7210 og ringetoner fra nettet?
Fra : F-P

Dato : 07-02-03 10:18

Hej Gruppe!

Min kæreste har investeret i en nokia 7210 og vil gerne have nogle nye
ringetoner...

Vi har prøvet på at få fat i nogle inde fra coolsms.dk og brugsms.dk, dog
uden held! :(

Hvad gør vi galt? Vi gør som beskrevet på siden, men hun har ikke modtaget
nogle ringetoner endnu...

Glemte lige at sige at det er polyfoniske ringetoner det drejer sig om... Er
der evt. nogle indstillinger vi skal ændre, før vi kan modtage polyfoniske
ringetoner?

Håber i kan hjælpe os...

Mvh Peter

Fra : Jesper Winding

Dato : 07-02-03 10:52

Ville lige prøve om jeg har det samme problem på min. Ville hente en Poly
fra Coolsms - det koster 15 kr. pr. stk!!!! hvad tænker de på?!?

Denne service koster kr. 15,- plus 1 SMS besked takseret i henhold til dit
mobil-abonnement. <<
--
Jesper

Fra : Jesper Winding

Dato : 07-02-03 10:55

Og det er det samme med Brugsms.dk - faktisk er de to sider så ens at det må
være samme firma der prøver at svindle sig frem der. sq da for vildt.

Ellers ville jeg gerne have hjulpet, men dette var faktisk første gang jeg
selv ville prøve at hente en til min.

Er der nogen derude der ved hvor de kan hentes gratis?
--
Jesper

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 07-02-03 11:04

"Jesper Winding" skrev i en meddelelse news:b1vvq9$74m$1@sunsite.dk...
> Er der nogen derude der ved hvor de kan hentes gratis?

Vist desværre INGEN steder.... Alle de gode sider har fjernet dem da de blev
overfaldet af Koda! Men man kan stadig finde poly'erne som midi-filer og så
smide dem ned hvis man har datakabel eller IR....

Hygge...
Daniel

Fra : Jesper Winding

Dato : 07-02-03 11:18

Jeg havde det på fornemmeren :( er der så nogen der ved om datakablet til
7210 og 6610 med den nye Pop Port er kommet og hvad den koster?

--
Jesper

Fra : JMo.

Dato : 08-02-03 01:22

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> wrote in

> Jeg havde det på fornemmeren :( er der så nogen der ved om datakablet
> til 7210 og 6610 med den nye Pop Port er kommet og hvad den koster?

Ja, DKU-5 (med USB-port). Er klar til levering.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-02-03 05:33

In article <Xns931CDDC69494JMoUsenetPost@212.54.64.149>, JMo. wrote:
> "Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> wrote in

> Ja, DKU-5 (med USB-port). Er klar til levering.

Pris ?

P.t. uploader jeg billeder/musik/Java ved at smide det på en webside
og anvende wap.

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 08-02-03 12:00

meddelelse news:slrnb4923v.44p.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> P.t. uploader jeg billeder/musik/Java ved at smide det på en webside
> og anvende wap.

Har du noget kode til det - for det lyder smart :)

-Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-02-03 12:53

In article <3e44e33a$0$143$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Peter Skjelbo, eaid.dk wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en
> meddelelse news:slrnb4923v.44p.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Har du noget kode til det - for det lyder smart :)

Der skal 2 ting til, du skal sikre dig at din mime.conf
indeholder de rigtige mappings (hvis du er på Windows skal
du nok fedte et andet sted medmindre du bruger apache).

Herefter er det bare at lave en .wml side med links du kan klikke
på for at downloade.

En side med nogle ringetoner er her:
http://www.hal.varese.it/~fabioc/wap/_suonerie.wml

Den serveres af en almindelig webserver.

Og den er ret simpel:
<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
<wml>
<card title="Fabio's Ringtones">
</card>
</wml>

For java gælder at filerne skal have følgende type:

..jad text/vnd.sun.j2me.app-descriptor
..jar application/java-archive
..wml    text/vnd.wap.wml

Kan det være lettere ?

Fra : Christian Poulsen

Dato : 08-02-03 16:57

> Kan det være lettere ?

Nej, faktisk ikke.

Du ved tilfældigvis ikke hvordan man i .wml programmere en WAP-Push
service? Vil gerne have at folk får en besked i deres tjenesteindbakke
når jeg har opdateret min WAP-side med en ny funktion.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-02-03 18:23

In article <b239c4$aqp$1@sunsite.dk>, Christian Poulsen wrote:

> [...]
> service? Vil gerne have at folk får en besked i deres tjenesteindbakke
> når jeg har opdateret min WAP-side med en ny funktion.

Nokia har spandevis af doc på deres website, og ligeledes er der
en masse wed wapforum.org.

Men du kan vel ikke pushe ting ud ? Det kræver at du ringer op
til klienten. Eller tænker du at sende en specialkonstrueret
SMS ? Det er vist kun Sonofon der stadig har gratis mail->SMS.
Og der kan man ikke sende binære SMS'er så vidt jeg ved.

