Telmore!!! (hjælp)
Fra : Z

Dato : 25-02-03 16:02

ER HER NOGEN SOM HAR NOGET AT SIGE OM TELMORE?????

JEG VIL GERNE SKIFTE TIL TELMORE ER TRÆT AT TDC´s HØJE PRISER!!! MEN ER DER
NOGLE ULEMPER VED TELMORE?????

Fra : Th Frydensberg

Dato : 25-02-03 16:11

Z wrote:

> ER HER NOGEN SOM HAR NOGET AT SIGE OM TELMORE?????
>
> JEG VIL GERNE SKIFTE TIL TELMORE ER TRÆT AT TDC´s HØJE PRISER!!! MEN ER DER
> NOGLE ULEMPER VED TELMORE?????

nej ..

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 25-02-03 16:12

Z wrote:

> ER HER NOGEN SOM HAR NOGET AT SIGE OM TELMORE?????
>
> JEG VIL GERNE SKIFTE TIL TELMORE ER TRÆT AT TDC´s HØJE PRISER!!! MEN ER
> DER NOGLE ULEMPER VED TELMORE?????

Behøver du råbe?

Du fik lige ???????? (8) og !! (2) tilovers. Håber du kan genbruge dem.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Fischer

Dato : 25-02-03 16:14

> ER HER NOGEN SOM HAR .....

Hvorfor råber du sådan?

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-02-03 16:22

Z wrote:

> Er her nogen som har noget at sige om telmore?

> Jeg vil gerne skifte til telmore er træt af tdc's højre priser!
> Men er der nogle ulemper ved Telmore?

Kommer an på om du kan finde ud af slå Caps-Lock fra?
(at skrive med store bogstaver på usenet svarer til at råbe)

Til dit spørgsmål: Det kommer helt an på, hvordan du bruger din
mobiltelefon.

For mit vedkommende kan det ikke svare sig, at skifte til Telmore.
Jeg har Modus for Flere abonnenment hos Orange, hvor jeg taler 3-6 timer
for 235 kroner pr. måned.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 25-02-03 17:04

Z skrev:

> ER DER NOGLE ULEMPER VED TELMORE?????

Ja man kan ikke overføre penge til sit telefonnummer via sin egen pc
bank hvis ikke den hedder Danske Bank eller BG bank, elendigt gået af
Telmore alle andre firmaer kan da finde ud af _det_.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Søren Blom

Dato : 25-02-03 17:28

"Henning Lund" <lund@myrealbox.com> skrev
> Ja man kan ikke overføre penge til sit telefonnummer via sin egen pc
> bank hvis ikke den hedder Danske Bank eller BG bank, elendigt gået af
> Telmore alle andre firmaer kan da finde ud af _det_.

Nordea er altså også på listen og hvem er alle andre firmaer?
Hvis du syndes det er så elendigt af Telmore at man ikke har direkte
overførelser via NetBank for alle Danmarks banker, så syndes jeg at du skal
tage kontakt til Telmore for at forklare dem, at du mangler netop din bank
på listen, er temmelig sikker på at Telmore vil lytte til deres kunders
ønsker og er der nok bruger der benytter f.eks. din bank, så kommer
muligheden sikkert også for at bruge netbank hos Telmore.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : JK

Dato : 25-02-03 18:01

Hej Henning

Det er lidt unfair at skyde telmore i skoene at det kun er BG, Danske Bank
samt Nordea der tilbyder betaling via nettet. Det er de eneste 3 banker der
tilbyder direkte netbetaling. Så hvis din bank ikke er med her var det måske
en god idé at kontakte din bank. Husk der er også mulighed for at betale med
dankort samt automatisk tankning. Jeg syntes du ser lige lovligt
snævertsynet på dette.

