Polering af displayglas?
Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 12-02-03 13:20

(x d.t.elektronik, d.t.t.mobil)

Hej grupper,

jeg har en mobiltelefon, som har fået nogle grimme ridser i
displayglasset/fronten. Jeg har fjernet de værste ujævnheder med sandpapir
korn 400, men hvordan polerer jeg det så jeg får en spejlblank overflade
igen?

Dernæst er jeg interesseret i om nogen ved, hvor man skaffer champagnefarvet
spraylak. Flügger havde noget sølvbronze, men det var ikke helt den rigtige
farve.

Jeg vil være meget taknemmelig, hvis I kan hjælpe mig

--
mvh Kasper / Unlock Århus
www.unlockaarhus.dk

Tag også et kig på den store linksamling :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-02-03 13:47

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in
message news:3e4a3be2$0$2554$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> korn 400, men hvordan polerer jeg det så jeg får en spejlblank overflade

Man kan købe noget display polish:
http://www.t-hansen.dk/product.asp?c=120014284&n=283057977&pn=283058489

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 12-02-03 15:21

> Man kan købe noget display polish:
> http://www.t-hansen.dk/product.asp?c=120014284&n=283057977&pn=283058489

Hej Christian,

mange tak for rådet.
Jeg har i mellemtiden snakket med en lille forening, der interesserer sig
for ure. Formanden anbefalede mig at prøve med Brasso - bruges bl.a. til
messing - og det virker

Tak til begge to.

--
mvh Kasper

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-02-03 15:42

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in
message news:b2dl86$m3a$1@sunsite.dk...

> [...]
> for ure. Formanden anbefalede mig at prøve med Brasso - bruges bl.a. til

Tak for rådet, det er vel også billigere

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 12-02-03 18:28

> Tak for rådet, det er vel også billigere

150 ml for 28,95 i Føtex. Kan godt være man skal gnubbe lidt mere, men jeg
brugte en Dremmel-agtig tingest og det blev pænt...

--
mvh Kasper

Fra : Anders Dragsdahl

Dato : 12-02-03 16:53

Først brasso, og derefter slipoline, som kan købes i bla. johannses fog.
Det indeholder en lille bitte smule silicone, som virker som glidemiddel, så
det ikke bliver ligeså ridset i bukselommen... desuden er slipoline også
finere end brasso, og giver derfor en perfekt spejlblank overflade... dog
er det dumt kun at bruge slipoline hvis ridserne er størrere end meget små
:) HUSK ikke at gnide så hurtigt at der bliver varmt.. det skulle give
dårligere resultat :)

Mvh Anders