/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
CBB vil låse mobiltelefoner op.
Fra : Fischer


Dato : 12-02-03 07:52

'Gå i det lokale supermarked og få din mobiltelefon låst op gratis. Så kan
du nemt skifte teleselskab', lyder tilbuddet fra en af telebranchens
miniputter, discountteleselskabet CBB Mobil.'

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=256019

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.




 
 
Claus E Beyer (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 12-02-03 08:56

"Fischer" <express2003@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3e49ef44$0$190$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> 'Gå i det lokale supermarked og få din mobiltelefon låst op gratis. Så kan
> du nemt skifte teleselskab', lyder tilbuddet fra en af telebranchens
> miniputter, discountteleselskabet CBB Mobil.'

> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=256019

Det lyder godt nok smart, men man kan også frygte at unlocking med tiden
bliver forbudt af Folketinget, når det bliver sat i system på den måde.

Claus


Hans Paulin (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 12-02-03 10:39



Claus E Beyer wrote:
>
> Det lyder godt nok smart, men man kan også frygte at unlocking med
> tiden bliver forbudt af Folketinget, når det bliver sat i system på
> den måde.

....folketinget er formentlig bedøvende...
--
Med venlig hilsen
Hans



Claus E Beyer (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 12-02-03 14:23

"Hans Paulin" <his@it.dk> skrev i en meddelelse
news:b2d4l7$b9g$1@sunsite.dk
> Claus E Beyer wrote:

>> Det lyder godt nok smart, men man kan også frygte at unlocking med
>> tiden bliver forbudt af Folketinget, når det bliver sat i system på
>> den måde.

> ...folketinget er formentlig bedøvende...

Det kan jo være at Folketinget finder det konkurrencehæmmende at der
ikke længere vil blive solgt telefoner med tilskud. Konkurrence er jo en
"hellig ko" for EU.

Claus


Jean (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 12-02-03 14:33

Claus E Beyer skrev:
"> Det kan jo være at Folketinget finder det konkurrencehæmmende at der
> ikke længere vil blive solgt telefoner med tilskud. Konkurrence er jo en
> "hellig ko" for EU.

Forbrugerrådet ønker i hvert fald at tilskuddet falder væk, tilgengæld skal
selskaberne ikke binde kunderne i 6 måneder...

Mvh Jean

--
Vil du vinde rejser, dyre mobiltelefoner, tjene penge...,
så prøv Wanna-save.com! (dansk side)
http://www.wanna-save.com/default.asp?GuestID=11130946
(Klik på 'Bliv bruger', tilmeldingen tager under 1 minut)



Rainer Schöbe (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Rainer Schöbe


Dato : 12-02-03 15:48

Jean wrote:
> Claus E Beyer skrev:
>> Det kan jo være at Folketinget finder det konkurrencehæmmende at
>> der ikke længere vil blive solgt telefoner med tilskud. Konkurrence er
>> jo en "hellig ko" for EU.
>
> Forbrugerrådet ønker i hvert fald at tilskuddet falder væk,
> tilgengæld skal selskaberne ikke binde kunderne i 6 måneder...

Så skulle EU starte i Tyskland:

- Tilskuddet ligger på omkring kr. 1.500,- og et abonnement gælder i 24 måneder.
- Abonnementet koster mindst kr. 75,- om måneden.
- Nummerportering koster ca. kr. 200,- (til den fragående operatør).
- Et opkald til et fremmed mobilnet er ofte meget dyrere (ca. kr. 3,- til
6,-/min) end indenfor det egne net (ca. kr. 1,50 til 3,-/min).
- Det første minut beregnes ofte fuldt uanset om det bliver brugt eller ej.

Jeg ønsker mig noget som CBB, Telmore eller Mixit her i Tyskland.

I danskere har det hamrende godt vedrørende mobiltelefoni.