Jk

Fra : Jean

Dato : 25-02-03 19:08

JK skrev:
> [...]
med
> dankort samt automatisk tankning. Jeg syntes du ser lige lovligt

Enig! Og det er ikke så svært at gå ned i banken og få lavet et dankort...
det er nemmere og smartere end bankoverførelser...

Mvh Jean

--
Vil du vinde rejser, dyre mobiltelefoner, tjene penge...,
så prøv Wanna-save.com! (dansk side)

Fra : Henning Lund

Dato : 25-02-03 19:25

Jean skrev:

> Enig! Og det er ikke så svært at gå ned i banken og få lavet et
> dankort...

Er du sikker?

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 26-02-03 11:16

Henning Lund wrote:

> Er du sikker?

Jeg er :)

Jeg vil under alle omstændigheder ikke undvære mit Visa/Dankort. Online
handel er bare 10 gange nemmere, og så er det mere sikkert.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-02-03 11:35

Martin L. Johansen wrote:

> Jeg vil under alle omstændigheder ikke undvære mit Visa/Dankort.
> Online handel er bare 10 gange nemmere, og så er det mere sikkert.

S120 TV2 TTV S120 ons 26 feb 11:32:02
Brug af Dankort gøres
besværligt

Bankerne er så trætte af Dankortet, at
de er klar til at gøre det mere usik-
kert og besværligt at bruge det.

Det fremgår af en plan, bankerne har
klar, hvis Folketinget ikke inden som-
merferien giver dem lov til at opkræve
gebyr af ved brug af kortet.
"Hvis vi fortsat skal afholde alle ud-
gifter til Dankortet selv, må vi redu-
cere omkostningerne," siger Jørgen
Horwitz, direktør i Finansrådet, til
Jyllands-Posten. Avisen skriver, at fo-
toet fjernes fra kortet, at bankerne
ikke vil dække misbrug og at butikker-
ne selv må betale terminalforbindelsen.
26. feb 7:06

Hans

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 26-02-03 11:35

Hans Paulin wrote:

> Bankerne er så trætte af Dankortet, at
> de er klar til at gøre det mere usik-
> kert og besværligt at bruge det.

Tid til dummeslag.

> Det fremgår af en plan, bankerne har
> klar, hvis Folketinget ikke inden som-
> merferien giver dem lov til at opkræve
> gebyr af ved brug af kortet.

Bah de kan rende mig :) Som om jeg ikke betaler nok i renter i forvejen.

> "Hvis vi fortsat skal afholde alle ud-
> [...]

Hvis det bliver til noget, så er det noget af et tilbageskridt må jeg nok
indrømme.

Men lad os nu se. Jeg nyder det så længe det varer.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-02-03 11:48

Martin L. Johansen wrote:

> Tid til dummeslag.

LOL

> Jeg nyder det så længe det varer.

....samme hér...
Hans

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 26-02-03 12:05

Hans Paulin wrote:

> LOL

Jamen seriøst, det kan bankerne da ikke mene? Det uha, jeg er målløs.

> ...samme hér...

Tror jeg mange gør. Det er jo et fedt betalingsmiddel som det er nu.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-02-03 12:13

Martin L. Johansen wrote:

> Jamen seriøst, det kan bankerne da ikke mene?

....bankerne er meget *beeb*...

> Det uha, jeg er målløs.

....er jeg ikke længere

> Det er jo et fedt betalingsmiddel som det er nu.

....du har fuldstændig ret
Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-02-03 14:27

"Hans Paulin" <his@it.dk> wrote in news:b3i555$ps4$1@sunsite.dk

> Det fremgår af en plan, bankerne har
> klar, hvis Folketinget ikke inden som-
> merferien giver dem lov til at opkræve
> gebyr af ved brug af kortet.

Hvorfor udnytter de ikke bare den mulighed de allerede har ? - opkræv
gebyret hos kunden.
Nå nej, så kan kunden jo se hvad der betales for det og det går
ikke...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : Henning Lund

Dato : 26-02-03 17:15

Martin L. Johansen skrev:

> Jeg er :)
>
> Jeg vil under alle omstændigheder ikke undvære mit Visa/Dankort.
> Online handel er bare 10 gange nemmere, og så er det mere sikkert.

