Telmore vil sælge telefoner direkte.....
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 20-02-03 16:39

Hej

Telmore vil nu sælge telefoner direkte fra fabrikant til slutbruger,
nedenstående sakset fra bladet "Mobil":

Telmore overvejer at sælge telefoner direkte

Telmore er i fuld gang med at finde en mobilproducent, der er villig
til at springe både ditributionsled og forhandlerled over og i stedet
sælge direkte til Telmores kunder.

Læs mere her: http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4392&sid=1

--
M.v.h. Ole®

Fra : Th Frydensberg

Dato : 20-02-03 16:48

Ole Rasmussen wrote:

> Hej
>
> Telmore vil nu sælge telefoner direkte fra fabrikant til slutbruger,
> nedenstående sakset fra bladet "Mobil":

Skulle man gætte , så har 80 % af Telmores kunder Nokia ?
mv th

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-02-03 17:48

Th Frydensberg <frydensberg@tdcadsl.dk> wrote in

> Skulle man gætte , så har 80 % af Telmores kunder Nokia ?

Tjaa, der er vel mere end 20% af Telmores kunder der er intilligente
ikke ? :)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : John K

Dato : 20-02-03 18:50

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaa, der er vel mere end 20% af Telmores kunder der er intilligente
> ikke ? :)

TH skriver jo også 80%

Mvh

John K

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-02-03 20:33

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote in

> TH skriver jo også 80%

Der var dem uden intilligens han optalte :)

Fra : John K

Dato : 20-02-03 20:53

> Der var dem uden intilligens han optalte :)

Det kan jeg dokumentere at det ikke var

Mvh

John K

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-02-03 00:03

> Det kan jeg dokumentere at det ikke var

Du har måske ikke en Nokia eller hva ? :)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-02-03 08:15

John K skrev Torsdag den 20. februar 2003 18:50 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> TH skriver jo også 80%

Han påstulerte at der skulle være 80% af Telemores kunder der bruger Nokia
telefoner.

At Nokia er dem der sælger flest telefoner, gør dem bestemt ikke til de
bedste. Det er et faktum at det er de ikke. Set i forhold til antallet af
solgte telefoner, så går Nokai's oftere i stykker end flere andre
producenters telefoner gør det.
Jeg skal ikke have en Nokia telefon, jeg vil have en jeg kan forvente at kunne
bruge hverdag

Ivar Madsen

Fra : lars

Dato : 22-02-03 10:53

> [...]
> producenters telefoner gør det.
> Jeg skal ikke have en Nokia telefon, jeg vil have en jeg kan forvente at

religions krig ??
kan det betale sig at skændes om hvilket
mærke et bedst ??
det er det samme som pc / mac krigen
for ikke at tale om windows kontra linus
eller om logitech laver bedre mus end microsoft
eller om audi er en bedre bil end bmw

en åndsvag diskution synes jeg
men det er selvfølgelig min personlige
holdning

hilsen lars

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 22-02-03 11:17

lars wrote:

> kan det betale sig at skændes om hvilket
> mærke et bedst ??

Nej, man kan bare nøjes med at kigge på fejlprocenterne inden for de
forskellige mærker.

> en åndsvag diskution synes jeg
> men det er selvfølgelig min personlige
> holdning

Enig. Personligt er jeg flintrende ligeglad med hvad den hedder. Den kunne
såmend hedde "Verners Mobil" men hvis kvaliteten er i top, så rager navnet
mig altså en høstblomst.

Så om det er SONY Ericsson, Nokia, Siemens, Motorola eller Samgsung, det er
jeg sq ligeglad med. Den skal bare virke

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-02-03 13:46

"Martin L. Johansen" <ares@REMOVEc.dk> wrote in

> Så om det er SONY Ericsson, Nokia, Siemens, Motorola eller
> Samgsung, det er jeg sq ligeglad med. Den skal bare virke

Enig - og når man så har kigget på om lortet virker kan man kigge på
om telefonen har de muligheder man vil have. Nogen vil have spil,
andre IR, andre gode kalendermuligheder osv.

