C55 vs T65!
Fra : Morten Holm

Dato : 19-02-03 12:32

Går og tænker på at købe ny mobil og vil have en T65 eller en c55 hvad vil i
forslå, hvad kan i anbefale og hvad har de begge af plusser og minuser??

På Forhånd tak...
-
Mvh
Morten Holm
Miniholm@hotmail.com

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-02-03 12:42

Morten Holm wrote:

> Går og tænker på at købe ny mobil og vil have en T65 eller en c55 hvad vil
> i forslå, hvad kan i anbefale og hvad har de begge af plusser og minuser??

Kender kun T65, så her er mine pros/cons..:

Pro:

- Lille
- Stor skærm
- Gode taster
- Høj standby/tale
- Proppet med gode funktioner
- Rigtig god menu

Con:

- Kedelig farvevalg af cover (som ikke kan skiftes) men det er nu kun en
popting, så pyt med det.
- En anelse langsom til at skrive SMS'er, men den fanger alt hvad du taster,
så det er bare at vente til den har færdiggjort det, typisk få sekunder ved
en rigtig lang sætning. Man vænner sig til det.
- Tja ? vist ikke rigtig mere.

Den får min anbefaling!

.... håber du kunne bruge det til noget!

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 19-02-03 13:17

> Går og tænker på at købe ny mobil og vil have en T65 eller en c55 hvad vil
> forslå, hvad kan i anbefale og hvad har de begge af plusser og minuser??

Har selv gået med tanker om enten T65 eller C55 (+ et par stykker mere). Jeg
valgte C55'eren pga. størrelsen, vægten og tasterne. Jeg synes, at T65 har
for lave taster samtidig med at de er små, derfor røg den ud. T65 er er hel
del billigere, fordi den er ved at gå ud, men det er da også værd at tage
med.

Andre plus ved C55 er f.eks. java programmer og spil og andet gejl som
polyfoniske ringetoner og optagelse af ringetoner (wav), hvis man går op i
det.

Der er min første mobiltelefon, så jeg har ikke rigtigt noget at sammenligne
med, men her er et snip fra en tidligere diskution:

----------
Generelt synes jeg, at der er en ret god telefon. Jeg synes, at lyden er god
(også i den anden enden, har jeg fået afvide), men husk på, at jeg ikke har
noget, at sammenligne med her. Her er et par punkter som er har irriteret
mig lidt. Det er småting og de kommer ikke i nogen bestem orden:

Lyset i displayet slukker (fader efter 15-20 sekunder. Lige lidt
hurtigt synes jeg, men det er selvfølgelig lavet for at spare på
batterierne, og man kan jo altid bare trykke på en tast så kommer det
tilbage. Jeg har ikke lige fundet et sted jeg kan ændre det, men jeg vender
mig helt sikkert til det, når jeg ikke skal sidde og fumle med en helt ny
telefon

Hvis du vil bruge den uden lys, så kan der være skygger fra coveret, fordi
det er lidt højt over displayet. Dette er dog ikke noget problem, da jeg
altid bruge lys, og giver god beskyttelse of displayet, da der jo er cover
over det.

Ringe spil synes jeg, men hvis man går op i spil, så kan man vel altid bare
downloade nogle nye.

Jeg har endnu ikke fundet ud af at download java programmer via wap. Om det
er telefonens eller sonofons (eller min skyld ved jeg så ikke.

Batteritiden når man leger en hel dag, men det er sikkert det samme for alle
telefoner

Her er så de to ting, der generer mig mest:

Når den lader og man har pausebillede slået til, så kan man ikke se
ladestatus. Dvs at man skal trykke "lås op" i to sekunder, for at se om den
er færdig :-/ (nå ja, noget skulle der jo være galt med den

I lys kan nogel af de bagrundsbelyste taster være lidt svære at se, men hvis
man lige drejer telefonen lidt så går nok, og man kommer jo nok også til at
kende tasterne

Jeg har absolut ikke har fortrudt købet. Jeg nævnte bare de småting (og det
er virkeligt småting) som har generet mig lidt.
----------

Herefter har jeg lagt mærke til at coveret knirker en lille bitte smugle,
samt at tasterne en sjælden gang i mellem ikke regitrerer det jeg "tror" jeg
har tastet, om det bare er mig, der er en knold ved jeg ikke.

mvh Frank
som stadig ikke har fortrudt købet

Fra : Morten Holm

Dato : 19-02-03 17:38

Men i anbefaler altså en C55 istedet for en t65??
Det er til en dreng på 16 år....
"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e537517$0$24674$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-02-03 17:46

Morten Holm wrote:

> Men i anbefaler altså en C55 istedet for en t65??
> Det er til en dreng på 16 år....

Han skal have Nokia, ellers bliver han mobbet af vennerne... :-/ Dyb
generalisering, det ved jeg, men det er ligesom det eneste som rykker hos
ungdommen. Uanset hvad jeg viser til de kunder som kommer ind, så skal det
bare være Nokia, "for det har de andre"..

Men ja, T65 er nok for kedelig for ham så en C55 er mere sagen.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Morten Holm

Dato : 19-02-03 18:05

Nokia gider han ikke mere...
Knægten er ikke sådan en type som går rundt og blære sig med sin telefon...
Og han er også typen som er lige glad med hvad folk syndes... Så jeg tror
bare det bliver en c55!

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-02-03 18:19

Morten Holm wrote:

> Nokia gider han ikke mere...

Kan man godt forstå.

> Knægten er ikke sådan en type som går rundt og blære sig med sin
> telefon... Og han er også typen som er lige glad med hvad folk syndes...

Kanon! Det er sq alligevel en solstråle historie på denne mørke dag.

> Så jeg tror bare det bliver en c55!

Det er ikke et dårligt valg vil jeg tro - kender den ikke så indgående. T65
derimod kan jeg tale varmt for.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-03 18:30

Der er da heller ikke noget mere pinligt at gå rundt og vifte med sin Nokia
Jeg syntes også du skulle tage en C55 den er nok rigtig sjov til
drengen.

Mvh. Martin

Fra : Morten Holm

Dato : 19-02-03 19:01

Ok..Det bliver en C55... tak for hjælpen!