Fra : Christian Poulsen

Dato : 09-02-03 15:07

> Men du kan vel ikke pushe ting ud ? Det kræver at du ringer op
> til klienten. Eller tænker du at sende en specialkonstrueret

Se det var jeg ikke klar over.

Jeg forestille mig at push var en form for popup. Der 'pusher' man lige
som også en popup for at gøre opmærksom på noget. Havde forestillet mig
det nogenlunde det samme via wap. Hvor man så bare kunne 'pushe' en
besked tjeneste-indbakken.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-02-03 15:58

In article <b25n94$mrb$1@sunsite.dk>, Christian Poulsen wrote:

> [...]
> som også en popup for at gøre opmærksom på noget. Havde forestillet mig
> det nogenlunde det samme via wap. Hvor man så bare kunne 'pushe' en

Du kan muligvis godt lave hvad der svarer til en reklame-popup,
men det kræver at folk går ind på din side. I praksis ved jeg
ikke hvordan man OTA (Over-The-Air) pusher ting ud i tjeneste
indbakken, jeg kan selvfølgelig levere billeder, lyd og java.

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 10-02-03 16:23

meddelelse news:slrnb49ru9.474.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
<snip>Masser af dejlig kode</snip>
> Kan det være lettere ?
Nej, det kan vist ikke være lettere - det må jeg sige! Nu kan jeg så ikke
lade være med at tænke på at lave følgende:
Fra computeren går man på nettet og besøger en side hvorfra man kan uploade
java, billeder eller midi. Når filen er uploadet til siden, spytter siden et
wap-link ud. Fra wap-siden, og dermed fra waptelefonen, kan man downloade
den fil, man netop har uploadet fra computeren.
Dette er en service jeg med glæde vil stille til rådighed, koden er jo ikke
noget problem mere og med php/mysql kan det nemt administreres- dog er jeg
bange for, det næppe er helt lovligt? For hvad nu med ophavsrettigheder på
musikken? Er det mit eller brugerens ansvar? Hmm... Har ikke tid lige nu,
ellers vil jeg formulere et spørgsmål til jura-folkene...

-Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-02-03 20:31

In article <3e47c3d7$0$13241$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Peter Skjelbo, eaid.dk wrote:

> [...]
> wap-link ud. Fra wap-siden, og dermed fra waptelefonen, kan man downloade
> den fil, man netop har uploadet fra computeren.

Det kan du gøre på ethvert webhotel. Hvis du laver en mappe på
dit hotel der hedder wap, så er det bare at tilgå

http://www.dithotel.dk/ditdir/wap/melodi.mid

Kræver ikke wml eller kode.

> [...]
> musikken? Er det mit eller brugerens ansvar? Hmm... Har ikke tid lige nu,
> ellers vil jeg formulere et spørgsmål til jura-folkene...

Det nærmeste en dom der er på dette område er fra Bamses BBS i
Aalborg. Han havde enten piratting eller børneporno liggende
(kan ikke huske hvad).

Da hed det i dommens præmisser, at han alene blev dømt på de
ting han havde flyttet over i andre navngivne mapper, og dermed
altså kendte indholdet af.

Han blev ikke dømt på det materiale i indboksen som ikke var
sorteret, da han ikke kendte indholdet heraf.

Håber det er tilstrækkeligt. Du skal altså slette ulovligt
materiale når det kommer til dit kendskab. Ligesom TDC gør
det når nogen anmelder piratting i deres nyhedsgrupper
(alt.binaries.warez etc)

Fra : JMo.

Dato : 08-02-03 13:48

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in

> Pris ?

Desværre, der må du spørge en forhandler.

Fra : Jesper Winding

Dato : 08-02-03 14:25

Har fundet den til ca. 500 i sverige - bare brug google :)
--
Jesper

Fra : Jesper Winding

Dato : 08-02-03 14:32

Øhh - med røde ører tror jeg så vist nok den var norsk!
http://makeashorterlink.com/?Z3BE15363

--
Jesper

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-02-03 13:29

Jesper Winding skrev:

>Og det er det samme med Brugsms.dk - faktisk er de to sider så ens at det må
>være samme firma der prøver at svindle sig frem der. sq da for vildt.

Svindel? Hvorfor?

Kig i bunden af siderne:
|Alle tjenester leveres af SMS A/S

Det er altså et firma der leverer en pakkeløsning, med websider og
hele balladen.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Nu også unlocking/opdatering af Nokia 6100, 6610, 7210 m.fl.

Fra : Jesper Winding

Dato : 07-02-03 14:31

Jeg syntes det er svindel når folk kan få et andet indtryk end tilsigtet for
at få penge ud af folk til en ureel pris i forhold til varen - her er det
tydeligvis tilsigtet at det skal fremstå som 2 forskellige firmaer
(forskellige adresser, logo'er, udseende) og så stadig bare er det samme
firma der prøver at svindle penge ud af folk... det kan godt være vi ikke
har samme syn på hvad der er svindel og ikke - nogen betaler også formu'er
til Maria Duvall hver gang kupon nyhederne kommer - men i mine øjne er det
sq stadig svindel!
--
Jesper

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-02-03 15:31

Jesper Winding skrev:

>Jeg syntes det er svindel når folk kan få et andet indtryk end tilsigtet for
>at få penge ud af folk til en ureel pris i forhold til varen -

Tja, hvis folk vil betale...

