Snart HSCSD hos Telmore
Fra : Claus E Beyer

Dato : 13-02-03 13:17

Uddrag af nyhedsmail fra Telmore:

High speed data
Nu kan du snart tilmelde dig high speed data på din personlige side. High
speed data er hurtigere internet fra din mobile forbindelse. Hastigheden er
tre gange så høj som normalt. Det vil sige, at du med high speed data kan
få en hastighed på 28.8 Kbit/sek.

Nej, hvor fedt! Hvad mon det kommer til at koste?

Claus

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 13-02-03 13:39

Hej Claus!

Claus E Beyer wrote:
> Uddrag af nyhedsmail fra Telmore:

Hvorfor er jeg den sidste der får disse e-mails?!

> [...]
> Hastigheden er tre gange så høj som normalt. Det vil sige, at du med
> high speed data kan få en hastighed på 28.8 Kbit/sek.

Det er i hvert tilfælde meget bedre end 9,6 kbit/s, men jeg er vant til 43,2
kbit/s i mit tyske hjemmenet.

> Nej, hvor fedt! Hvad mon det kommer til at koste?

Kun et gebyr for aktiveringen? *drøm*

Som tillægsabonnement? Hvis det kunne fra- og tilvælges dagevis, var det i
orden.

Tredobbelt minuttakst? Nej tak, så ville jeg vente på gprs med forhåbentlig
billige priser hos Telmore.

--
Rainer Schöbe (Tyskland)
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 13-02-03 23:32

Hej

"Rainer Schöbe" <rainer.xp20030223.schoebe@imail.de> wrote:

>Hvorfor er jeg den sidste der får disse e-mails?!

Det er fordi der er længere til Tyskland Nej, jeg tror de sender
dem ud over nogle dage, og hvis det kan trøste dig, så har jeg heller
ikke fået det endnu...

--
M.v.h. Ole®

Fra : Fischer

Dato : 14-02-03 07:00

Det bliver spændende at se hvad det kommer til at koste!

> Det er i hvert tilfælde meget bedre end 9,6 kbit/s, men jeg er vant til
> 43,2 kbit/s i mit tyske hjemmenet.

Jeg troede faktisk at man kunne køre 14.4 på alm. GSM og dermed 3x14.4 på
HS?

Forresten Rainer, kan du ikke lige rysten en god HSCSD init-streng til min
Motorola T260 ud af ærmet?

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Fischer

Dato : 14-02-03 07:54

> Forresten Rainer, kan du ikke lige rysten en god HSCSD init-streng til min
> Motorola T260 ud af ærmet?

Hov! Den har jo slet ikke HSCSD .... det troede jeg egentlig.
Nå, jeg hænger alligevel på Sonofon GPRS 4-5 måneder endnu, og til den tid
er Telmore vel kommet med et attraktivt GPRS tilbud.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-02-03 09:36

"Fischer" <express2003@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Forresten Rainer, kan du ikke lige rysten en god HSCSD init-streng til min
> Motorola T260 ud af ærmet?

Er det mon muligt? Jeg har fået at vide, at Motorola T260 kun kan køre med
9,6 kB/s på CSD. Eller kan du køre 14,4 kB/s hos Sonofon?

Claus

Fra : Fischer

Dato : 14-02-03 10:41

> Er det mon muligt? Jeg har fået at vide, at Motorola T260 kun kan køre
> med 9,6 kB/s på CSD. Eller kan du køre 14,4 kB/s hos Sonofon?

Hmmmm - min T260 påstår at den kører 14.4 både hos Fjollofon og
Tell-me-no-more?

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 14-02-03 11:35

Hej Fischer!

Fischer wrote:

> Hmmmm - min T260 påstår at den kører 14.4 både hos Fjollofon og
> Tell-me-no-more?

Også hos Telmore - altså på TDC Mobils net? Så skal jeg lige tjekke det ved mit
næste besøg i Danmark, fordi jeg har indtil nu altid fået kun 9,6 kbit/s pr.
kanal, men der er gået næsten et helt år siden min sidste test.

Måske er der regionale forskel. Jeg prøvede det i location area 951 (Ringkøbing)
og 341 (Vejle) - men for et år siden.

Fra : Fischer

Dato : 14-02-03 13:58

> [...]
> kbit/s pr. kanal, men der er gået næsten et helt år siden min sidste test.

Den siger 14.4 på både TDC og Sonofon net.
Når jeg prøver at hente en fil, så er hastigheden også den samme - MEN det
er kun med godt 1 kbyte/sek, så det lugter langt væk af kun 9600 bps?
Init-streng: AT+CBST=75,0,1

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 14-02-03 11:26

Hej Fischer!

Fischer wrote:

> Det bliver spændende at se hvad det kommer til at koste!

Det bliver det!

> Jeg troede faktisk at man kunne køre 14.4 på alm. GSM og dermed
> 3x14.4 på HS?

Det er afhængigt af mobilnettet:
Da jeg roamede på Sonofons net med mit tyske kort, fik jeg tre kanaler med 14,4
kbit/s (men desværre holdte forbindelsen kun nogle få sekunder). På TDC Mobils
net kørte "mine" kanaler altid med kun 9,6 kbit/s. Og tre af disse kanaler giver
så de af Telmore omtalte 28,8 kbit/s.

Hos E-Plus i Tyskland får alle uden hscsd-abonnement altid kun 9,6 kbit/s. Kun
med hscsd-abonnement bliver hastigheden pr. kanal sat op til 14,4 kbit/s. Og
E-Plus kunne arbejde med fire kanaler, men jeg kender kun en mobiltelefon der
kan udnytte det: SIEMENS S40 der har mange fejl.

> Forresten Rainer, kan du ikke lige rysten en god HSCSD init-streng
> til min Motorola T260 ud af ærmet?

Hvis jeg kunne det, så var jeg gud!