I Tyskland er det "selvfølgelig" forbudt at låse op en mobiltelefon før de 24
måneder er gået, men til gengæld er næsten udelukkende prepaid-telefoner låst.

--
Rainer Schöbe
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"



Christian Poulsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 12-02-03 15:54

> - Tilskuddet ligger på omkring kr. 1.500,- og et abonnement gælder
> i 24 måneder.

Netop det så jeg gerne i Danmark. 12 måneder for privat og 24 for erhverv.

> - Nummerportering koster ca. kr. 200,- (til den fragående operatør).

Fair nok.



Henrik Stidsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 12-02-03 16:31

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote in
news:b2dn4s$1l9$1@sunsite.dk

>> - Tilskuddet ligger på omkring kr. 1.500,- og et abonnement
>> gælder i 24 måneder.
>
> Netop det så jeg gerne i Danmark. 12 måneder for privat og 24
> for erhverv.

Hvorfor dog ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/
http://hs235.dk/billeder :=)

Christian Poulsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 12-02-03 17:27

>> Netop det så jeg gerne i Danmark. 12 måneder for privat og 24

> Hvorfor dog ?

For at undgå at folk hopper på kryds og tværs af selskaberne, og det vil
uden tvivl skabe mere trofaste kunder. I den sidste ende vil det også give
bedre tilskud til terminaler når teleselskabet ved de hvert i fald har
kunden i 12 måneder.



Henrik Stidsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 12-02-03 18:19

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote in
news:b2dsjq$9fo$1@sunsite.dk

>>> Netop det så jeg gerne i Danmark. 12 måneder for privat og 24
>
>> Hvorfor dog ?
>
> For at undgå at folk hopper på kryds og tværs af selskaberne, og
> det vil uden tvivl skabe mere trofaste kunder. I den sidste ende
> vil det også give bedre tilskud til terminaler når teleselskabet
> ved de hvert i fald har kunden i 12 måneder.

Jeg tror det vil være nemmere at skaffe trofaste kunder ved at gøre
tingene bedre end de andre - f.eks. som Telmore gør!

Hvis jeg skulle bindes i 12 måneder ville jeg aldrig skifte selskab
igen - ikke med mindre der er ekstremt gode besparelser!

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/
http://hs235.dk/billeder :=)

Christian Poulsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 12-02-03 18:54

> Jeg tror det vil være nemmere at skaffe trofaste kunder ved at gøre
> tingene bedre end de andre - f.eks. som Telmore gør!

Ingen tvivl om det. Det vil jeg give dig ret i.

> Hvis jeg skulle bindes i 12 måneder ville jeg aldrig skifte selskab
> igen - ikke med mindre der er ekstremt gode besparelser!

Nemlig. Se evt. Povl H. Pedersens indlæg.



Fischer (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 12-02-03 17:46

> Netop det så jeg gerne i Danmark. 12 måneder for privat
> og 24 for erhverv.

Du må da have trådt på dine kønsdele!
Bindingen skal helt væk, og så må vi betale det som telefonen koster. Alt
det med bindinger og tilskud gør markedet uigennemskueligt og rodet.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.



Christian Poulsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 12-02-03 17:55

>> så jeg gerne i Danmark. 12 måneder for privat og 24 for erhverv.

> Bindingen skal helt væk, og så må vi betale det som telefonen koster.
> Alt det med bindinger og tilskud gør markedet uigennemskueligt og rodet.

Det er nok et endnu bedre forslag. Og det ville jeg nok også være endnu
større tilhænger af. Men hvis der endelig _skal_ være bindning, så burde
det være 12 måneder så selskaberne får faste kunder.

Var der ingen bindning ville det også være endnu bedre. Men folk har jo
tidligere haft lidt svært ved at betale hvad en telefon koster. Men det
er jo selvfølgelig et spørgsmål om tilvending.



