Ny telefon uden abbonoment
Fra : Tom Sommer

Dato : 12-02-03 17:32

Hej,

Jeg ejer lige nu en Ericsson A2618s mobiltelefon, den er virklig dårlig og
derfor er jeg på udkig efter en ny mobiltelefon som skal være af mærket
Nokia :)

Mit problem er at en ny nokiatelefon koster mellem 1000 og 3000 kr hvis det
skal være uden abbonoment, så tænkte jeg på om det kunne være muligt at
skaffe det billigere. Jeg har hørt noget med at man kan købe en telefon med
et abonoment som kun koster noget hvis man ringer fra det, dermed kan man
blot udbytte det nye simkort med det gamle og undgå de høje priser på nye
mobiltelefoner... er det muligt?

Alle ideer er velkomne :)

--
Tom Sommer
www.tsn.dk - www.dreamcoder.dk

Fra : Tom Sommer

Dato : 12-02-03 17:38

Måske skulle jeg lige nævne at jeg benytter telmore

--
Tom Sommer
www.tsn.dk - www.dreamcoder.dk

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 12-02-03 18:21

"Tom Sommer" <webmaster@tsn.dk> wrote in message
> Måske skulle jeg lige nævne at jeg benytter telmore

Hej Tom, det kan sagtens lade sig gøre.
Du kan købe en billig telefon med Telia eller Sonofon abbonnement og så skal
du bare finde én, der kan låse den op for dig.

Billige telefoner findes ofte hos www.wanna-save.com, www.tele-k.dk og
Telekædens butikker (ikke samme tilbud som på nettet).

Hvis du bor i nærheden af Århus kan jeg låse telefonen op for dig. Ellers
kan du prøve www.dkunlock.dk

Jeg har lagt en masse information ind på min hjemmeside www.unlockaarhus.dk
hvor du kan læse mere om hvordan, hvad du sparer og hvad lovgivningen siger.

--
mvh Kasper / Unlock Århus
www.unlockaarhus.dk

Fra : Tom Sommer

Dato : 12-02-03 22:57

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:b2dvpo$65$1@sunsite.dk...
> [...]
www.unlockaarhus.dk
> hvor du kan læse mere om hvordan, hvad du sparer og hvad lovgivningen

Lyder fornuftigt :)

--
Tom Sommer
www.tsn.dk - www.dreamcoder.dk

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 12-02-03 18:30

"Tom Sommer" skrev

> [...]
> et abonoment som kun koster noget hvis man ringer fra det, dermed kan
> man blot udbytte det nye simkort med det gamle og undgå de høje priser

Tjek f.eks. www.tele-k.dk, der kan du få en ny Nokia 3310 for 99,- kr.
med Telia-abonnement. Abonnementet koster 99,- kr. i oprettelse og 40
kr. pr. md. i 6 mdr. (husk at opsige abonnementet i tide). Det bliver til
i alt 538,- kr. inkl. oplåsning af telefonen (ca. 100 kr.), så vidt jeg lige
kan regne ud.

Mvh. Erland

--
"Magthavere til alle tider har bygget deres magt på, at når de havde ordet,
måtte der under ingen omstændigheder pruttes."

Fra : Leif Neland

Dato : 15-02-03 14:44

> Mit problem er at en ny nokiatelefon koster mellem 1000 og 3000 kr hvis
det
> skal være uden abbonoment, så tænkte jeg på om det kunne være muligt at
> skaffe det billigere.

Nu nævner du senere, at det er telmore, men hvis telefonen er bundet til et
abonnement fra samme selskab, du allerede har, kan du istedet for at binde
dig i 6 måneder på et ny abonnement, vælge at binde dig 6 måneder _til_ på
det gamle abonnement.

Leif

Fra : Tom Sommer

Dato : 16-02-03 01:24

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dig i 6 måneder på et ny abonnement, vælge at binde dig 6 måneder _til_ på

Hvordan?
Hvis jeg nu vil have en Nokia 3510

--
Tom Sommer
www.tsn.dk - www.dreamcoder.dk

Fra : Esben Sunddal Hansen

Dato : 16-02-03 02:01

... Mener ikke man kan købe "tilskuds"-telefoner med Telmore abonnement...
(da de er så billige i forvejen...)

Men man kan det med Sonofon ved jeg.....

Fra : Esben Sunddal Hansen

Dato : 16-02-03 01:18

Du skal helt klart købe dig én telefon m. abbonoment, og så få én til at
låse den op for dig...

Nu ved jeg ikke hvor "stor" en telefon du havde tænkt dig, men skal den bare
bruges til at snakke i, så tag og kik på Erland Sig Bredgaard's forslag med
en 3310 her ovenover.

Men jeg vil råde dig til at købe en lidt nyere telefon...
F.eks: 3510 m. Telia 574,50 kr...
eller 3510i farveskærm m. Telia 968.00 kr
Men tjek selv www.mobilpriser.dk (brug søg midterst i midten)

Falder du over én af disse telefoner, så kan jeg tilbyde at unlocke den via
e-mail: 3510, 6310(i), 6510, 6610, 7210, 7650, 8310...

· Esben Sunddal Hansen
· www.Fluii.Frip.dk/?side=Nokia

Fra : Tom Sommer

Dato : 17-02-03 01:57

Hvad er bedst, Telia eller Sonofon? hvis den alligevel skal unlockes?

--
Tom Sommer
www.tsn.dk - www.dreamcoder.dk

Fra : Jesper Winding

Dato : 17-02-03 02:12

Nu ved jeg ikke om du mener unlockes før tid eller? fordi så er det lige
gyldig - Men jeg havde et abonnement hos Sonofon jeg skulle have unlocket
efter 6 måneder - jeg skrev en mail i deres formular på deres side - 2 dage
senere kom nummeret i en mail - så det var ret gnidningsløst :)
--
Jesper

Fra : Tom Sommer

Dato : 17-02-03 02:34

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Nu ved jeg ikke om du mener unlockes før tid eller?

Jeg mener siden jeg skal betale for 6 måneder, så hvad er billigst?

--
Tom Sommer
www.tsn.dk - www.dreamcoder.dk

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 17-02-03 03:02

> Jeg mener siden jeg skal betale for 6 måneder, så hvad er billigst?

Kommer jo an på hvilke tilbud du ser på:

Sonofon Variant: Oprettelse 0,- + abonnement 6x25,-
Telia Choice: Oprettelse 50,- + abonnement 6x40,-

3310 lige nu 99,- + Telia eller 399,- + Sonofon.
I dette tilfælde er Telias tilbud altså bedst.

Du finder mange informationer om forskellige tilbud, forhandlerlinks og
anmeldelser på min hjemmeside.

--
mvh Kasper / Unlock Århus
www.unlockaarhus.dk

Fra : Fischer

Dato : 17-02-03 06:26

> Hvad er bedst, Telia eller Sonofon? hvis den alligevel skal unlockes?

Telia giver typisk det største tilskud.
Sonofon er nok det bedste (letteste) at slippe af med igen.
Jeg har hørt om flere hvor Telia blev ved med at udsende regninger og
rykkere selv om de tidligere havde udsendt en skriftlig bekræftelse på at
have modtaget opsigelsen.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.