Mobiltelefon, levetid?
Fra : Zarh

Dato : 11-02-03 15:20

Hvor lang levetid regner man med en mobiltelefon har, eller er det
fuldstændigt umuligt at svare på? Jeg har en Nokia 3310 og har haft den i 3
år, men nu er den begyndt at slukke helt uden forvarsel og det trods det at
batteriet lige er ladet op til tider, eller hvad kan der gøres ved det?

Fra : Jesper Winding

Dato : 11-02-03 15:22

Jeg skifter ca. hvert andet år. både fordi at der er kommet bedre telefoner
og bedre design i det forløb - og så plejer man stadig at kunne få en ok
brugt pris for den man har, hvis altså man har købt en af de gode (dyre).
--
Jesper

Fra : René Andreasen

Dato : 11-02-03 16:11

Har du prøvet med at opdatere softwaren? Ellers er det bare batteriet der
skal skiftes tror jeg..!

Fra : JMo.

Dato : 11-02-03 17:55

"Zarh" <zarh@ofir.dk> wrote in news:b2b0pv$iq8$1@sunsite.dk:

> [...]
> den i 3 år, men nu er den begyndt at slukke helt uden forvarsel og det
> trods det at batteriet lige er ladet op til tider, eller hvad kan der

Som tommelfingerregel holder et batteri maksimalt til 500-1000 opladninger
ved *optimale* betingelser (afhængig af type).

Ved "normal" brug skal du nok ikke forvente mere end maksimalt det halve.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 12-02-03 22:13

> Hvor lang levetid regner man med en mobiltelefon har, eller er det
> fuldstændigt umuligt at svare på?

Det er jo meget forskelligt - alt efter hvor hård man er ved telefonen...

Jeg skifter ca. en gang om året...

--

Med venlig hilsen,

Morten Nielsen