Hvis du nu forstod pointen så ville du se at jeg intet kort kan få.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 26-02-03 18:20

Henning Lund wrote:

> Hvis du nu forstod pointen så ville du se at jeg intet kort kan få.

Okay, jeg har ikke forstået pointen og jeg kender intet til dit forhold med
banken.

Dog lyder det utroligt hvis du ikke _kan_ få det. Synes da bankerne plejer
at være large med Dankort.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Henning Lund

Dato : 26-02-03 19:16

Martin L. Johansen skrev:

> Dog lyder det utroligt hvis du ikke _kan_ få det. Synes da bankerne
> plejer at være large med Dankort.

Du må ikke have læst hele denne tråd så.

Fra : Per Thomsen

Dato : 26-02-03 11:12

> Enig! Og det er ikke så svært at gå ned i banken og få lavet et dankort...
> det er nemmere og smartere end bankoverførelser...

Hvorfor ?

Per

Fra : Henning Lund

Dato : 25-02-03 19:19

JK skrev:
> Hej Henning
>
> Det er lidt unfair at skyde telmore i skoene at det kun er BG, Danske
> Bank samt Nordea der tilbyder betaling via nettet. Det er de eneste 3
> banker der tilbyder direkte netbetaling.

Jamen hvorfor pokker kan man ikke bare overføre pengene fra sin egen
konto til deres?
Det bruger flere tusinde andre firmaer som betalingsmetode, det skal
siges at jeg over 1 år har betalt Telmore via min pc bank, men pludselig
måtte jeg ikke det mere.

> Husk der er også
> mulighed for at betale med dankort samt automatisk tankning.

Jeg ejer ikke et kort og fik ved tegning af vore numre, lov til at
overføre pengene via min pc bank.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-02-03 19:23

Henning Lund skrev:

>Jamen hvorfor pokker kan man ikke bare overføre pengene fra sin egen
>konto til deres?

Af tekniske grunde. Deres betalingssystem kører sikkert helt
automatisk - det vil ikke kunne lade sig gøre på samme måde ved
kontooverførsel. Hos simlock.dk betaler man via kontooverførsel, men
jeg overvejer også at få lavet en Dankort-løsning, og droppe
muligheden for kontooverførsel, da der kan være en del rod med det.

>Det bruger flere tusinde andre firmaer som betalingsmetode, det skal
>siges at jeg over 1 år har betalt Telmore via min pc bank, men pludselig
>måtte jeg ikke det mere.

Du fik så vidt jeg ved en mail med en forklaring.

>Jeg ejer ikke et kort og fik ved tegning af vore numre, lov til at
>overføre pengene via min pc bank.

Jeg tror også de har beklaget, at det ikke er muligt mere - og et
Dankort kan du få ganske gratis. Nogle banker kan endda tage billedet
for dig (uden betaling), så du ikke engang behøver putte penge i en
pasfoto-automat.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk fejrer fødselsdag i marts, med tilbud til alle modtagere af
nyhedsbrevet - så tilmeld dig: http://www.simlock.dk/nyheder.php

Fra : Henning Lund

Dato : 25-02-03 19:28

Lasse Hedegaard skrev:

> Af tekniske grunde. Deres betalingssystem kører sikkert helt
> automatisk -

Sært så mange tusind andre firmaer så benytter den betalingsmetode?

> Du fik så vidt jeg ved en mail med en forklaring.

Nej de ringede og sagde at de lukkede for den beatlingsform.

> Jeg tror også de har beklaget, at det ikke er muligt mere - og et
> Dankort kan du få ganske gratis.

Nej jeg kan ej.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-02-03 19:36

Henning Lund skrev:

>Sært så mange tusind andre firmaer så benytter den betalingsmetode?

