Lorte SPV!
Fra : Carsten

Dato : 07-02-03 13:14

Nu er jeg sgu ved at være træt af at min SPV ikke funger optimalt, efter den
lede opdatering Orange sendte ud sidste mdr.

Selv om den er købt sidste år, omkring udgivelses dagen, så må man kunne
returner lortet og få penne tilbage, med henvisning til den 2 årig
reklamations, da produktet ikke virker optimalt, efter hensigten.

Jeg har mistet mange opkald fordi jeg ikke kan høre når den ringer, den
ringer slet ikke højt nok eller på sådan en måde at jeg høre den.
Vibrator funktionen kan jeg heller aktiver, så jeg registrere ikke at den
ringer når jeg køre bil, for et hånd frit sæt til bilen har de heller ikke
fundet ud af at lave.

Mange af de opkald jeg går glip af er bla. fra kunder, det er dem jeg lever
af.
De går da bare andre steder hen, hvis man ikke "gider" at tage sin telefon.

Jeg låser telefonens taste tur, da jeg ikke gider og have 200 fejl opkald
fordi min telefon ringer op til folk nede i lommen.

Men når man så modtager en SMS, så fryser telefonen og man må hive batteriet
ud.
Det resulter i at den modtaget SMS er væk når man får liv i telefonen igen.

Jeg tror sgu at jeg laver en underskrift indsamling blandt SPV kunder, at
hvis Orange ikke giver et plaster på såret og en fornuftig dato for hvornår
det virker.
Så returnér vi telefonen, de vil nok ikke være glad for at få et par 100 SPV
telefoner retur!

Hvad siger i?

Carsten

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 07-02-03 17:46

"Carsten" <howar@NOSPAMadslhome.dk> wrote

> Nu er jeg sgu ved at være træt af at min SPV ikke funger optimalt, efter
den
> lede opdatering Orange sendte ud sidste mdr.

Kan man ikke nedgradere, så den er tilbage til den funktionelle tilstand ?
Orange er vel i stand til at flashe den tilbage igen.

--
Mvh Henrik.

Fra : Lasse

Dato : 07-02-03 22:31

Hey!

"Henrik Aarfeldt" wrote

> Kan man ikke nedgradere, så den er tilbage til den funktionelle tilstand ?
> Orange er vel i stand til at flashe den tilbage igen.

Det er egentlig underordnet, jeg er selv den uheldige indehaver af en SPV,
og føler godt og grundigt at Orange har taget mig ved næsen, ved at love en
telefon som kan ALT! De glemmer bare at fortælle, når de roser deres telefon
til skyerne, at man ikke kan skrive danske tegn, at den ikke har ordbog og
så videre.. At man så kommer hjem og opdager dette, det faktum at joysticket
er det værste i telefoniens historie er bare nogle af de ting man kan miste
enhver respekt for Orange over. Den seneste opdatering har bare været et
valg mellem pest og kolera... Allerede inden opdateringen frøs min telefon
ved opkald og først når jeg kiggede på den opdagede jeg at den havde sagt
"anonymous calling" i et par timer... SMS'er der bliver væk, og ringetoner
som er alt for svære at høre .. Man kunne blive ved. Der har vist være alt
for meget fokus på at gøre den så "sej" som muligt, og glemt at optimere
dens væsentligste feature: telefonidelen..

Er der noget der forresten er irriterende er det at man ikke kan høre musik
uden at den hakker bare man rører ved en tilfældig knap, den har ganske
enkelt ikke ressourcer til at vise menuer samtidigt med musik, sikkert bare
fordi musikafspilningen ikke er prioriteret højt nok mod processoren, men
det hjælper da ikke mig som bruger...

Jeg er med på en underskrift indsamling!

/Lasse

Fra : Prestij

Dato : 08-02-03 01:21

Mig bekendt kan man ikke kræve pengene tilbage men evt bytte til en ny SPV
tlf eller anden model.
Men der vidst også noget med at man kan kræve nogen af sine penge tilbage.

Jeg er helt med på at SPV er noget SHIT sagt på pænt dansk LORT LORT og
atter LORT.

Jeg slap heldigvis med min idag til en rimelig pris...og købte en Nokia 6610
helt ny.

Jeg kan kun sige EN TING "NOKIA KØRER" og jeg har ingen problemer med den
endnu.

Mht underskrift samling kunne jeg være med .....men det er forsent for mig.

Til alle jer som sælger evt sin SPV eller returnere den....KØB EN
NOKIA....de KAN lave telefoner.

HELD & LYKKE

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-02-03 05:40

In article <b21ih3$178tn4$1@ID-101693.news.dfncis.de>, Prestij wrote:
> Mig bekendt kan man ikke kræve pengene tilbage men evt bytte til en ny SPV
> tlf eller anden model.
> Men der vidst også noget med at man kan kræve nogen af sine penge tilbage.

