Datasuite download til Nokia 6150
Fra : Poul B-H

Dato : 06-02-03 13:34

hej
Jeg skal have skiftet min Nokia 6150 ud med en nyere, men da en del af
tlf numrene ligger i memory og ikke på SIM kortet, vil jeg gerne hente
numrene ned på min PC, men jeg kan ikke finde noget program der kan
gøre det. jeg har søgt på data suite 3.0, som jeg tror er egnet, men
kan ikke finde nogen download.

Poul B-H

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-02-03 15:54

Poul B-H wrote:
> [...]
> finde noget program der kan gøre det. jeg har søgt på data suite
> 3.0, som jeg tror er egnet, men kan ikke finde nogen download.

Jeg ved ikke om Data Suite kan, jeg brugte Logomanager
og har også fået anbefalet Oxygen Phone Manager.
Data Suite Download:
<http://www.nokia.com/cda1/0,1080,2641,00.html>

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar på email.

Fra : JMo.

Dato : 07-02-03 01:23

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in

> [...]

Det er korrekt at det er DataSuite 3.0 du skal bruge, hvis du vil bruge
Nokias egen software. Desværre er DataSuite 3.0 et købe-program (der
iøvrigt er udgået, så du skal finde en forhandler der har nogle rester
liggende hvis du vil købe det - måske vil de sælge det billigt?)

> Jeg ved ikke om Data Suite kan, jeg brugte Logomanager
> og har også fået anbefalet Oxygen Phone Manager.
> Data Suite Download:
> <http://www.nokia.com/cda1/0,1080,2641,00.html>

Dette er kun en opgradering af DataSuite 3.0 til 3.0a. Den tjekker om du
har den oprindelige cd-rom

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-02-03 08:39

JMo. wrote:

> Dette er kun en opgradering af DataSuite 3.0 til 3.0a.
> Den tjekker om du har den oprindelige cd-rom

Jeg troede programmet var gratis!

Fra : JMo.

Dato : 08-02-03 01:17

> Jeg troede programmet var gratis!

Nope, det er PC Suite der er gratis. Data Suite blev i hine dage solgt som
en samlet pakke med datakabel (DAU-9P) og software for ca. en tusse
(retail)

Fra : Poul B-H

Dato : 08-02-03 17:05

Er der ike en der har programmet, jeg kan jo ikke købe det bare for at gemme
mine numre én gang og så smide det væk.

Poul B-H

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-02-03 10:47

JMo. wrote:

> Nope, det er PC Suite der er gratis. Data Suite blev i hine
> dage solgt som en samlet pakke med datakabel (DAU-9P)
> og software for ca. en tusse (retail)

Okay, men jeg har en kammerat der gerne vil på nettet
med sin sin bærbare og det skulle gerne være gennem
hans Nokia 5210. Vi troede det kunne klares med infrarød
og PC Suite, men det lader det ikke til. Her skal man vel
bruge Data Suite og et datakabel eller hvorledes?

Fra : JMo.

Dato : 09-02-03 11:45

> [...]
> og PC Suite, men det lader det ikke til. Her skal man vel
> bruge Data Suite og et datakabel eller hvorledes?

Jow, det er netop infrarød og PC Suite I skal bruge. Data Suite er som
tidl. anført *udelukkende* til 5110, 6110 og 6150.

Til nyere telefoner der understøtter data bruges PC Suite.

Og 5210 understøtter ikke datatransmission via kabel - kun via infrarød.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-02-03 23:43

JMo. wrote:
> Jow, det er netop infrarød og PC Suite I skal bruge.

Vi er nået så langt, at han kan redigere i sin telefonbog,
vi kan ikke rigtig se andre muligheder i PC Suite!
Måske bør vi lede efter en manual eller lignende ;)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-02-03 23:46

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Måske bør vi lede efter en manual eller lignende ;)

Fundet ;)
<http://shor.ter.dk/357516969>
- Det lader til, at når den er installeret kan den bruges som
et alm. modem til PCen.

Fra : JMo.

Dato : 10-02-03 00:24

> - Det lader til, at når den er installeret kan den bruges som
> et alm. modem til PCen.

Det er lige præcis korrekt. Prøv at kigge i kontrolpanel -> modem, og se om
ikke den er der?

Husk dog at hvis der skal bruges GPRS skal der indtastes specielt
opkaldsnr. (TDC bruger *99# - kan ikke lige huske om de andre bruger det
samme)

Skal der leges med HSCSD skal du bruge en speciel init-string
(AT+CHSN=<slots>).

Er der blot tale om alm. 9600/14400 bps CSD, kan du med fordel benytte v110
hvis din internetudbyder understøtter det. Også her skal du bruge en
speciel init-string (AT+CBST=71,0,1).

(beskrivelser af AT strings: http://www.gcrsoft.com/data.html )

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-02-03 09:01

JMo. skrev en masse gode råd ;)
> (beskrivelser af AT strings: http://www.gcrsoft.com/data.html )

Mange tak, det vil vi se på næste gang vi leger.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-02-03 13:14

JMo. wrote:
[Internet via bærbar PC og Nokia 5210 infrarød]
> Husk dog at hvis der skal bruges GPRS skal der indtastes
> specielt opkaldsnr. (TDC bruger *99# - kan ikke lige huske
> om de andre bruger det samme)

5210 har ikke GPRS.

> Skal der leges med HSCSD skal du bruge en speciel
> init-string (AT+CHSN=<slots>).

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilken teknologi 5210
bruger. Vi har installeret den som modem i Windows
XP og kan sagtens ringe op via computeren, men
serveren vil ikke lade os gå på nettet via mobilen.
Måske virker den ikke med et TDC Basis Internet
abbonnement ellers skal man måske have *99#
foran opkaldsnummeret, som du har skrevet
tidligere?

> Er der blot tale om alm. 9600/14400 bps CSD,
> kan du med fordel benytte v110 hvis
> din internetudbyder understøtter det.

Jeg ved det ikke!

> Også her skal du bruge en speciel init-string
> (AT+CBST=71,0,1).

Måske, jeg ved kune vi at vi har installeret hans 5210
som modem gennem infrarød.

> (beskrivelser af AT strings: http://www.gcrsoft.com/data.html )

Måske skal den bruges!

Jeg håber vi finder en løsning ;)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.