Måske. Der er også mange tusinde der ikke gør. Man må vidst ikke gøre
det, hvis man vil have e-mærket - og det er nu noget besværligere end
Dankortsbetaling, der mere eller mindre kan passe sig selv.

>Nej de ringede og sagde at de lukkede for den beatlingsform.

OK - og der kunne du vel få en forklaring (hvis du spurgte efter den).

>Nej jeg kan ej.

Hvorfor ikke?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Henning Lund

Dato : 25-02-03 19:40

Lasse Hedegaard skrev:

> OK - og der kunne du vel få en forklaring (hvis du spurgte efter den).

Det gjorde jeg, de mente der var nogle som ikke skrev
afsender/telefonnummer i beskedfeltet.

> Hvorfor ikke?

Fordi jeg for nogle år siden væltede med et firma og skylder nok flere
penge væk end alle i her i gruppen gør.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-02-03 19:45

Henning Lund skrev:

>Det gjorde jeg, de mente der var nogle som ikke skrev
>afsender/telefonnummer i beskedfeltet.

Præcis - jeg er også ofte ude for at folk glemmer det. Desuden bruger
nogle banker en anden metode til reference. Der kommer et brev fra
banken i stedet - det er noget rod - det skal blot stå på oversigten.

>Fordi jeg for nogle år siden væltede med et firma og skylder nok flere
>penge væk end alle i her i gruppen gør.

Ja - det er jo desværre nok et problem, men en konto i en af de banker
Telmore 'understøtter' burde være en mulighed.

Jeg kan se, at det ikke er helt optimalt for dig - men det er altså en
vurdering man har taget hos Telmore - og de er ikke den eneste - jeg
overvejer som sagt også at droppe det - og igen - e-mærket kræver, at
man ikke har mulighed for kontooverførsel.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Henning Lund

Dato : 25-02-03 20:02

Lasse Hedegaard skrev:

> Ja - det er jo desværre nok et problem, men en konto i en af de banker
> Telmore 'understøtter' burde være en mulighed.

Det kan man jo nok ikke sådan lige lave, hvordan fungerer det
netbetalingshalløj f.eks Danske Bank benytter, de kræver garanteret også
at man får sin løn sat ind på kontoen for at kunne benytte deres netbank
eller hvad det hedder, og det er jeg slet ikke intereseret i da det
pengeinstitut jeg nu benytter, har hjulpet míg rigtigt meget gennem
tiden uden nogen form for vrøvl eller besvær.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-02-03 20:07

Henning Lund skrev:

>Det kan man jo nok ikke sådan lige lave,

Hvorfor tror du det?

>hvordan fungerer det
>netbetalingshalløj f.eks Danske Bank benytter,

Det ved jeg ikke, min bank er Nordea.

>de kræver garanteret også
>at man får sin løn sat ind på kontoen for at kunne benytte deres netbank
>eller hvad det hedder,

Det tror jeg ikke er en nødvendighed.

>og det er jeg slet ikke intereseret i da det
>pengeinstitut jeg nu benytter, har hjulpet míg rigtigt meget gennem
>tiden uden nogen form for vrøvl eller besvær.

Gå ned i en af de banker som Telmore 'understøtter' og forhør dig hos
dem - det vil nu altså være det nemmeste.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Henning Lund

Dato : 25-02-03 20:23

Lasse Hedegaard skrev:

> Det ved jeg ikke, min bank er Nordea.

Jeg skrev f.eks det henleder også til Nordea

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-02-03 23:17

Henning Lund skrev:

>Jeg skrev f.eks det henleder også til Nordea

Ohh...