Du kan anmode om at få afhjulpet fejlen eller få telefonen byttet.

Såfremt fejlen ikke kan afhjælpes kan du kræve handelen ophævet.
Dvs fuld pris tilbage. Jeg ved ikke m.h.t. om man kan få
abonnementspenge tilbage også, men du kan ihvertfald få det
hævet før tid.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-02-03 02:39

"Lasse" <lassevj@hotmail.com> wrote

> Det er egentlig underordnet

Næ...det mener jeg ikke det er....hvis man ikke kan leve med de 2 bugs der
er i den nye software, så er det da ganske praktisk at kunne nedgrade.

> jeg er selv den uheldige indehaver af en SPV,
> og føler godt og grundigt at Orange har taget mig ved næsen, ved at love
en
> telefon som kan ALT!

Hva'....havde du ikke mulighed for at sætte dig ind i tingene før du købte
telefonen ?
Hvis du havde sat dig ind i hvad den kunne/ikke kunne, og hvad dine
krav/forventninger var, så havde du jo sparet hele besværet.
Det er vel næppe Orange's skyld, at du ikke har sat dig ind i tingene.

> De glemmer bare at fortælle, når de roser deres telefon
> til skyerne, at man ikke kan skrive danske tegn,

Det skriver de heller ikke den kan....de skriver faktisk at den understøtter
engelsk.

> at den ikke har ordbog

Min havde ordbog.....det har din sikkert også.

> [...]
joysticket
> er det værste i telefoniens historie er bare nogle af de ting man kan

Æh....den dummeste i denne sammenhæng er da dig....hvorfor har du ikke
afprøvet joystikket, før du købte ?
Prh...sæt dig ind i tingene før du køber, så sparer du en masse ærgelser,
både for dig selv + andre.

--
Mvh Henrik.

Fra : Lasse

Dato : 08-02-03 17:52

Hej Henrik,

Du er øjensynligt glad for din SPV, men jeg er ikke... At joysticket samt
alt det andet ser ud til at virke fint i butikken er jo det eneste man kan
tjekke, man kan jo ikke stå og teste hvordan joysticket og de elendige
nummer-taster er igennem en hel dag, og det burde heller ikke være
nødvendigt, for aldrig før har jeg oplevet en telefon hvor man burde være
bekendt med SÅ meget på forhånd...

Men nu du er så god til at forsvare den, så har du måske også en sætning
klar i MS og Oranges' forsvar, til det faktum at de har certifikatlåst
telefonen så man ikke kan installere programmer, som ikke liiige er leveret
af Orange. Det svarer til at Dell og IBM's computere kun tillader at man
installerer programmer købt igennem dem, det er da på ingen måde rimeligt,
især når man køber en telefon med Microsoft styresystem...

En anden ting; jeg købte min UDEN Orange abb, og bruger en anden operatør.
Når man så ringer til deres kundeservice for at få hjælp henviser de bare
til den anden operatørs kundeservice, selvom det intet har med NETTET at
gøre, men telefonen! Hvordan skal en anden operatør kunne tage sig af det,
når det jo er ORANGE som står som producent.. De har vist misforstået
noget...

/Lasse

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-02-03 18:17

> [...]

> nummer-taster er igennem en hel dag, og det burde heller ikke være
> nødvendigt, for aldrig før har jeg oplevet en telefon hvor man burde være

Når en telefon kan så meget som SPV'en faktisk kan, så stiller det også
store krav til brugeren.

Når man nu køber en bil...så har man været ude og prøve-køre den i 30
minutter.
Man køber bilen...og efter 1 uges brug går det op for en, at sædet faktisk
ikke er særligt optimalt til en selv.
Er det så pludselig en lorte-bil ?.....og har man krav på at sælgeren tager
den tilbage ?

> [...]
> klar i MS og Oranges' forsvar, til det faktum at de har certifikatlåst
> telefonen så man ikke kan installere programmer, som ikke liiige er

Det er ikke Orange der leverer software'n....det er Microsoft der har
indbygget en certifikat-funktion på applikationerne i styre-systemet, og den
feature har Orange valgt at aktivere.

Forestil dig, at en udvikler laver noget skod-programmel, som du så
installerer på telefonen.
Den dårlige kodning gør, at din telefon virker endnu dårligere end du syntes
den gør nu....
Så....det er faktisk også for at beskytte brugerne, at denne certificering
er aktiveret.

Man kan godt få certificert sine applikationer, dog er det vist en anelse
kostbart for tiden.
Der har været snak om, at certificerings-processen skal ændres.

