Kabler til mobiltelefoner?
Fra : Jørgen J.

Dato : 28-02-03 12:53

Skal der forskellige kabler til diverse mobil telefoner? Jeg tænker specielt
på om alle Nokia skal have ét og samme kabel eller om hver Nokia model skal
have sit eget specielle kabel? Det er jo fair nok at Ericsson og Nokia skal
have hver sit kabel, men jeg frygter bare lidt, at hver mobil skal have sit
eget kabel?

Jørgen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-02-03 14:56

"Jørgen J." <nonexistent@nonexisistent.com> wrote in

> [...]
> Det er jo fair nok at Ericsson og Nokia skal have hver sit
> kabel, men jeg frygter bare lidt, at hver mobil skal have sit

Du skal nok regne med at der er 4-5 kabler til hvert mærke. Af
underlige grunde vælger producenterne at ændre stikket når man går
videre til næste "årgang".
F.eks. har Siemens M50 og Siemens C55 ikke samme stik - men S45, S35,
M35 osv. har samme stik.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 28-02-03 15:25

"Jørgen J." skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> have hver sit kabel, men jeg frygter bare lidt, at hver mobil skal have

Hej. Som Henrik også skriver laver de desværre nye slags stik hver gang de
smider nye mobiler på markedet. Men f.eks Nokia er jo begyndt på deres
POP-port, så alle nye kommer sandsynligvis til at kunne bruge samme kabel
fremover.

Ellers kan du gøre som jeg: Køb en infrarød sender/modtager til computeren i
stedet for et kabel. Så kan du bruge den til alle telefoner der har IR
(ligegyldigt mærke) samt PDA'er osv også.

Hygge...
Daniel

Fra : Jørgen J.

Dato : 28-02-03 16:03

> Ellers kan du gøre som jeg: Køb en infrarød sender/modtager til computeren
> stedet for et kabel. Så kan du bruge den til alle telefoner der har IR
> (ligegyldigt mærke) samt PDA'er osv også.

Jeg har købt en IR modtager/sender til PC, men desværre er det ikke alle
vores telefoner der har IR.

Jeg må se efter hvilke modeller vi har og så understøtte dem der er flest
af.

Jørgen