highspeed data
Fra : cazonmobile

Dato : 28-02-03 15:24

Jeg har en Noika 6610, og vil gerne kunne benytte highspeed data fra TDC.
If. TDC er mit abonnement sat op til det- men når jeg logger på internettet
via TDC- internetabonnementet og en laptop computer, får jeg kun forbindelse
med 9,6 KBaud.
If TDC hjemmeside burde jeg kunne komme op på hele 43 KBaud.

Er der nogen der ved hvorfor jeg kun kan logge på med de 9,6 Kbaud???

Carsten

Fra : Fischer

Dato : 28-02-03 16:01

> [...]
> If TDC hjemmeside burde jeg kunne komme op på hele 43 KBaud.
> Er der nogen der ved hvorfor jeg kun kan logge på med de 9,6 Kbaud???

Du skal sikkeret bare indsætte en init-streng i din forbindelse / modem.
Prøv med en af disse:

AT+CBST=81,0,1;+CHSN=6,0,0,0
AT+CBST=81,0,1;+CHSN=4,0,0,12
AT+CBST=51,0,1;+CHSN=6,0,0,0

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : cazonmobile

Dato : 01-03-03 11:41

Hej Fischer

Jeg har lige forsøgt dine init strenge. det er ikke stabilt endnu, men jeg
kunne en overgang logge på med 28 K. Så jeg forsøger at finde frem til den
rigtige initstreng. Der er tilsyneladende ikke meget hjælp at hente hos
Nokia- jeg kan i hverfald ikke finde adgang til div. init kommandoer her!

Tak for dine bud!

Carsten

Fra : Kongen

Dato : 02-03-03 23:20

Gå ind i nokia options / modem og vælg v110 og så hstigheden 38.8. TDC
understøtter kun 38.8. Initstrenge laver programmet selv

Fra : caz@work

Dato : 03-03-03 09:18

"Kongen" <khp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Gå ind i nokia options / modem og vælg v110 og så hstigheden 38.8. TDC
> understøtter kun 38.8. Initstrenge laver programmet selv
> "cazonmobile" <security_50@jubiipost.dk> wrote in message

... jeg er lige lidt i tvivl om hvor jeg skal gøre det?? på telefonen, i PC
setup'et, eller hvor?

I på PC'en kan jeg ikke finde muligheden. WinXP benytter sig af sin egen
driver til Nokia, den ka' umiddelbart ikke få kontakt med Nokia's egen
WinXP/Nokia 6610 driver.

Carsten

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 03-03-03 23:46

caz@work wrote:
> "Kongen" <khp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> .. jeg er lige lidt i tvivl om hvor jeg skal gøre det?? på telefonen,
> i PC setup'et, eller hvor?

I Windows XP's systemindstillinger.

> I på PC'en kan jeg ikke finde muligheden. WinXP benytter sig af sin
> egen driver til Nokia, den ka' umiddelbart ikke få kontakt med
> Nokia's egen WinXP/Nokia 6610 driver.

"Nokia Modem Options" installeres sammen med Nokia-driveren. Måske er det
grunden til dine problemer at du ikke bruger Nokia-driveren.

Nokia-driveren findes på den vedlagte cd-rom eller på http://www.nokia.com.

--
Rainer Schöbe
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"

Fra : cazonmobile

Dato : 04-03-03 20:33

> I Windows XP's systemindstillinger.

nu har jeg installeret Nokiadriveren, men desværre får jeg ikke muligheden
for at indstille hastigheden og v110 protocollen. feltet er der men, det er
"blændet ned " så der ikke er valgmuligheder. Jeg har nu i stedet indsat :
+cbst=81,0,1; som nu tvinger hastigheden op!

Carsten

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 03-03-03 23:42

Kongen wrote:
> Gå ind i nokia options / modem og vælg v110 og så hstigheden 38.8. TDC
> understøtter kun 38.8. Initstrenge laver programmet selv

Det skal hedde "28,8 kbit/s". Desværre!

--
Rainer Schöbe (Tyskland)
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"