Deling af Internet og porte?
Fra : sls

Dato : 18-03-01 14:15

Hej NG!

Jeg har installeret Internetdeling mellem 2 ME maskiner (ADSL fra
TeleDanmark) og nu virker min gamevoice (hardware fra MS til at snakke på
internet med) ikke? Vi kan godt se hinanden, men bare ikke connecte.
Jeg har været på MS hjemmeside, og der står at Internet deling lukker nogle
porte, men man skulle bare installere DirectX 8, så ville de porte blive
åbne igen. Det virker bare ikke, så hvordan kan jeg ellers åbne porte??
Jeg ved intet om porte, har set bag på mit kabinet, der var intet jeg kunne
åbne

Please Help!!!

Mvh Sidney

Fra : . .. -_ --__--- RDX ~

Dato : 18-03-01 16:00

> [...]
> åbne igen. Det virker bare ikke, så hvordan kan jeg ellers åbne porte??
> Jeg ved intet om porte, har set bag på mit kabinet, der var intet jeg

De porte der skal aabnes er ikke fysiske, men nogle software porte, paa et
normalt netvaerk vil hver maskine have sin egen IP, for at spare paa IP
adresserne har du kun en IP til din router og den oversaetter adresserne saa
de virker paa dit eget netvaerk. Problemet er at den port maskiner udefra
skal bruge for at komme i kontakt med dit gamevoice ikke er aaben udadtil,
saa du skal pille ved routerens opsaetning. Jeg ved ikke praecis hvordan det
goeres (meget forskelligt fra udbyder til udbyder), saa du maa nok ty til
TDC's kundeservice.

Fra : sls

Dato : 18-03-01 16:39

Ok, og tak for svaret, jeg må nok prøve den tunge vej gennem teledanmark.
Det er ikke en router jeg har, men et ADSL modem + speedstream netkort. Men
så er det vel bare modemet der skal konfigureres?
Men det virkede jo før jeg installeret internet deling, så der må da ligge
en slags firewall i internetdeling eller hvad?

Mvh Sidney

Fra : Jesper Skriver

Dato : 18-03-01 17:41

On Sun, 18 Mar 2001 16:39:18 +0100, sls wrote:
>Ok, og tak for svaret, jeg må nok prøve den tunge vej gennem teledanmark.
>Det er ikke en router jeg har, men et ADSL modem + speedstream netkort. Men
>så er det vel bare modemet der skal konfigureres?

Jeg er ret sikker på at TD@ support ikke hjælper med diverse internet delings
programmer, det må du selv klare.

>Men det virkede jo før jeg installeret internet deling, så der må da ligge
>en slags firewall i internetdeling eller hvad?

Ja - den laver NAT.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Thomas Jari

Dato : 18-03-01 17:45

"sls" <sls@sol.dk> wrote in message news:992kne$2nd$1@news.adsl.tele.dk...
> [...]
> Men det virkede jo før jeg installeret internet deling, så der må da ligge
> en slags firewall i internetdeling eller hvad?

Du skal åbne for portene i Windows.....Find ud af hvilke porte det drejer
sig om og åben dem i egenskaber for netværk/deling/indstillinger

Thomas