Povl H. Pedersen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 12-02-03 18:11

In article <bTu2a.114$Cb1.111@news.get2net.dk>, Fischer wrote:
>> Netop det så jeg gerne i Danmark. 12 måneder for privat
>> og 24 for erhverv.
>
> Du må da have trådt på dine kønsdele!
> Bindingen skal helt væk, og så må vi betale det som telefonen koster. Alt
> det med bindinger og tilskud gør markedet uigennemskueligt og rodet.

Det er der da i dag. Du går bare ned og siger du vil købe
en telefon uden abonnement, og binding og tilskud er så væk.

Jeg er enig i at man burde kunne sætte bindingsperioden op,
eller lade folk selv vælge, og så give 50 kr/md i tilskud.

--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Henrik Stidsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 12-02-03 18:20

"Fischer" <express2003@get2net.dk> wrote in
news:bTu2a.114$Cb1.111@news.get2net.dk

> Alt
> det med bindinger og tilskud gør markedet uigennemskueligt og
> rodet.

For slet ikke at tale om at det gør det dyrere...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/
http://hs235.dk/billeder :=)

Carsten Riis (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 12-02-03 20:26

Fischer wrote:
>
> > Netop det så jeg gerne i Danmark. 12 måneder for privat
> > og 24 for erhverv.
>
> Du må da have trådt på dine kønsdele!
> Bindingen skal helt væk, og så må vi betale det som telefonen koster. Alt
> det med bindinger og tilskud gør markedet uigennemskueligt og rodet.
>

Så svært er det sgu da heller ikke.

Køb af telefonY til x kroner.
Du binder dig i z måneder á t kroner
Forbruget beregnes ud fra SystemU

Og sådan regner man igennem indtil man finder et tilbud som matcher
behovet.

Det kræver altså ikke sær lig meget lommeregner-gymnastik for at regne
den ud.



--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Vær med til at redde liv ca. 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk

Fischer (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 13-02-03 10:51

> > Bindingen skal helt væk, og så må vi betale det som telefonen koster.
> > Alt det med bindinger og tilskud gør markedet uigennemskueligt og rodet.
>
> Så svært er det sgu da heller ikke.

Nej, ikke for os der har et nogenlunde overblik over hvilke abonnementer der
er, hvad de koster o.s.v.
Men Hr. og Fru Danmark har ikke en jordisk chance.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.




Carsten Riis (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 13-02-03 16:21

Fischer wrote:
>
> Nej, ikke for os der har et nogenlunde overblik over hvilke abonnementer der
> er, hvad de koster o.s.v.
> Men Hr. og Fru Danmark har ikke en jordisk chance.
>

Undervurderer du folks intelligens?

Eller overvurderer jeg?




--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Vær med til at redde liv ca. 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk

Christian Poulsen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 13-02-03 17:48

> Eller overvurderer jeg?

Ja.



René Andreasen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : René Andreasen


Dato : 13-02-03 22:00

Hvordan vil du regne prisen ud på et mobil abbonnement?

Hvis du får mobilen 500 kr billigere hvis du tegner abb hos fx. Mobil
hjørnet (fiktivt selskab)! Med en minutpris på 70 øre og 50 kr i
abbonnement!

Hvad er så din minutpris når du skal indregne rabatten på 500 kr? Nogen
taler jo lidt og andre meget!

Det er jo dette der gør det uoverskueligt!

MVH

René


"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
news:3E4BB7C4.7D832A3C@carben.dk...
> Fischer wrote:
> >
> > Nej, ikke for os der har et nogenlunde overblik over hvilke abonnementer
der
> > er, hvad de koster o.s.v.
> > Men Hr. og Fru Danmark har ikke en jordisk chance.
> >
>
> Undervurderer du folks intelligens?
>
> Eller overvurderer jeg?
>
>
>
>
> --
> Med venlig hilsen Carsten Riis
> Vær med til at redde liv ca. 4 gange om året
> http://www.bloddonor.dk



Claus E Beyer (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 12-02-03 17:29

"Rainer Schöbe" <rainer.xp20030223.schoebe@imail.de> skrev i en meddelelse
news:b2dmtu$1bc4co$1@ID-60766.news.dfncis.de

> I Tyskland er det "selvfølgelig" forbudt at låse en mobiltelefon op før de 24
> måneder er gået, men til gengæld er næsten udelukkende prepaid-telefoner låst.

