P800 spørgsmål
Fra : Gitte Madsen

Dato : 20-02-03 13:02

Hej med Jer.

Jeg har tidligere trukket på jeres viden (tak Henrik) i.f.m. at jeg
overvejede at købe en SPV. Det er jeg så gået bort fra, da jeg synes
der er for mange problemer med den, efter hvad jeg har kunnet læse mig
frem til.

Jeg har istedet besluttet at købe en Ericsson P800, og får vidunderet
i eftermiddag - uh, hvor jeg glæder mig.

Jeg har et par spørgsmål til jer, forhåbentlig glade, P800 ejere - det
er muligt, at den medfølgende dokumentation vil kunne besvare mine
spørgsmål, men det er jo godt at være forberedt.

På min nuværende mobil har jeg Sonofon som abonnement - jeg kan vel
uden videre flytte mit kort over i den nye, eller hur? Såvidt jeg har
hørt understøtter Sonofon GPRS - er det noget der skal oprettes
særskilt, eller går det pr. automatik?

Hvem er forøvrigt billigst - hvem kan I anbefale? Jeg har hørt at GPRS
er ret dyrt i brug.

Så er der de berømte Memory Stick Duo - hvilken størrelse kan man få
nu? Jeg har trukket på Google, men er i tvivl om der SKAL stå duo,
eller de alm. også kan bruges.

Til sidst vil jeg høre, om I har nogle gode links. Jeg glæder mig til
at få hentet nogle flotte baggrunde, spil, og andet godt.

På forhånd tak for alle inputs.

Vh.

Gitte

Fra : Helmut Lotti

Dato : 20-02-03 13:20

Hej Gitte

> [...]

> uden videre flytte mit kort over i den nye, eller hur? Såvidt jeg har

> hørt understøtter Sonofon GPRS - er det noget der skal oprettes

Det er rigtig, at Sonofon understøtter GPRS, men du skal have oprettet et
GPRS tillægsabn til dit nuværende abn.

Oprettelsen koster kr. 99,- og abn prisen er kr 40,-/mnd oveni dit nuværende
abn.

> Hvem er forøvrigt billigst - hvem kan I anbefale? Jeg har hørt at GPRS

> er ret dyrt i brug.

Med GRPS betaler du for trafikken og ikke den tid du er på! Dvs der afregnes
pr Mb og ikke pr min.

Prisen pr Mb afhænger af dit forbrug.

Hos Sonofon kan du vælge at betale pr Mb hver mnd, kr 18,75/Mb, eller købe
en månedspakke med ex 20 Mb til kr 250,-/mnd, forbrug derover koster kr
15,-/Mb.

Har desværre ikke lige priserne hos TDC, Telia og Orange!

Om det er dyrt, er vel op til den enkelte!

Håber du kan bruges svaret!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Gitte Madsen

Dato : 20-02-03 17:59

Hej Helmut.

1000 tak for dit svar. Jeg har lige et tillægsspørgsmål.

Jeg har købt telefonen brugt, og een af cd-rom´erne mangler - den med
multimediefiler, spil m.m.

Er der et sted på nettet hvor man kan downloade disse ting?

Vh.

Gitte

Fra : Jensb

Dato : 20-02-03 18:00

> Så er der de berømte Memory Stick Duo - hvilken størrelse kan man få
> nu? Jeg har trukket på Google, men er i tvivl om der SKAL stå duo,
> eller de alm. også kan bruges.

Ja der SKAL stå DUO på MemoryStickene for at de passer i P800. MemoryStick
DUO er nemlig meget mindre end den almindelige MemoryStick, så hvis ikke der
står DUO på, så kan du simpelthen ikke få den ind i telefonen.

Foruden DUO og almindelig, så skal du også være opmærksom på at begge typer
kan fås som enten normal eller MagicGate. Dvs der findes altså følgende
typer MemorySticks

MemoryStick (normal/stor)
- Blå (almindelig)
- Hvid MagicGate
MemoryStick DUO
- Blå (almindelig)
- Hvid MagicGate

Du kan til P800 bruge BÅDE "MemoryStick DUO (almindelig blå)" OG
"MemoryStick DUO MagicGate".
Men du kan altså IKKE bruge de almindelige (store) MemoryStick, hverken blå
eller hvid

Jeg skal lige tilføje at jeg ER 100% sikker på ovenstående, så uanset hvad
du hører rundt omkring af andre forklaringer, så passer det ikke. Jeg
skriver dette fordi der desværre hersker MEGET tvivl omkring MemoryStick.
Jeg har hørt fra indtil flere som har ringet til danske forhandlere og fået
oplyst at den almindelige store MemoryStick passer i P800, men DET GØR DEN
IKKE!!! Endvidere har jeg på nettet hørt fra adskillige som har kontaktet
Sony i flere forskellige lande, hvor de har fået forklaret at MemoryStick
DUO MagicGate IKKE virker... Men igen er det HELT FORKERT, og det betyder
altså desværre at Sony har en flok ******** ansat som ikke aner hvad de
taler om.

Nå men MemoryStick DUO kan på nuværende tidspunkt fås i op til 64 MB, og der
skulle komme 128 MB's omkring april måned. Der er ikke planer om at lave
MemoryStick DUO med højere kapacitet end 128 MB. De er stadig meget svære
at skaffe. Personligt fik jeg en 64 MB MagicGate DUO fra
www.sonystyle-europe.com men sidst jeg kiggede var de i restordre.

Jens

Fra : Gitte Madsen

Dato : 21-02-03 16:27

"Jensb" <ikkenogetspam@tilmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> MemoryStick DUO med højere kapacitet end 128 MB. De er stadig meget svære
> at skaffe. Personligt fik jeg en 64 MB MagicGate DUO fra

Alletiders - tak for hjælpen, Jens.

Fed anmeldelse du har lavet, iøvrigt.

Vh. Gitte

Fra : Henrik Aarfeldt