Jeg bruger det ikke selv, men jeg kan ikke forestille mig andet, end
at det er nemt at gå til.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Esben Lynnerup

Dato : 25-02-03 20:21

Kender du ikke nogle der har et dankort `? betal dem det beløb du vil have
sat ind på telmorekontoen og så er den ude af verden nemt sikkert hurtigt.
Esben

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-02-03 20:33

"Esben Lynnerup" <FJERN esben@mail.tele.dk> skrev:

>Kender du ikke nogle der har et dankort `? betal dem det beløb du vil have
>sat ind på telmorekontoen og så er den ude af verden nemt sikkert hurtigt.

Hej Esben!

Jeg kan se dit svar henvender sig til Henning - så burde du have
trykket reply ud for hans indlæg, ikke ud for mig.

Desuden er det en god idé at skrive under det man svarer på - ligesom
jeg har gjort her.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
Læs om citatteknik: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
Hvilken gruppe du skal vælge? Se http://www.usenet.dk/grupper.pl

Fra : Henning Lund

Dato : 25-02-03 20:26

Esben Lynnerup skrev:
> Kender du ikke nogle der har et dankort `? betal dem det beløb du vil
> have sat ind på telmorekontoen og så er den ude af verden nemt
> sikkert hurtigt. Esben

Hvordan tror du ellers jeg betaler nu?
Men bøvlet er det da.

Fra : Henning Lund

Dato : 25-02-03 19:14

Søren Blom skrev:
> "Henning Lund" <lund@myrealbox.com> skrev
>>

> Nordea er altså også på listen og hvem er alle andre firmaer?

Ja men stadig ikke den bank jeg benytter.

> [...]
> overførelser via NetBank for alle Danmarks banker, så syndes jeg at
> du skal tage kontakt til Telmore for at forklare dem, at du mangler

Hvis du fulgte med i denne gruppe, ville du vide fra en anden tråd at
jeg netop har kontaktet Telmore adskillige gange med ønske om at få lov
til at betale via mit pengeinstitut, men svaret var at det kunne ikke
lade sig gøre mere, på trods af jeg har overført penge til dem i over et
år med min egen pc bank, der skulle efter deres udtalelse være mere
besvær med at finde ud af fra hvem pengene var overført fra. Det ved jeg
at der ikke passer, beskeden man skriver ved overførslen fra mit
pengeinstitut fremgår på deres kontoudtog, for fanden jeg køber ind både
i Skandinavien/Tyskland/England mfl, de kan da finde ud af det, så er
det da sært at Telmore ikke kan?

> er temmelig sikker på at Telmore vil lytte
> til deres kunders ønsker

Ikke lige i dette tilfælde.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 25-02-03 23:08

Hej

"Henning Lund" <lund@myrealbox.com> wrote:

>Ja men stadig ikke den bank jeg benytter.

Kunne du ikke åbne en konto i een af alle de netbanker der findes ?,
flere af dem tilbyder gratis Dankort. - Jeg ved ikke hvorvidt man
laver kreditvurdering for ar få et sådant. - Ellers var det jo en
mulighed, så kunne du blot overføre et beløb til din netbankkonto engang
imellem, og så har du et Dankort til at betale hos Telmore, og måske
andre steder, med. - Indrømmet det er lidt omstændigt, men det er da
en mulighed.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-02-03 14:29

Ole Rasmussen <newsfeed@melby-online.dk> wrote in

> flere af dem tilbyder gratis Dankort.

Det gør de fleste banker i DK vist - det er Visa der tages penge for.

Fra : Per Thomsen

Dato : 26-02-03 11:23

> [...]
> ønsker og er der nok bruger der benytter f.eks. din bank, så kommer
> muligheden sikkert også for at bruge netbank hos Telmore.

Muligheden for 'CoinClick' kunne man jo indfører hos Telmore.
(Og ikke kun bakke de 3 største banker op)

Per

Fra : Henning Lund

Dato : 26-02-03 17:17

Per Thomsen skrev:
> Muligheden for 'CoinClick' kunne man jo indfører hos Telmore.
> (Og ikke kun bakke de 3 største banker op)

Se du er inde på noget af det rette