Er det direkte forbudt, med risiko for en efterfølgende straf, hvis man låser en
mobiltelefon op i Tyskland? Hvem bliver straffet? - Både ejeren af telefonen
(den der beder om at få telefonen unlocket) og unlockeren som foretager
indgrebet.

Vil en tysker der lader en ikke-ulovlig unlocking foretage i Danmark mon blive
straffet, hvis det hjemme i Tyskland opdages, at han har (fået) foretaget en
unlocking i Danmark?

Jeg har svært ved at forestille mig at en unlocking foretaget i Danmark
efterfølgende vil blive straffet i Tyskland. Jeg overvejer lige nu, om jeg skulle
åbne en unlock-butik i Rødby Havn, måske med filialer i Gedser og Padborg.

Jeg har selv en preusser-telefon, Motorola T180, spærret til Viag Interkom.
Den er købt den 24.02.2001 med et taletidskort, så nu skal jeg snart have
den låst op. Desuden er menuen kun på tysk og andre mærkelige sprog Er
der nogen der véd hvor man kan få en dansk menu ind i den - måske hos
en af unlockerne?

Claus


Rainer Schöbe (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Rainer Schöbe


Dato : 12-02-03 20:25

Claus E Beyer wrote:
> "Rainer Schöbe" <rainer.xp20030223.schoebe@imail.de> skrev i en
> meddelelse news:b2dmtu$1bc4co$1@ID-60766.news.dfncis.de
>
>> I Tyskland er det "selvfølgelig" forbudt at låse en mobiltelefon op
>> før de 24 måneder er gået, men til gengæld er næsten udelukkende
>> prepaid-telefoner låst.
>
> Er det direkte forbudt, med risiko for en efterfølgende straf, hvis
> man låser en mobiltelefon op i Tyskland? Hvem bliver straffet? - Både
> ejeren af telefonen (den der beder om at få telefonen unlocket) og
> unlockeren som foretager indgrebet.

Jeg kender ingen der blev dømt for at låse en mobiltelefon op, men de fleste
indvolverede advokater mener at oplåsning kunne straffes.

Det gælder vel mere dem der professionelt låser telefonerne op. Men som skrevet:
Indtil nu ingen dom!

> Vil en tysker der lader en ikke-ulovlig unlocking foretage i Danmark
> mon blive straffet, hvis det hjemme i Tyskland opdages, at han har
> (fået) foretaget en unlocking i Danmark?

Hvem skal opdage det? Det er problemet! Men hvis der annonceres for oplåsning,
er sagen lidt simplere.

> Jeg har svært ved at forestille mig at en unlocking foretaget i
> Danmark efterfølgende vil blive straffet i Tyskland. Jeg overvejer
> lige nu, om jeg skulle åbne en unlock-butik i Rødby Havn, måske med
> filialer i Gedser og Padborg.

Så vil jeg sende alle mine kunder til dig.

> Jeg har selv en preusser-telefon, Motorola T180, spærret til Viag
> Interkom.

"VIAG Interkom" der nu hedder "o2 Germany" sidder nede i München, så du har en
bayer-telefon!

--
Rainer Schöbe (Tyskland)
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"




Fischer (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 12-02-03 17:47

> Så skulle EU starte i Tyskland:
> - Tilskuddet ligger på omkring kr. 1.500,- og et abonnement gælder i 24
måneder.
> - Abonnementet koster mindst kr. 75,- om måneden.
> - Nummerportering koster ca. kr. 200,- (til den fragående operatør).
> - Et opkald til et fremmed mobilnet er ofte meget dyrere (ca. kr. 3,- til
> 6,-/min) end indenfor det egne net (ca. kr. 1,50 til 3,-/min).
> - Det første minut beregnes ofte fuldt uanset om det bliver brugt eller
ej.

