C55 + sonofon, HTTP profil?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-02-03 11:28

Hejsa

Nu har jeg efter hånden fået mit problem ned til at det er min http profil
der er noget galt med. Når man wapper på en c55 bruger den wap profilen
(duh! , men nå man vil downloade en et java program, så ligger den vist
nok på og ringer op med HTTP profilen (den hedder vist nok "JAVA provilen"
på tysk), og her har jeg så et problem. Jeg har prøvet sonofons wap
instillinger, men de virker altså ikke. Jeg prøver at downloade fra
midlet.org/wap. Nogen der kan hjælpe?

mvh Frank

Fra : Morten Riis

Dato : 11-02-03 14:31

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e48cf8c$0$2543$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> på tysk), og her har jeg så et problem. Jeg har prøvet sonofons wap
> instillinger, men de virker altså ikke. Jeg prøver at downloade fra

Ja du behøver ikke bruge HTTP-profilen, men bare wappe dig frem til
midllet.org/wap for at hente midlets.

Grunden til at den bruger HTTP-profilen er vel at den tror at den skal på
nettet. Altså at din fon tror at den skal være modem til at komme på
internettet (ikke wap). I det tilfælde kræves det at du har SONOFON Internet
(hvilket er gratis, men kræver et brugernavn og password).

Så du skal sørge for at du bruger WAP profilen til at wappe med og HTTP
profilen hvis du skal på internettet. HTTP bruges eksempelvis hvis du skal
hente mail på internettet via en java midlet eller gå på nettet sammen med
en bærbar/PDA, hvor din C55 bruges som modem.

/morten

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-02-03 14:41

> [...]
> hente mail på internettet via en java midlet eller gå på nettet sammen med
> en bærbar/PDA, hvor din C55 bruges som modem.

Jeg har læst flere steder nu, at den bruger HTTP profilen, når den
downloader. Jeg kan fint wappe, finde java programmet og downloade jad
filen, men når jeg så skal til at downloade jar filen (via jad filen), så
bruger den HTTP profilen. Hvor får man det brugernavn og password man skal
bruge?

mvh Frank