, men den ringede fint nok
med den "ikke eksisterende tone" når nogen ringede til mig!

Men bortset fra det, så er det meningen at du kan sætte et billede i
galleriet til baggrundsbillede, og derefter slette det fra galleriet. Så vil
det stadig være som baggrundsbillede indtil du vælger et andet.

Jeg tror problemet ligger i når de kopierer ens data fra version 3.09 og så
ligger det ned i telefonen med 4.18. Det er åbenbart ikke helt kompatibelt
(eller også gik noget bare galt). Jeg gik ned i EMTS igen dagen efter, hvor
han opdaterede den igen UDEN at tage backup af mine data. Så virkede den
perfekt da jeg fik den tilbage (og har gjort det siden...)

Det blev en lille smørre....

Hygge...
Daniel

Fra : Martin T.

Dato : 03-03-03 13:54

"Daniel Alstrup" <daniel.alstrupNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]

> han opdaterede den igen UDEN at tage backup af mine data. Så virkede den
> perfekt da jeg fik den tilbage (og har gjort det siden...)

Jeg viste teknikeren hos Teleservice mine problemer og han sagde han ikke
kunne gøre noget, så han sender den åbenbart til Tåstrup, hvor der vil blive
kigget på den. Så nu må jeg undvære den i en uge, øv

Mvh. Martin

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 03-03-03 14:18

"Martin T." skrev i en meddelelse news:b3vj9o$12ac$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
blive
> kigget på den. Så nu må jeg undvære den i en uge, øv

Hvorfor går du ikke ind i en EMTS? De ligger f.eks i København, Glostrup og
Lyngby... Hvis der er travlt ordner det de i løbet af en time eller to.

Da jeg gik derind igen med min, og fortalte den flinke mand om problemet,
sagde han at han da lige kunne prøve at opdatere den igen. Så satte han den
til med det samme, og 10 min. efter var den fikset. Det er sgu service!

Hygge...
Daniel

Fra : Christian Poulsen

Dato : 05-03-03 01:14

> Hvorfor går du ikke ind i en EMTS? De ligger f.eks i København, Glostrup
> og Lyngby... Hvis der er travlt ordner det de i løbet af en time eller to

EMTS har ikke kontrakt med Nokia mere. Og når han skriver 'sender den til
Tåstrup' kunne det godt tyde på at han kom fra provinsen?

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 05-03-03 01:55

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> EMTS har ikke kontrakt med Nokia mere.

Jo! Jeg spurgte da jeg var derinde (vel ca 2 uger siden nu) og det er først
pr. 1. maj mener jeg det var! I hvert fald EMTS i Lyngby ville køre videre
derefter som altid, blot under et andet navn.

> Og når han skriver 'sender den til Tåstrup' kunne det godt tyde på at
> han kom fra provinsen?

Øh provinsen? Det siger mig nu ikke lige noget (aner ikke hvor det ligger!
Jylland?), men jeg opfattede det som om, at han boede i/nær Tåstrup.

Hygge...
Daniel

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-03-03 07:46

In article <3e654a89$0$31947$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Daniel Alstrup wrote:
> [...]
> pr. 1. maj mener jeg det var! I hvert fald EMTS i Lyngby ville køre videre
> derefter som altid, blot under et andet navn.

Fik samme svar i Århus. De vil hellere bryde med Tyskerne end lukke
pga manglende ret til at reparere Nokia.

Fra : Martin T.

Dato : 08-03-03 12:17

> [...]
og
> Lyngby... Hvis der er travlt ordner det de i løbet af en time eller to.

Hmm... der var ikke nogen speciel grund til jeg valgte Teleservice. De stod
på Club Nokias hjemmeside, og ifølge teknikeren jeg talte med ville
opdateringen tage 1-2 timer. At opdateringen så koksede noget af telefonen
var jeg ikke klar over.

Den blev sendt til Teleservices hovedafdeling i Tåstrup, og jeg fik den
tilbage i forgårs (3 arbejdsdage) og nu virker telefonen også som den skal
nu.

Mvh. Martin T.