Bruge GPRS på 7650 som modem via infrarød
Fra : Frank Hansen

Dato : 18-02-03 11:32

Hejsa,

er der nogen der har haft held med at bruge Modem via Infrarød på deres 7650
til at gå på nettet via deres PC?

Jeg har installeret modem'et og fulgt Nokia vejledning til at ændre
modem-driveren (som man skal i XP).

I Nokia Modem Options har jeg så prøvet at taste navnet på
GPRS-adgangspunktet, og oprettet en DUN-forbindelse til tlf-nr #99#, hvilket
bare resulterer i at telefonen prøver at lave et dataopkald til #99#.

Er der nogen der ved, hvordan man laver sådan en forbindelse?

På forhånd tak

Frank

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 18-02-03 12:10

Jeg ahr haft det til at virke med sonofon, de har en bestemt kode man skal
ringe op til, jeg mener faktisk også det er #99# eller noget i den stil,
hvis man ringer op til den, så starter den automatisk GPRS op... Jeg har dog
ikke skiftet modem driverne i XP...

Fra : Frank Hansen

Dato : 18-02-03 15:03

"Peter Sepstrup" <sepstrup@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ringe op til, jeg mener faktisk også det er #99# eller noget i den stil,
> hvis man ringer op til den, så starter den automatisk GPRS op... Jeg har

Har fundet den ene fejl: Det er *99# og ikke #99# - til gengæld har jeg nu
et andet problem.

WindowsXP prøver ALTID at registrere computeren på netværket, efter at have
fået godkendt brugernavn og kodeord. Hvilket resulterer i at telefonen
smider GPRS-forbindelsen.

Jeg har prøvet at slå LCP-extensions fra under PPP-opsætningen, men lige
meget hjælper det. Nogen der har et bud?

Frank.

Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 23-02-03 16:49

> [...]
have
> fået godkendt brugernavn og kodeord. Hvilket resulterer i at telefonen

Problemet er ikke at Windows XP forsøger at regisrere computere på
netværket, men at du skal angive hvilket adgangspunkt du vil benytte. Det
gør du ved at indsætte denne initialiseringsstreng på modemmets
indstillinger:
+cgdcont=,,"internet"
Det virker i hvert fald med TDC Mobil - ved ikke om de andre gør det
anderledes.

Jesper