Overtakserede numre - Navnekonvention
Fra : Jimmy

Dato : 07-02-03 23:59

Hej

Jeg er ved at lave en SMS-parser, som skal udføre forskellige opgaver
afænngig af, hvad der står i SMS'en.

Navnekonvention
Site [space] Kommando [space] Evt. kode

F.eks.
MOBI AKTIVER CSD65D

Kunne aktivere ens mobilnummer.

MOBI SUBSCRIBE
og
MOBI UNSUBSCRIBE

Kunne melde en til og fra en liste.

Er der en, der har bemærket, om der normalt anvendes en simplere
navnekonvention?

Jeg regner ikke med at få nogle svar, men prøver lykken

Mvh
Jimmy

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 08-02-03 00:21

> [...]
> navnekonvention?
>
> Jeg regner ikke med at få nogle svar, men prøver lykken

Jeg ved ingen ting men har planer om at lave en web-kalender (bare et
lille hobby projekt til mig selv) her om et par måneder (når jeg forhåbenlig
har lidt mere tid), hvor jeg vil kunne skrive aftaler ind via sms. Jeg havde
tænkt mig noget lignende:

sms som mail:

mail@site.dk brugernavn password datokode text text text text text...

eller

brugernavn@site.dk password datokode text text text text text...

Jeg vil også gerne have serveren til at sms'e til bage, men den har jeg ikke
fundet en (gratis) løsning på endnu.

Vil meget gerne høre hvis du finder ud af noget smart

mvh Frank

Fra : Jimmy

Dato : 08-02-03 00:52

> mail@site.dk brugernavn password datokode text text text text text...
>
> eller
>
> brugernavn@site.dk password datokode text text text text text...

Ovenstående kræver jo en computer, der altid er online samt en mailklient,
som kan parse emails.
Det er nok ikke den mest hensigtsmæssige eller lette løsning.

Hvad med at du har et webinterface, hvor du indtaster dine aftaler og så
modtager SMS og/eller emails når tiden oprinder?

Det er lettere at lave og mere sikkert, da du ikke har user/pass i klar
tekst i din "Sendt post".

> Jeg vil også gerne have serveren til at sms'e til bage, men den har jeg
ikke
> fundet en (gratis) løsning på endnu.

Jeg tror ikke du finder en, i længden, gratis løsning.
Telia og Sonofon tilbyder fortsat gratis SMS til deres brugere igennem deres
mail-gateways, men de er både ustabile og ofte langsomme.

Jeg foreslår, at du finder dig en gammel mobil, et datakabel, en
Linux-computer, lærer Perl og anvender GSMLIB

Mvh
Jimmy

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 08-02-03 16:27

> Ovenstående kræver jo en computer, der altid er online

Ja det er klart

> samt en mailklient, som kan parse emails.

Jeg har ikke ledt efter en løsning endnu, men det skulle vel ikke være så
svært

> Det er nok ikke den mest hensigtsmæssige eller lette løsning.

Jeg tror, at du har misforstået mig, læs videre

> Hvad med at du har et webinterface, hvor du indtaster dine aftaler og så
> modtager SMS og/eller emails når tiden oprinder?

Ja klart! Det er jo netop hovedformålet med en web-kalender. Altså en
kalender der fungerer via web'et Men det kunne bare også være sejt, at
man, når man står ude i byen, lige hurtigt kunne skrive en aftale ind som
sms.

> Det er lettere at lave og mere sikkert, da du ikke har user/pass i klar
> tekst i din "Sendt post".

Ja, sikkerheden er selvfølgelig et problem med sms, men ok, hvis folk vil
hacke min kalender og se mine private aftaler, så er det nok ikke jordens
undergang

> [...]
deres
> mail-gateways, men de er både ustabile og ofte langsomme.

Ja, det var godt i "gamle dage", da man kunne det ved alle

> Jeg foreslår, at du finder dig en gammel mobil, et datakabel, en
> Linux-computer, lærer Perl og anvender GSMLIB

Jep, men jeg gad bare ikke at bruge penge på det, endnu i hvert fald.

mvh Frank

Fra : Fischer

Dato : 08-02-03 07:38

> Er der en, der har bemærket, om der normalt anvendes en simplere
> navnekonvention?

Jeg tror generelt man skal søge mod korte beskeder - f.eks. ved at bruge
forkortelser.
Hvis en dansker skal skrive 'Subscripe' er der jo en vis chance for at man
staver forkert.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.
"Sømmet i bund Møller - der er problemer på Webdanes".