> [...]
>(forskellige adresser, logo'er, udseende) og så stadig bare er det samme
>firma der prøver at svindle penge ud af folk...

Ehh - CoolSMS og BrugSMS er IKKE det samme:
http://whois.fergusons.dk/?query=brugsms.dk
http://whois.fergusons.dk/?query=coolsms.dk

- de bruger blot samme "leverandør", nemlig SMS A/S - www.smsas.com
Du finder MASSER af andre sites der bruger deres service.

> [...]
>til Maria Duvall hver gang kupon nyhederne kommer - men i mine øjne er det

Her er uden tvivl tale om svindel - du får ikke den lovede
Lotto-gevinst osv. Du får de lovede produkter hos SMS-leverandørerne -
så er der ikke tale om svindel.

Jeg kan ikke forstå hvad det er du himler op over.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jesper Winding

Dato : 07-02-03 15:45

At de ruinerer folk og især de unge med en urimelig pris for noget der burde
koste 1 kr. og jeg har ikke en boksebold og har for den sags skyld aldrig
gået til boksning - så jeg har ikke andet at afreagere på! :)

Jeg mener ikke at "hvis folk vil betale" er ensbetydende med god
markedsøkonomi og moral - men, du har da ret i at mange ting koster en
formue ud over produktionsomkostninger. det er sq også derfor jeg altid
prutter flere tusind kroner af mine hårde hvidevarer.

Men her virker det som om siderne er specielt targetet på de unge - og unge
har ikke altid lige styr på hvor meget deres regning løber op i - og det er
sq en lorte position for unge at sidde i, når de som 18 årige står i Ribers!

Og forresten. At coolsms og brugsms ikke er det samme - er sq det samme som
at sige ost1 og ost 2 ikke er det samme når de begge koster det samme og
begge kommer fra Arla!!!

Jeg burde virkeligt få fat i sådan en boksebold!!!
--
Jesper

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-02-03 16:03

Jesper Winding skrev:

>At de ruinerer folk og især de unge med en urimelig pris for noget der burde
>koste 1 kr. og jeg har ikke en boksebold og har for den sags skyld aldrig
>gået til boksning - så jeg har ikke andet at afreagere på! :)

Der er IKKE tale om svindel - du bytter rundt på begreberne.

Hvis du mener du kan få et firma til at løbe rundt ved at tage 1 kr.
for en ringetone - så prøv da! Det kan IKKE løbe rundt! Om prisen er
for høj, det kan diskuteres, men der skal jo betales for udsending af
SMS, koda-afgift, husleje, moms, løn til udviklere, supportere og
meget mere - og der skal også gerne være et overskud.

>Jeg mener ikke at "hvis folk vil betale" er ensbetydende med god
>markedsøkonomi og moral

Det har jeg heller ikke påstået.

>Men her virker det som om siderne er specielt targetet på de unge -

Uden tvivl, ligesom de fleste andre SMS-sider er det - det er primært
de unge der vil betale for det.

>og unge
>har ikke altid lige styr på hvor meget deres regning løber op i

Det kan ikke være firmaernes problem! Det må være forældrenes (eller
de unges eget) problem.

>- og det er
>sq en lorte position for unge at sidde i, når de som 18 årige står i Ribers!

Det er en helt anden snak, der er IKKE tale om svindel når man får den
vare man betaler for.

>Og forresten. At coolsms og brugsms ikke er det samme - er sq det samme som
>at sige ost1 og ost 2 ikke er det samme når de begge koster det samme og
>begge kommer fra Arla!!!

Det er nu engang to forskellige firmaer der udbyder nogle services -
at en af leverandørerne så er den samme, det er en anden sag.

Netto og Brugsen er ikke den samme firma, selvom de begge fører ost1
og ost2 fra Arla!

>Jeg burde virkeligt få fat i sådan en boksebold!!!
>Der er ingen grund til panik!

De to sætninger harmonerer ikke rigtig.

Nå, jeg vil tage på weekend!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jesper Winding

Dato : 07-02-03 16:41

God tur :)

Se om du kan finde en "billig" boksebold på din tur...
--
Jesper

Fra : F-P

Dato : 07-02-03 15:14

> [...]
> fra Coolsms - det koster 15 kr. pr. stk!!!! hvad tænker de på?!?

> Denne service koster kr. 15,- plus 1 SMS besked takseret i henhold til dit

Er godt klar over det koster penge... det var nu ik lige det mit problem
var! :)

Men ja! 15 kr er sgu dyrt for en ringetone!... men hvis man nu har fundet en
enkelt som man gerne vil have, så er det da til at overkomme!...

Mvh Peter