Yaaarrrggh!
Det er da ren pirateri. Godt man blev født nord for grænsen.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.



Lars Raaby (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Lars Raaby


Dato : 12-02-03 20:19

Fischer skrev bl.a.:
> Yaaarrrggh!
> Det er da ren pirateri. Godt man blev født nord for grænsen.
Ja bare ikke når man kikker på hvad en bil koster her og så i
Tyskland. Men det er jo en helt anden historie.

Der skal ikke gives tilskud til mobiltelefoner.

--
Med venlig hilsen
Lars Raaby



Ole Rasmussen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 12-02-03 23:32



Hej

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dk> wrote:

>Der skal ikke gives tilskud til mobiltelefoner.

Nej - Men til biler ville det være godt !

--
M.v.h. Ole®

Kasper Vibe Grevsen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Vibe Grevsen


Dato : 14-02-03 17:41

> Nej - Men til biler ville det være godt !
>

Denne Ferrari er Shell-låst og kan kun køre på V-Power de første 1000 km...


--
Kasper



Fischer (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 14-02-03 19:00

> > Nej - Men til biler ville det være godt !
>
> Denne Ferrari er Shell-låst og kan kun køre på V-Power
> de første 1000 km...

Hvis den er billig nok, så er det sgu ok for mig!
Og hvis man bliver træt af Shell kan man jo bare unlocke den.


*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.



Leif Neland (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 15-02-03 16:07


"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:b2j66v$hm7$1@sunsite.dk...
> > Nej - Men til biler ville det være godt !
> >
>
> Denne Ferrari er Shell-låst og kan kun køre på V-Power de første 1000
km...
>
>
Hvorlænge er en Ferrari om at køre 1000km på autobahn? Nok ikke 6 måneder...

Leif



Fischer (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 15-02-03 16:00

> I danskere har det hamrende godt vedrørende mobiltelefoni.

Det må man nok være enig i.
Der er kommet tyske taletidskort på http://prepaid.starthotel.dk/

Ud over at det er dyrt for en startpakke i Tyskland, så er prisstrukturen
ret uigennemsigtig.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.



Leif Neland (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 15-02-03 16:04


"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b2di07$1bmiua$1@ID-62896.news.dfncis.de...
> "Hans Paulin" <his@it.dk> skrev i en meddelelse
> news:b2d4l7$b9g$1@sunsite.dk
> > Claus E Beyer wrote:
>
> >> Det lyder godt nok smart, men man kan også frygte at unlocking med
> >> tiden bliver forbudt af Folketinget, når det bliver sat i system på
> >> den måde.
>
> > ...folketinget er formentlig bedøvende...
>
> Det kan jo være at Folketinget finder det konkurrencehæmmende at der
> ikke længere vil blive solgt telefoner med tilskud. Konkurrence er jo en
> "hellig ko" for EU.
>
Ikke altid.

Det er jo blevet forbudt at importere film/musik/bøger(?) fra udenfor eu,
hvis den autoriserede distributør ikke siger god for det.

Leif



Christian Poulsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 12-02-03 18:52

> 'Gå i det lokale supermarked og få din mobiltelefon låst op gratis. Så
> kan du nemt skifte teleselskab', lyder tilbuddet fra en af telebranchens
> miniputter, discountteleselskabet CBB Mobil.'
>
> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=256019

'Både Dansk Supermarked og FDB truer med at opsige samarbejdsaftaler med
CBB Mobil, der vil låse sine konkurrenters mobiltelefoner op. Skadeligt
for forbrugerne, mener dagligvare-koncernerne.'

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=18050



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste