Diverse spørgsmål vedr. min C55
Fra : Junior

Dato : 20-02-03 11:26

Hejsa

Jeg er den lykkelige ejer af en Siemens C55, og har et par spørgsmål:

1. Vedr. stik
Det ærger mig at Siemens har lavet nyt stik på C55. Jeg havde
MP3-player, headsets, lader m.m. som jeg ikke længere kan bruge til
min C55.
Findes der en konverter mellem det nye stik og det gamle?

2. Vedr. datakabel
Jeg har tænkt mig at købe et datakabel.
Kan jeg uploade polyfoniske lydfiler, logoer og ringetoner med et
datakabel? Hvis ja, hvilket kabel skal jeg købe og hvad software skal
jeg benytte? Der findes jo forskellige typer af kabler, f.eks: unlock,
GPRS m.m. Kan et alm. USB datakabel fra TeleDK pris 350,- bruges?

På forhånd tak.

Mvh. Junior

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-02-03 12:03

Junior wrote:
> [...]
>
> 2. Vedr. datakabel
> Jeg har tænkt mig at købe et datakabel.
> Kan jeg uploade polyfoniske lydfiler, logoer og

Ja, det kan jeg ihvertfald med mit til en Nokia.

> Hvis ja, hvilket kabel skal jeg købe og hvad software
> skal jeg benytte?

Et helt almindeligt datakabel, altså _ikke_ et unlock/flash
kabel.

> Kan et alm. USB datakabel fra TeleDK pris 350,- bruges?

Ja, men de findes meget billigere på nettet, se fx:
<http://sylcon.dk/>
Datakabel Siemens C55 (sync. og GPRS) usb 250,-
Datakabel Siemens C55 (sync. og GPRS) 150,-

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 20-02-03 12:30

> Kan jeg uploade polyfoniske lydfiler, logoer og ringetoner med et
> datakabel?

Ja, men du kan *ikke* uploade java programmer med kabel, uden først at
"hacke" telefonen, hvilket dog også skulle kunne lade sig gøre med et kabel.
Tjek evt. forummet på www.club-siemens.com

mvh Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-02-03 17:47

Junior <nobody@domain.com> wrote in

> 2. Vedr. datakabel
> Jeg har tænkt mig at købe et datakabel.
> Kan jeg uploade polyfoniske lydfiler, logoer og ringetoner med et
> datakabel?

Ja - hvis du har software version større end 10 (18 er vist den
nyeste).
Version 10 har det ik så godt, den slukker ved overførsel af billeder
og ringetoner (billedet kan godt overføres - nogen gange...)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : Junior

Dato : 21-02-03 08:49

On Thu, 20 Feb 2003 16:46:55 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<idontwantnospam@hs235.dk> wrote:

> [...]
>Version 10 har det ik så godt, den slukker ved overførsel af billeder
>og ringetoner (billedet kan godt overføres - nogen gange...)

Tak for jeres svar.
Jeg har firmware v10 og har hentet v18. Jeg er dog lidt nervøs for at
opgradere uden at vide hvilken bugs der er rettet. Og hvis
opgraderingen går galt, kan man så bare opgradere til 10 igen? Og
mister man ikke garantien hvis man selv opgraderer?

Findes der ikke en oversigt over rettelserne i de forskellige firmware
versioner?

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-02-03 10:11

> [...]
> opgraderingen går galt, kan man så bare opgradere til 10 igen? Og
> mister man ikke garantien hvis man selv opgraderer?

Hvis det går galt *mens* du opdaterer, så hænger du selv på den, hvis du
ikke bare kan gøre det en gang til. Hvis telefonen går i stykker efter
opdateringen er det lidt en grå-zone, fordi garantien gælder ikke efter
uautoriseret indgreb, men hvis det kan vises, at dit indgreb ikke er skyld i
fejlen, så mener jeg, at den skulle dække alligevel. Det er jo også
spørgsmålet om de finder ud af det.

Desuden kan du få opdateret den gratis under garantien.

> Findes der ikke en oversigt over rettelserne i de forskellige firmware
> versioner?

Du kan evt. spørge i forummet på www.club-siemens.com men jeg mindes noget
om en eller anden bug med vibratoren i nogle af de ældre versioner, og så
skulle ringetonerne vist nok være højere i v18. Måske er der mere, jeg ved
det ikke.

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-02-03 10:28

Hov glemte lige...

> Jeg har firmware v10 og har hentet v18.

Har du husket at downloade den med dansk? Ja, det har du sikkert, men jeg
ville bare lige minde dig om det

mvh Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-02-03 17:25

> [...]
> hvis opgraderingen går galt, kan man så bare opgradere til 10
> igen? Og mister man ikke garantien hvis man selv opgraderer?

Hvordan opdaterer du selv telefonen ? - ifølge Siemens (og
TeleService) kan det ikke lade sig gøre uden om service-værkstedet.

Jeg vil meget gerne gøre det selv, gider ikke have den afsted til
Aalborg for at få den opdateret.

(og hvor har du hentet softwarepakken ?)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-02-03 17:35

> Hvordan opdaterer du selv telefonen ? - ifølge Siemens (og
> TeleService) kan det ikke lade sig gøre uden om service-værkstedet.

Nå, hvem har du da snakket med hos Siemens?

http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,HQ_en_0_product%253AMW%
252FHD%252FHD%252FC55%252Fdanda_DAD,FF.html

Nr. 2 er vist nok den med nordiske sprog.

mvh Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-02-03 02:09

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in

> Nå, hvem har du da snakket med hos Siemens?

Skrev til deres kundeservice.

> http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,HQ_en_0_prod
> uct%253AMW% 252FHD%252FHD%252FC55%252Fdanda_DAD,FF.html

Den var der vist ikke da jeg kiggede for en uge eller tre siden...

> Nr. 2 er vist nok den med nordiske sprog.

Kigger på det - tak for linket

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-02-03 02:27

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in

> Nr. 2 er vist nok den med nordiske sprog.

Programmet virkede fint - men nej, nordiske sprog er ikke i pakke 2 -
den indeholder : Engelsk, Tysk, Fransk, Tyrkisk, Hollandsk, Italiensk
og krussedulsk...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-02-03 14:07

Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> wrote in

> Programmet virkede fint - men nej, nordiske sprog er ikke i
> pakke 2 - den indeholder : Engelsk, Tysk, Fransk, Tyrkisk,
> Hollandsk, Italiensk og krussedulsk...

Syns det ser ud som om jeg snakker lidt med mig selv nu :)

Pakke 3 indeholder dansk, norsk, svensk, finsk, tysk og engelsk (som
er i alle pakkerne).

Det blev en alle gode gange 3 før jeg fandt den danske pakke, dårligt
at der ikke står på download siden hvilke sprog der er i hvilke
pakker!

Fra : Junior

Dato : 22-02-03 16:28

On Sat, 22 Feb 2003 13:07:15 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
> [...]

>Det blev en alle gode gange 3 før jeg fandt den danske pakke, dårligt
>at der ikke står på download siden hvilke sprog der er i hvilke

Hej igen

Nu har jeg købt kabel og opdateret firmwaren til v18

Mit næste problem er at hverken programmerne "Soft Data Link 5" eller
"Data Exchange Software 2.6.7" kan finde min telefon på COM-porten.

Den er tilsluttet COM1 via et GPRS og Sync kabel.

Mystisk, for UpdateTool til firmwaren kunne jo godt finde telefonen.

Har I nogen gode idéer?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-02-03 01:06

> Mit næste problem er at hverken programmerne "Soft Data Link 5"
> eller "Data Exchange Software 2.6.7" kan finde min telefon på
> COM-porten.

Du er sikker på de understøtter telefonen ? - og er installeret
korrekt ? (et par reboot plejer at hjælpe).

> Den er tilsluttet COM1 via et GPRS og Sync kabel.

Det er sådan et standard kabel til telefonen ikke ?

> Mystisk, for UpdateTool til firmwaren kunne jo godt finde
> telefonen.

Den kalder sig selv for GPRS UpdateTool så det er nok derfor :)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 23-02-03 12:57

> [...]
>
> Det blev en alle gode gange 3 før jeg fandt den danske pakke, dårligt
> at der ikke står på download siden hvilke sprog der er i hvilke

Jeg sagde også *vist nok*

Men godt at høre at det virker.

mvh Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-02-03 14:26

> Men godt at høre at det virker.

Det gør det, det var forbavsende nemt at gøre det selv - men det tog
forholdsvis lang tid (10-15 min).

Det undrer mig at de pakker kun er tilgængelig fra den internationale
side og ikke den danske og at den danske kundeservice vil have
telefonen til service istedet...