Andre igen går kun efter designet - og det er IMHO det Nokia vinder
på (sammen med det at de har formået at blive 'telefonen' i mange
menneskers verdenssyn.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 22-02-03 18:17

Henrik Stidsen wrote:

> Enig - og når man så har kigget på om lortet virker kan man kigge på
> om telefonen har de muligheder man vil have. Nogen vil have spil,
> andre IR, andre gode kalendermuligheder osv.

Jep.

> Andre igen går kun efter designet - og det er IMHO det Nokia vinder
> på (sammen med det at de har formået at blive 'telefonen' i mange
> menneskers verdenssyn.

Ja. Men er det ikke lidt sørgeligt at design og "streetrespect" skal sejre
over funktionalitet?

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-02-03 01:07

> Ja. Men er det ikke lidt sørgeligt at design og "streetrespect"
> skal sejre over funktionalitet?

Så sandt så sandt - og helt ærligt, Nokias bliver da grimmere og
grimmere.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 23-02-03 15:35

Henrik Stidsen wrote:

> Så sandt så sandt - og helt ærligt, Nokias bliver da grimmere og
> grimmere.

Ja, egentlig Men sig det ikke højt. Du brister teenagernes våde drømme
om en Nokia...

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-02-03 21:43

> Ja, egentlig Men sig det ikke højt. Du brister teenagernes
> våde drømme om en Nokia...

Og jeg er stolt af det :)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-02-03 23:00

Martin L. Johansen skrev Lørdag den 22. februar 2003 11:16 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Nej, man kan bare nøjes med at kigge på fejlprocenterne inden for de
> forskellige mærker.

Lige mine ord.

> Enig. Personligt er jeg flintrende ligeglad med hvad den hedder. Den kunne
> såmend hedde "Verners Mobil" men hvis kvaliteten er i top, så rager navnet
> mig altså en høstblomst.

Enig.

> Så om det er SONY Ericsson, Nokia, Siemens, Motorola eller Samgsung, det er
> jeg sq ligeglad med. Den skal bare virke

Den skal virke, og være driftsikker, og så skal den have de funktioner jeg
ønsker mig, og være billig nok til jeg vil købe den.

I nævnte rækefølgie.

Ivar Madsen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 23-02-03 15:37

Ivar Madsen wrote:

> Den skal virke, og være driftsikker, og så skal den have de funktioner jeg
> ønsker mig, og være billig nok til jeg vil købe den.

Enig.

> I nævnte rækefølgie.

Det lyder helt rimeligt.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 22-02-03 14:51

Th Frydensberg <frydensberg@tdcadsl.dk> wrote:

> Skulle man gætte , så har 80 % af Telmores kunder Nokia ?
> mv th

Hvis du med dit gæt mener at Telmore skulle ligge i forhandlinger med
Nokia, så tror jeg du tager fejl. Ifølge artiklen så har Frank Rasmussen
været i Asien, og forhandler tilsyneladende med asiatiske fabrikker.

M.v.h
Niels

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 22-02-03 23:12

Hej

niels.k.jacobsen@oncable.dk (Niels Jacobsen) wrote:

>Hvis du med dit gæt mener at Telmore skulle ligge i forhandlinger med
>Nokia, så tror jeg du tager fejl. Ifølge artiklen så har Frank Rasmussen
>været i Asien, og forhandler tilsyneladende med asiatiske fabrikker.

Og så skal de antagelig sælge telefonerne under eget navn ? - Hvad med:
TelPhone, nå ikke ? Så MorePhone, eller TelmoPhone model FR1 ?

Nu fremgår det jo også af artiklen at telefonere, hvis det blir' til
noget, bliver til "Helt andre priser" end man ellers er vant til, vi går
jo så ud fra at det skal forståes som billigere når der fjernes et par
led i kæden.

--
M.v.h. Ole®