csd opsætning?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-02-03 13:05

Ja, nu skal der selvfølgelig leges lidt med den nye mobil

Wap virker fint nok. Jeg kan surfe, downloade billeder og ringetoner, men da
jeg prøvede at downloade et java spil fra midlet.org, så sagde den "felj i
csd opsætning" eller sådan noget ligende. Havd betyder det?

mvh Frank

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 10-02-03 13:21

Frank K. Jensen wrote:
> Ja, nu skal der selvfølgelig leges lidt med den nye mobil

Hvilken mobil?

> [...]
> men da jeg prøvede at downloade et java spil fra midlet.org, så sagde
> den "felj i csd opsætning" eller sådan noget ligende. Havd betyder

Prøv at sætte noget som "forbindelsestyp" til noget som "permanent" eller
"kontinuirlig".

--
Rainer Schöbe
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-02-03 13:38

> Hvilken mobil?

Nå ja Det er en C55

> Prøv at sætte noget som "forbindelsestyp" til noget som "permanent" eller
> "kontinuirlig".

Det er nok fordi at jeg ikke ved så meget om det (min første mobil)

Hvad er forskellen på wap, http og csd. Jeg kan lave nogle forskelle
indstillinger forskellige steder....?

mvh Frank

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 10-02-03 14:22

Frank K. Jensen wrote:
> [...]

Fungerer det nu?

> Hvad er forskellen på wap, http og csd. Jeg kan lave nogle forskelle
> indstillinger forskellige steder....?

WAP (=Wireless Application Protocol) er en form af internet, baserer på sproget
WML og er oprindeligt konstrueret til mobiltelefoner og pda's.

CSD (=Circuit Switched Data) er en slags af dataforbindelse med mindst én
kontinuerlig kanal (i modsætning til GPRS). En særform er HSCSD (=High Speed
Circuit Switched Data), hvor p.t. op til fire kontinuerlige kanaler bundtes.

SIEMENS C55 er ikke egnet til brug af HSCSD.

--
Rainer Schöbe (Tyskland)
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-02-03 14:33

> Fungerer det nu?

Den er lige til opladning. Det er ikke så'n når man volds bruger den her i
starten

> [...]
bundtes.

> SIEMENS C55 er ikke egnet til brug af HSCSD.

Og http? Jeg spørger fordi, at jeg kan ændre i instillingerne under wap
profiler og/eller http profiler.

mvh Frank

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 10-02-03 14:34

Frank K. Jensen wrote:
> Og http? Jeg spørger fordi, at jeg kan ændre i instillingerne under
> wap profiler og/eller http profiler.

Jeg ved ikke om C55 kan bruges som modem til f.eks. en bærbar computer. Hvis ja,
så tror jeg at en http-profil er til at opsætte et sådant indvalg.

--
Rainer Schöbe (Tyskland)
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-02-03 15:12

> Jeg ved ikke om C55 kan bruges som modem til f.eks. en bærbar computer.
Hvis ja,
> så tror jeg at en http-profil er til at opsætte et sådant indvalg.

Ja ok, det havde jeg ikke lige tænkt over.

Jeg bruger sonofon og har indtastet følgende i wap profilen:

WAP-parametre:
IP: 212.088.064.008
port: 9201
auto afbryd: 30 sek.

CSD-data:
dial-up-nr: 40900089
type: ISDN
bruger: sonofon
pass: <ingen>

GPRS:
deaktiver GPRS: ja

Og den siger: "Ugyldig CSD profil", når jeg prøver at downloade et java
program.

mvh Frank

Fra : Helmut Lotti

Dato : 10-02-03 15:15

Husk lande-kode i opkaldsnummer:

+45 40 90 00 89

Helmut Lotti

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-02-03 15:17

> Husk lande-kode i opkaldsnummer:
>
> +45 40 90 00 89

Er det nødvendig? Jeg kan jo godt wappe.

mvh Frank

Fra : Helmut Lotti

Dato : 10-02-03 15:19

Jeg vil mene, at det kan skyldes din fejlmeddelelse!
Prøv det, det sker der jo ikke noget ved, og vend tilbage med resultat!

Helmut Lotti

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-02-03 15:22

> Jeg vil mene, at det kan skyldes din fejlmeddelelse!
> Prøv det, det sker der jo ikke noget ved, og vend tilbage med resultat!

Så er det prøvet, desvære uden held :-/

Den kan iøvrigt fint finde filen, for den spørger om den skal downloade de
10Kb som den fylder, og hvad man vil gemme den under.

mvh Frank

Fra : Helmut Lotti

Dato : 10-02-03 15:28

Ved ikke umiddelbart hvad dit problem skyldes, men har et par bud:

Den jave app. du forsøger at hente er ikke gratis.
Den pågældende side understøttet kun GPRS!

Det er mine bedste bud

Held og lykke med at få det til at virke

Helmut Lotti

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-02-03 15:46

Den skulle være gratis: http://midlet.org/index2.jsp

> Den pågældende side understøttet kun GPRS!

Hmmm, det ved jeg ikke noget om, men synes i hvert fald ikke, at de skriver
det.

Jeg har nu sat http instillingerne til det samme som wap, og nu siger den
ikke "Ugyldig CSD profil", men bare "Fejl ved overførelse"...?

> Held og lykke med at få det til at virke

Tak

mvh Frank

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 10-02-03 16:10

Hej Frank!

Frank K. Jensen wrote:
> WAP-parametre:
> IP: 212.088.064.008
> port: 9201

Prøv det ellers med 9202 eller 9203.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-02-03 19:08

> Prøv det ellers med 9202 eller 9203.

Er det noget du har erfaring med? Sonofon skriver jo ellers port 9201.

mvh Frank

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 10-02-03 19:39

Frank K. Jensen wrote:

> Er det noget du har erfaring med? Sonofon skriver jo ellers port 9201.

Jeg bruger hverken Sonofon eller SIEMENS, men min hjemmeoperatør (tyske E-Plus)
oplyser at der i nogle tilfælde skal anvendes port 9202 (eller 9203 - det kan
jeg desværre ikke mere huske).

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-02-03 20:39

In article <b28rub$1a2bfm$1@ID-60766.news.dfncis.de>, Rainer Schöbe wrote:

> Jeg bruger hverken Sonofon eller SIEMENS, men min hjemmeoperatør (tyske E-Plus)
> oplyser at der i nogle tilfælde skal anvendes port 9202 (eller 9203 - det kan
> jeg desværre ikke mere huske).

9200 = normal
9201 = Permanent
9202 = Krypteret normal