> [...]
> gøre, men telefonen! Hvordan skal en anden operatør kunne tage sig af det,
> når det jo er ORANGE som står som producent.. De har vist misforstået

http://orange.dk/spv/faq
Der kan du læse, at vælger du en anden operatør, så er Orange ikke til
rådighed mht support.

Igen....det er en rigtig god ide, at sætte sig ind i tingene, før man køber.

--
Mvh Henrik.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-02-03 05:38

In article <3e442586$0$133$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Lasse wrote:
> [...]
> og føler godt og grundigt at Orange har taget mig ved næsen, ved at love en

Det er et Microsoft styresystem, så du kan forvente at det kører
langsomt, crasher en gang om dagen, opfører sig mærkeligt, og kun
kan halvdelen af det de lover.

> De glemmer bare at fortælle, når de roser deres telefon
> til skyerne, at man ikke kan skrive danske tegn, at den ikke har ordbog og
> så videre..

Du skal da bare opgradere til Microsoft SPV 2.0 når den kommer
næste år. Du burde vide at væsentlige opgraderinger koster penge.

> At man så kommer hjem og opdager dette, det faktum at joysticket
> er det værste i telefoniens historie er bare nogle af de ting man kan miste
> enhver respekt for Orange over.

Hvorfor det ? Det er Microsoft der angiveligt har tyv-stjålet
en halvfærdig software fra en underleverandør, og givet det til
en anden. De er blevet stævnet for det.

Så dem der har lavet softwaren har skiftet til Symbian platformen.

> [...]
> for meget fokus på at gøre den så "sej" som muligt, og glemt at optimere
> dens væsentligste feature: telefonidelen..

Ligesom Windows. Det er typisk Microsoft.

> [...]
> fordi musikafspilningen ikke er prioriteret højt nok mod processoren, men

Kører perfekt på en Nokia 6610, som også flyver gennem menuerne.

Fra : GiWeo

Dato : 08-02-03 17:08

Hejsa

>Nu er jeg sgu ved at være træt af at min SPV ikke funger optimalt, efter den
>lede opdatering Orange sendte ud sidste mdr.

Så gå ned i Orange butikken of få en ned-gradering - tager ca 10 min.

> [...]
>ringer når jeg køre bil, for et hånd frit sæt til bilen har de heller ikke

Gå i profiler og "Sæt til standard" og lad være med at pille ved andet
- så ringer telefonen på højeste niveau

> [...]
>det virker.
>Så returnér vi telefonen, de vil nok ikke være glad for at få et par 100 SPV

Ja, det får i hvert fald ikke min telefon retur.....

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk
Lad os snakke på MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 09-02-03 11:28

"GiWeo" <giweo@hotmail.com> wrote in message

> Ja, det får i hvert fald ikke min telefon retur.....

Heller ikke min - jeg er 99.9% tilfreds med den efter opdateringen. Det
eneste "problem" er
at T9-ordbogen er ikke helt som den skulle være (løsning er nok en hard
reset, men fejlen generer mig egentlig ikke - endnu

--
Chris
: )

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 10-02-03 00:11

"Carsten" <howar@NOSPAMadslhome.dk> wrote in message

> [...]
hvornår
> det virker.
> Så returnér vi telefonen, de vil nok ikke være glad for at få et par 100

I kan også godt få min underskrift.
Jeg er ganske vist ikke SPV-ejer (Heldigvis) men jeg har fulgt udviklen
meget nøje med hensyn til SPV'en og jeg må indrømme
at det ikke har skortet på utilfredse brugere så hvis IKKE-SPV-ejere må
deltage i en sådan underskriftindsamling så er jeg med.

Steven.

--
Gimme the rockin' Wicky

Fjern 1977 fra mailadresse hvis du vil sende mail til mig
Remove 1977 from the mailadress if you wish to send me mail directly.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 10-02-03 20:32

"Steven Nybo Andersen" <steven1977@privat.dk> wrote

> I kan også godt få min underskrift.
> Jeg er ganske vist ikke SPV-ejer....

LOL.....hvor useriøst kan det snart blive....
Der går vel ikke længe før www.lortespv.dk dukker på.

--
Mvh Henrik.

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 11-02-03 09:09

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> LOL.....hvor useriøst kan det snart blive....

Hørt!

> Der går vel ikke længe før www.lortespv.dk dukker på.

*lol* Tjaa, hvorfor ikke?

--
Chris
(med en SPV der nu funker så godt som perfekt)

Fra : JMo.

Dato : 11-02-03 15:19

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in

> Der går vel ikke længe før www.lortespv.dk dukker på.

Egentlig mærkeligt at Orange ikke har fået en stråmand til at opkøbe
domænet, før en utilfreds kunde går igang